Dating-service udelukker " grimme menneske~
Fra : T'abula R'asa

Dato : 11-01-03 15:19

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

---

Endnu en dating-service ser dagens lys, men denne gang er det med helt
andre idegrundlag... Denne gang skal man vaere smuk for at vaere med!

Den nystartede internet-dating-service BeautifulPeople.dk har et
adgangskrav paa den forkerte side af den moralske graense. Naar man vil
have en profil, bliver ens maal, vaegt og billede sendt til afstemning
hos de allerede eksisterende brugere. De skal saa bedoemme, om man er
smuk nok!

Ideen om, at skoenhed er relativ, siger aabenbart ikke de mennesker
noget. Det faktum, at udseende aendrer sig og kan forbedres kunstigt,
praler de heller ikke med i deres pressemeddelelser. Jeg kan kun se det
som et symbol paa den syge konkurrence, der er i kaerlighed og sex i
dag. Det er ikke laengere et spoergsmaal om at have det rart, og goere
noget, man kan lide. Det er socialdarwinisme paa et ulaekkert plan.
Hvor dem der ikke passer til elitens forestilling er andenrangs-
mennesker.

Man kommer til at overveje hvad et glas saltsyre [god ide. PSW.]
kunne goere ved ansigterne hos brugerne af BeautifulPeople.dk. Jeg kan
ikke have medfoelelse med noget, der overgaar de barbarer, som saetter
menneskers udseende til vurdering paa den maade!

Skoenhed er relativ!
Skoenhed skal ikke vurderes!
Kaerlighed er ikke til salg!
I bliver snart grimme! Vores skoenhed varer ved!

--

Af Erik Storrud.

Kilde: http://www.direkteaktion.dk (10. januar 2003).
Post : Peter S. Winding, T'abula R'asa.

Fra : Anonym - Såvidt det ~

Dato : 11-01-03 15:52

Hvor har du ret.

Fra : Anita

Dato : 11-01-03 16:15

"T'abula R'asa" <tabularasa@nym.alias.net> skrev
[Klip]
> [...]
> ikke have medfoelelse med noget, der overgaar de barbarer, som saetter
> menneskers udseende til vurdering paa den maade!

Øhm... jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår modstanden mod det?

De folk der tilmelder sig sådan en side, vælger det jo helt selv. Og hvis de
er dumme nok til at gøre det, ja så må de jo nødvendigvis promovere sig på
den ene force de eventuelt har, nemlig deres udseende.

Folk har jo alle dage promoveret sig på udseende, hvad er der så specielt
slemt ved denne måde at gøre det på?

[klip]
> Post : Peter S. Winding, T'abula R'asa.

Peter nu gjorde du det igen
Forhold dig til det du smider ind.

Hygge og ha' det godt
/Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-01-03 19:42

Anita wrote:
> "T'abula R'asa" <tabularasa@nym.alias.net> skrev
> [Klip]
>
> Øhm... jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår modstanden mod det?

Nahh det er sgu da usmageligt.- at opsætte en kreterie for om man er med
eller ikke med afhængigt af hvordan man ser ud
jeg tror ikke noget ligene har været forøsgt siden Hitler prøvede at
fremavle den ariske race.

> [...]
> hvis de er dumme nok til at gøre det, ja så må de jo nødvendigvis
> promovere sig på den ene force de eventuelt har, nemlig deres

ja det er slevføligt rigtigt nok og sådan fungere virkligheden go naturen en
gang også at de smukke og kloge klare sig bedre ind de dumme og grimme
men begynder man at sætte system i det - så har vi gang i en organiseret
meneske fjenskhed - der uetisk

> Folk har jo alle dage promoveret sig på udseende, hvad er der så
> specielt slemt ved denne måde at gøre det på?

jamen som du siger man ku jo bare lade være :)
men sådan er det jo med mange ting hvis man sætter dem på spidsen - jeg
ville og det ville jeg kunne organisere en rejse til et uland hvor man inden
for loven rammer eller mangel på samme ville kunne skyde skære halsen over
på et levene menneske og voldtage en 5 årige sener på dagen - det ville jeg
ku realsiere for en
10-15000 kr + bilet også ville der enda være en go slat tilbage til mig
selv - at jeg af etiske årsager lader være er noget andet men dem der melder
sig til den slags
de ku jo bare lade være .... der er selvføligt den forskeld der er næppe
nogen der dør af eller for livsvarige skader af at få at vide at de er for
grimme til at være med - men et eller andet sted så er det den samme
dynamik - er du med ???

