Malaga
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 11-01-03 12:03

Hej NG

Vi skal til Malaga i uge 13.

Er der nogen der har ideer til hvordan vi finder de billigste flybilletter?
Hvad vil de mon koste?

Billeje? Ideer?

Hvad skal vi se? Vi tænker selv på Granada og måske Gibraltar - er der
andet som vi bare må se?

På forhånd tak for hjælpen!

mvh Erik B. Hansen

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 11-01-03 12:51

"Erik B. Hansen" <quartus@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Vi skal til Malaga i uge 13.
>
> Er der nogen der har ideer til hvordan vi finder de billigste
flybilletter?
> Hvad vil de mon koste?
>
> Billeje? Ideer?
>
> Hvad skal vi se? Vi tænker selv på Granada og måske Gibraltar - er der
> andet som vi bare må se?
>
> På forhånd tak for hjælpen!
>

> mvh Erik B. Hansen

Hej

Vi plejer at bruge "Kronerejser", fordi de oftest er billigst.

Se desuden bl.a :

http://www.dansk-oss.com/malaga/

http://www.dansk-oss.com/malaga/ruter.htm

http://www.sportslex.com/dk/c/1/sp_andalucia_2001_2002.htm

Politikens "Turen går til Syspaninen" er også udmærket.

VH Birgitte

Fra : OK

Dato : 11-01-03 13:09

M.h.t. bil: Jeg mener at Helle-Hollis er billigs. Kan bestille hjemmefra, og
der er vist noget med at hvis man bestiler i god tid får man en større bil
end man bestiller, til samme pris.
Man kan få bilen leveret i lufthavnen (det koster ekstra), eller man kan
tage den gratis bus fra lufthavnen til udlejningsselskabet - det er let og
helt problemfrit, da den holder lige uden for lufthavnsterminalen, og kører
ca hvert 10. minut. Det tager ca 5-10 minutter at køre ud til
udlejningsselskabet.

M.v.h. Ole

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 11-01-03 19:56

"OK" <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kører
> ca hvert 10. minut. Det tager ca 5-10 minutter at køre ud til

Hej

Vi lejer bilen hos

http://www.dk-biler.com/

DK-Biler, S.L.
Tlf. 00 34 952 23 78 93
Mia Rasmussen
Málaga

Vores eksempel fra vinterferien i år:

Vedr. Leje af bil på Costa del Sol.

Vi takker for Deres henvendelse og har hermed fornójelsen at
fremsende en bekræftelse på:
Tillægsforsikring glas og dæk Euro
8,00
1 stk. N. Micra eller lign. i perioden 14/2 - 21/2 - 03 Euro 131,45

Benzin Euro 13,00

Euro 152,45

Indkluderet i prisen er: Km fri, Lovpligtig-Kaskoforsikring, 16 % IVA

VH Birgitte

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 13-01-03 21:58

"Erik B. Hansen" skrev i en meddelelse...
> Hvad skal vi se? ...[]... måske Gibraltar

December 1999 var jeg på Gibraltar og skrev som følger om besøget
http://www.sportslex.com/dk/c/1/sp_andalucia_1999_2000.htm:

------->>
Tirsdag, d. 28. december:
Gibraltar. Møjbeskidt og kedelig, men en 'oplevelse' at opleve
spaniolernes sabotage af bilers udkørsel fra Gibraltar - det tog
45 minutter at passere grænsen ind i Spanien igen!
-------<<

Indrømmet, jeg er i dag glad for at have besøgt Gibraltar.
Gibraltar er jo ét af geografiens og historiens meget
omdiskuterede punkter. Og kan desuden ses fra adskillige steder i
Andalusien; markant som selve Gibraltar-klippen jo er.

Men hvordan og hvorledes er det i dag på Gibraltar? Saboterer
spaniolerne stadig udkørsel fra Gibraltar? Altså er det (stadig)
en fordel at parkere sin bil i Spanien og gå til Gibraltar?

NB! Mht. kørsel på Gibraltar, så kører man "in the right side" of
the road!

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-01-03 23:12

Hej

Vær opmærksom på at man idag skal betale et klækkeligt beløb for at få
lov til at køre op på Gibraltar klippen ! - De første par gange jeg
besøgte Gibraltar var det ganske gratis, men senest, for vist en 5 - 6
år siden, kostede det. - Så vi foretog en vendemanøvre på den smalle ved
ved bommen Så spændende er det ikke så det er værd at betale
for...

--
M.v.h. Ole®

Fra : Flemming Trap

Dato : 15-01-03 22:49

Gibraltar er da ikke så slem!

Der er flere spændende ting at se:
-Naturpark med fritlevende aber - eneste sted i Europa (de er dog ret
tamme...)
-Stillingerne i klippen
-Stor drypstenshule
-Forrygende udsigter
-Hovedvej, der krydser lufthavnens startbane!
-100-tons kanon (er dog ikke et besøg værd)
-Lidt engelsk kultur "out of place"

Det kan varmt anbefales at tage en guidet tur i minibus istedet for selv at
bevæge sig rundt i naturparken på klippen. Det koster ikke meget mere end
lift og entre eller ville koste, og så er der mulighed for at se det hele på
en eftermiddag.

Og ja, spanierne er meget sløve ved grænsen. Jeg vil ikke tage stilling til
det moralske, men blot erindre om Spaniens besiddelser rundt omkring...

Venligst

Flemming