Hvilken mus er bedst ?
Fra : Thomas Bække Olesen

Dato : 11-01-03 14:22

Jeg spiller en del Medal of Honor på nettet, og syntes tit at min mus ikke
kan følge med.

Jeg har en Logitech Cordless Optical, som går via en switchboks, så den kan
bruges i 4 pc'er samtiddig.

Jeg er godt klar over at det højst sandsyndligt giver en forsinkelse på på
musen, at den skal igennem switchboksen, men der har aldrig været problemer
med det før.

Er der nogle der har erfaringer med Logitech Dual Optical i f.eks. Medal of
Honor ?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-01-03 14:47

Hej

Thomas Bække Olesen wrote:
> Er der nogle der har erfaringer med Logitech Dual Optical i f.eks. Medal of
> Honor ?

Ingen erfaringer med den i Medal of Honor, men den er kanongod og
kanonpræcis.

Du skal holde dig fra trådløse. Det er der forsinkelsen ligger.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Familien/Family Wind~

Dato : 11-01-03 16:06

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Du skal holde dig fra trådløse. Det er der forsinkelsen ligger.

Det har jeg også altid sagt, lige indtil jeg prøvede en logitech MX700.
Det kører bare. Har dog ikke prøvet den i MOH, kun CS.

MVH
Kurt

Fra : Holger Danske

Dato : 11-01-03 16:16

Thomas Bække Olesen wrote:
> [...]
> været problemer med det før.
>
> Er der nogle der har erfaringer med Logitech Dual Optical i f.eks.

Jeg har en billig Sandberg Cordless, det eneste dårlige jeg kan sige om den
er at max. afstanden er ca. 1½ meter, men jeg har aldrig oplevet lag eller
lign. medmindre der skulle skiftes batterier, klart et super køb til
prisen....

H.D.
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Familien/Family Wind~

Dato : 12-01-03 00:53

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> er at max. afstanden er ca. 1½ meter, men jeg har aldrig oplevet lag eller
> lign. medmindre der skulle skiftes batterier, klart et super køb til

Okay, Jeg kan fornemme, at der er forskel i tilfredshedsgrænserne på folk.

Jeg blev foræret en sådan sandberg mus. Den fik nøjagtig en ½ dag på
min maskine, så røg den i skraldespanden.

MVH
Kurt

Fra : S@uron

Dato : 11-01-03 16:24

Logitech MX 700
Du Får ikke en FEDER mus den beste jeg har spillet med båre til CS og Medal

M.V.H

Fra : Tve

Dato : 11-01-03 16:33

Kan kun bakke dig op i ovenstående. Fik selv den fede julegave med mus og
tastatur fra Logitech. Bruger dog ikke switchboks men har de samme problemer
som du har. Når jeg spiller MOHAA reager den også langsom. Men også i
windows kan jeg mærke at den reager langsommere end med en alm /trådløs mus.
Har prøvet at indstille den men ude positivt resultat.

Tve der syntes at Logitech laver nogle gennerelt gode produkter, men det her
stinker.

Fra : Vega

Dato : 11-01-03 16:37

Ja jeg har sådan en, og den er kanon god i Medal of Honor og andre FPS spil.
Kan kun anbefale en Dual Optical.

Mvh. Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-03 17:23

Toms hardware er begejsteret for Logitech MX musene - selv den trådløse

Se her: http://www2.tomshardware.com/consumer/20030110/index.html

Mvh Christian

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 12-01-03 22:46

"DI-Mammut" <tttt> wrote in message
> Toms hardware er begejsteret for Logitech MX musene - selv den trådløse
>
> Se her: http://www2.tomshardware.com/consumer/20030110/index.html
tjaa men de skriver ikke om den negative accelration mx musene har problemer
med som er blevet diskuteret op og ned i danske og udenlanske forums, og der
er ikke fundet en løsning endnu. bla. er det blevet diskutert på daily rush,
hvor der også er links til udenlanske forums, hvor folk har prøvet at teste
sig frem til en mulig fix. Problemet er mere i FPS spil. Derfor jeg venter
med at købe en mx mus, var ellers meget tæt på at købe en mellem jul og
nytår indtil en af mine venner fortalte mig om problemet, hvor det bla. er
blevet diskuteret i quake forums og på daily rush. Han har selv op til flere
venner der har mx mus og spiller Q3. Det er vist noget med at musen opdater
hurtigere end maskinen kan følge med så accelrationen bliver negativ, så
vidt jeg har forstået, når man laver hurtige bevægelser med musen. Spiller
pt. selv med en MS IE 3.0 og syntes det er en fed mus, bruger forholdsvis
musen til cs samt medal of honor, bare et problem der irreterre mig lidt kun
2 knapper samt scroll kan bindes i medal og honor, hvor samtlige kan bruges
i cs. nu tænker jeg på side knapperne, den ignorer medal of honor helt.