Mv
Bo M Mogensen

--
"og husk vi skylder asklepius en hane"
http://socrates.clarke.edu/aplg0190.htm

I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH
WE'LL BE TOGETHER WHILE THE PLANET DIES
I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH
WE'LL NEVER SAY GOODBYE

Fra : Jens Bendtsen

Dato : 12-01-03 00:42

"Bo M Mogensen" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse en masse i og for sig
fornuftigt

Din signatur er for lang, vær venlig at rette den

Fra : Chokmah

Dato : 12-01-03 01:35

On Sun, 12 Jan 2003 00:41:56 +0100, "Jens Bendtsen"
<papaji@tiscali.dk> wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse en masse i og for sig
>fornuftigt
>
>Din signatur er for lang, vær venlig at rette den

ikke på vilkår
sæt fut når du vejleder....

Mv
Bo M Mogensen
fut :dk.snak.snik

Fra : Zed

Dato : 11-01-03 18:14

"T'abula R'asa" <tabularasa@nym.alias.net> skrev i en meddelelse
<snip alt>

Jeg synes da at tjenesten skal ha lov til at være der og er ikke harm over
dens eksistens.
Måske er den overfladisk ja, men der er en stor målgruppe til siden.
jeg ville dog ikke turde at melde mig til den side - at få et
grimhedsstempel er aldrig dejligt :)=

.... og mon ikke de fleste, når de netdater, går op i et kønt billede? JEG
ved det ikke da jeg ikke benytter mig af den slags, men når jeg har set
diverse brianer sidde og lure dating.dk profiler på CEU Herning, i tide og
utide, kan man jo ikke undgå at høre deres kommentarer til folks billeder :)

-Zed

Fra : Kilroy

Dato : 14-01-03 11:26

On Sat, 11 Jan 2003 18:14:01 +0100, "Zed" <naw@dontmailme.ok> wrote:

>... og mon ikke de fleste, når de netdater, går op i et kønt billede?

Jeg vil sige det sådan, at man - efter min mening - godt kan fornemme
den indre skønhed ud fra et billede, fordi den altid på en eller anden
måde viser sig i udseendet/udstrålingen/trækkene. Så selvom man ikke
er decideret billedsskøn efter gældende standard, kan man alligevel
godt virke smuk på et billede.

Fra : Henning

Dato : 16-01-03 03:23

Kilroy wrote:

> godt virke smuk på et billede.

Jeg har en svigerinde, der er " grim ", men så helvedses
fotogen, at hun på billeder kan hamle op med de fleste
berømte modeller *G*
Hun er samtidig er rappendulle, trættekær, påståelig
men bøjer sig dog for beviser

MVH
Henning

Fra : T'abula R'asa

Dato : 12-01-03 00:48

Anita skrev:

> Oehm... jeg er ikke helt sikker paa at jeg forstaar modstanden mod det?

> [...]

Det er muligt, men jeg vil nu holde paa, at skribenten har ret, naar
denne skriver:

" Det er socialdarwinisme paa et ulaekkert plan, hvor dem der ikke
passer til elitens forestilling er andenrangsmennesker ".

> Peter, nu gjorde du det igen
> Forhold dig til det du smider ind.

Min kommentar til saltsyren er faktisk alt, man behoever herfra.

Ellers koerer tingene for tiden, oensket om det samme i din retning
Peter :)

--
De er foerste par paa pletten til hver eneste reception,
hvor mennesker mest af alt ligner forsteninger i stand-by position

De boltrer sig i flash-lights & maenger sig hos folk,
der kun sjaeldent taler sammen & naar det sker, er det altid via tolk
Saa ingen saetter spoergsmaalstegn ved noget overhovedet
& alt er saa stillestaaende reaktionaert & paa mode

De naermer sig deadline med vanvittig fart
En kollision er uundgaaelig & lige med eet staar det klart,
ingen her er nogen Einstein, men daarlige plagiater af Karl Smart

De har elsket med alt & alle nu & det paa baade kryds & tvaers,
selv Lady DeLerium, der efter sigende sku' vaere ikke saa lidt pervers
& i tidernes morgen vaere kommet fra bordel til Boudior,
hvor hun nu fordriver tiden med til stadighed at bli' mere & mere uklar

Livet gaar sin skaeve gang, men her er alt lutter idyl
& selvom alle & enhver er degraderet til det rene ingenting & festfyld,
er det umiddelbart som om, det ikke roerer dem en fjer,
for det' luksus i sig selv bare at blive set i de kredse, hvor det sner

--" Ingenting & Festfyld " [Solgt til Stanglakrids] 1979, C.V. Joergensen

Fra : Anita

Dato : 12-01-03 18:00

"T'abula R'asa" skrev

> [...]
>
> " Det er socialdarwinisme paa et ulaekkert plan, hvor dem der ikke
> passer til elitens forestilling er andenrangsmennesker ".

Men hvem siger at smukke mennesker er eliten? Det er der vist ikke andre end
dem selv der siger. Og så længe de er i mindretal er jeg slet ikke bekymret.
Mindretal har det jo netop med at danne klubber og foreninger, hvor de kan
svælge i det de nu engang har til fælles. Lad dem dog?

> Min kommentar til saltsyren er faktisk alt, man behoever herfra.

Okay så. Lidt tyndt måske

> Ellers koerer tingene for tiden, oensket om det samme i din retning
> Peter :)

Det glæder mig at høre.

Venligst Anita

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-01-03 21:20

[Anita | Sun, 12 Jan 2003 17:59:41 +0100]

> [...]
>Mindretal har det jo netop med at danne klubber og foreninger, hvor de kan
>svælge i det de nu engang har til fælles. Lad dem dog?

Det er faktisk et ret godt argument :)

Hvem der er atraktive for nogle, kan være uatraktive for andre - jeg
tænder f.eks. sjældent på typiske "billedskønne" mennesker.

(ja, jeg VED godt at det lyder som jeg påpeger "sure rønnebær", men den
er faktisk god nok, jeg tænder ikke).

Næh, et scoresteder med drengenørder mellem 16 og 28 ville have en langt
større tiltrækning på mig :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 12-01-03 22:32

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> wrote in
SNIP
> Næh, et scoresteder med drengenørder mellem 16 og 28 ville have en
> langt større tiltrækning på mig :)

Well .. jeg vil nu hellere et scorested med pige nørder.. de 3 styk jeg er
rendt på de sidste 3 år siger min erfaring mig er meget mere afslappede og
udfarne med deres seksualitet end de der 'kønne' mennesker.

Tomas som tænder på nørdpiger..

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 13-01-03 22:04

[Tomas O. | Sun, 12 Jan 2003 21:31:59 +0000 (UTC)]

>Tomas som tænder på nørdpiger..

Om ikke andet, så er de også oftest sjoves at snakke sex med, nettop
fordi de har gjort sig en pokkers masse tanker, og har en masse tanke om
hvad der tænder dem og ikke.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 14-01-03 00:11

> [...]
>
> Om ikke andet, så er de også oftest sjoves at snakke sex med, nettop
> fordi de har gjort sig en pokkers masse tanker, og har en masse tanke om

Snakke? hehe.. joh.. også at snakke med.. *ahem*

Tomas

Fra : Kilroy

Dato : 14-01-03 11:12

On Sun, 12 Jan 2003 21:19:41 +0100, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>tænder f.eks. sjældent på typiske "billedskønne" mennesker.
>
>(ja, jeg VED godt at det lyder som jeg påpeger "sure rønnebær", men den

Ditto her. Der er mange såkaldt billedskønne kvinder og fotomodeller
der ikke siger mig en pind, og som jeg ikke ville bryde mig om at gå i
seng med selvom jeg havde muligheden for det. Skønheden komme
rindefra, fra personligheden, og så er det ellers ligemeget om man er
smuk eller grim efter gældende standarder. Men ofte synes jeg at de
rigtig billedskønne virker som en smuk facade uden indhold.

Fra : PerX ...

Dato : 12-01-03 18:10

In article <20030111141911.1547.qmail@nym.alias.net>,
tabularasa@nym.alias.net says...

> Endnu en dating-service ser dagens lys, men denne gang er det med helt
> andre idegrundlag... Denne gang skal man vaere smuk for at vaere med!

Nå, er vi lidt langsomme med nyheder :) Det nyhed er et par måneder
gammel.

> Den nystartede internet-dating-service BeautifulPeople.dk har et
> adgangskrav paa den forkerte side af den moralske graense.

De skulle sgu mere punkes ovre at de ikke kan finde ud af at lave en
ordentlig hjemmeside (som fx, dårlige stylesheets og det pjank med man
lige skal have den ultra seneste browser version af en speciel type) -
men det er måske et tilfælde af "smuk men dum"? ;)

>Naar man vil
> have en profil, bliver ens maal, vaegt og billede sendt til afstemning
> hos de allerede eksisterende brugere. De skal saa bedoemme, om man er
> smuk nok!

Well, som grim person kan jeg jo kun konstatere at sådan fungere
samfundet. Deal with it.