Hygge

AngelFire

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-01-03 10:36

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bruges
> i cs. nu tænker jeg på side knapperne, den ignorer medal of honor helt.

Hvordan binder man egentlig keys i MoHAA? De der "siderullende typer"
irriterer mig en del, lol. De må da have bundet sidestraf sammen med at
dukke sig fra side til side. How do I do that?

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 14-01-03 12:28

> [...]
> hurtigere end maskinen kan følge med så accelrationen bliver negativ, så
> vidt jeg har forstået, når man laver hurtige bevægelser med musen.

Jeg mås ige at det er absolut ikk noget jeg kan genkende, og jeg spiller en
del CS med en MX700... jeg vil absolut anbefale den. Den er hurtigere en den
alm optiske (m. ledning fra logitech) jeg havde før..

Fra : Tonny Jensen

Dato : 14-01-03 13:21

"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> wrote in message
> [...]
den
> alm optiske (m. ledning fra logitech) jeg havde før..

Jeg har købt en MX500 og den syntes jeg kører godt! Den er vel også
hurtigere end MX700 er den ikk? Det har den bare at være
--
Tonny

Fra : SG

Dato : 15-01-03 17:47

> Jeg har købt en MX500 og den syntes jeg kører godt! Den er vel også
> hurtigere end MX700 er den ikk? Det har den bare at være

Da den eneste umiddelbare forskel på MX700 og MX500 er, at MX700 er
trådløs, så må MX500 alt andet lige være en anelse hurtigere til at
reagere, og dermed også være den bedste spillemus af de to - hvis man
vel at mærke ikke irriteres alt for meget af MX500's ledning.

-SG

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 17-01-03 02:22

"SG" <ssamsonice-fjern-dette@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> reagere, og dermed også være den bedste spillemus af de to - hvis man
> vel at mærke ikke irriteres alt for meget af MX500's ledning.
Det var tilfældet førhen, men ikke med den ny type trådløs teknologi
logitech bruger på mx 700, det er ihvertfald hvad jeg har læst rundt omkring
og hørt fra andre med mx 700 mus. Men tror jeg venter et ½ års tid med en mx
mus, indtil de for good har fixet det med negativ accelration, selvom mit
scroll hjul på min IE 3.0 godt nok er ved at stå af, selvom min mus vel kun
er lidt over et ½ år, min kæreste har samme mus, som er nogle mdr ældre og
hans virker fint, har vel været en mandags model :(

Hygge

AngelFire

Fra : Blix

Dato : 14-01-03 01:30

> [...]
> kan følge med.
>
> Jeg har en Logitech Cordless Optical, som går via en switchboks, så den

bruger en logitech dual optical, styrer for vildt i cs!!!
skal dog siges mine egne evner ikke er så gode, men det skal der bare
arbejdes på

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 14-01-03 18:06

Logitech Mouseman Dual Optical på en ICEmat Afterdark sort musemåtte og du
har et "winner-team" - har det selv - det styrer for vildt...
-Niels-

Blix <leanolsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e235a13$0$71609$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : a

Dato : 15-01-03 15:20

> [...]
problemer
> med det før.
>
> Er der nogle der har erfaringer med Logitech Dual Optical i f.eks. Medal

Det har ikke noget med musen at gøre idet mus/PC datahastighed langt
overstiger de andre datatransmissioner i det samlede system. Sagt med andre
ord så er din mus ikke flaskehals på noget tidspunkt. Derimod kan du som i
en del andre spil forvente et vist delay p.g.a. af server og clientsoftware.
Det betyder at spillene ikke helt afvikles realtime, hvilke vil sige at der
f.ek.s er en forsinkelse på det du ser på skærmen i forhold til det du gør
med musen. Det er hamrende irreterende og jeg har beskrevet problemet i
andre indlæg om bl.a. Battlefield som på ingen måde i multiplayer arbejder i
realtime, hvorimode f.eks. Wolfenstein er uovertruffen uden nogen mærkbare
forsinkelser overhoved.

a.

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-01-03 16:12

"a" <mal@proinvent.dk> mumbled something in

> [...]
> overstiger de andre datatransmissioner i det samlede system. Sagt med
> andre ord så er din mus ikke flaskehals på noget tidspunkt.

arh det er nu ikke helt rigtig. trådløse mus kan ofte være en lille msule
langsommere til at reagere.
USB bussen er også meget nedprioriteret i systemet og kan derfor være
årsag til udfald/langsom reaktion.

Det er dog altsammen IMØ bagateller men kan i en tæt kamp betyde
forskellen om mand vinder eller taber!!

Din bemærkning om Wolfenstein Vs Battlefield og deres "realtime" fortjener
ikke nogen bemærkningner!

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-01-03 23:47

Spiller Rtcw og MOHAA med Dual Optical på ICEmat Afterdark og her er slet
ingen probs !!.
Niels

Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9304A50A39733mcpdkemaildk@212.54.64.135...