SMS fra Canarie-øerne?
Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 11-01-03 11:20

Nogen der ved om der skulle være problemer med at afsende SMS fra
Canarie-øerne? Skal man bruge en bestemt operatør for at dette kan lade
sig gøre?

--
M.v.h.
Olav

Fra : Uffe Holst

Dato : 11-01-03 12:38

In an article of 11 Jan 2003 Olav M.J. Christiansen wrote:

> Nogen der ved om der skulle være problemer med at afsende SMS fra
> Canarie-øerne? Skal man bruge en bestemt operatør for at dette kan lade
> sig gøre?

Mig bekendt bør det vist kunne lade sig gøre med de fleste operatører med
hvem din udbyder har en roamingaftale. Der er næppe den store sandsynlighed
for, at operatøren ikke udbyder SMS. Dog skal du være opmærksom på, at det
efter sigende visse steder kan koste en mindre formue at anvende en dansk
mobil i udlandet.

Er du kunde hos TDC, kan du læse mere om priserne her:

http://www.tdcmobil.dk/roamingdata/output/world/world.htm

Andre udbydere har måske lignende sider på nettet.

--
Uffe Holst

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 11-01-03 13:32

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt bør det vist kunne lade sig gøre
[snip]

Ja, jeg er enig med 'bør'. Det er derfor jeg er ude efter praktiske
erfaringer. Konkret kender jeg nogen der lige nu er dernede og godt kan
modtage SMS - men ikke afsende. De har prøvet indtil flere operatører
uden held.

--
M.v.h.
Olav

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 11-01-03 14:01

"Olav M.J. Christiansen" skrev:
> Konkret kender jeg nogen der lige nu er dernede og
> godt kan modtage SMS - men ikke afsende. De har
> prøvet indtil flere operatører uden held.

Måske dumt spørgsmål, men har de husket at indsætte +45 foran alle de numre
i telefonbogen som de gerne vil sende til ?

Mvh, Lars

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 11-01-03 16:52

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse

> Måske dumt spørgsmål, men har de husket
> at indsætte +45 foran alle de numre
> i telefonbogen som de gerne vil sende til ?

Ja - de kan godt ringe ud med +45. Ingen problemer. Man kan også ringe
til dem, men de kan ikke afsende SMS'er.

--
M.v.h.
Olav

Fra : Lars Riberfelt

Dato : 11-01-03 19:05

Der er vist noget med at visse danske teleselskaber lukker af for
udenlandske sms'er ... har selv haft nogle problemer da jeg var i Singapore
hvor jeg kun var i stand til at sende til et teleselskab (mener det var
TeleDanmark men er ikke sikker) ... Sms'er til andre teleselskaber blev
sendt men de nåede aldrig modtageren i DK.

Lars

Fra : Uffe Holst

Dato : 12-01-03 16:28

> [...]

> erfaringer. Konkret kender jeg nogen der lige nu er dernede og godt kan
> modtage SMS - men ikke afsende. De har prøvet indtil flere operatører

De laver vel ikke den fejl ikke at sætte Danmarks landekode foran, inden
de sender SMS'en. Jeg er bekendt med andre, der ikke har kunnet sende
SMS'er af den grund.

--
Uffe Holst

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-01-03 22:47

Hej

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote:

>De laver vel ikke den fejl ikke at sætte Danmarks landekode foran, inden
>de sender SMS'en.

Det forekommer mig at det heller ikke kan lade sig gøre at sende SMS
herhjemme hvis man ikke har +45 foran SMScentralens nummer ! ?

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-01-03 23:08

Hej

> [...]

>Nogen der ved om der skulle være problemer med at afsende SMS fra
>Canarie-øerne? Skal man bruge en bestemt operatør for at dette kan lade

Nej, det er der igen problemer med, det fungerer fint med alle 3
operatører dernede, vær dog opmærksom på at prisen er Dkr. 3,20 pr. sms
! - Så er man meget aktiv kan det hurtigt blive til penge. - Men, det
fungerer.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Belter

Dato : 12-01-03 13:34

Jeg havde nøjagtig det samme problem for et par siden (dog ikke lige fra
Canarie-øerne). Jeg kunne godt modtage SMS men ikke sende. En opringning til
Sonofon løste hurtigt problemet.
Min telefon på daværende tidspunkt var en Nokia 2110 og jeg skulle gå ind
under "beskeder", derefter vælg "beskedopsætning", derefter vælges "indtast
beskedcentral". Der stod der jo allerede et nummer, men der manglede +45
foran dette nummer. Derefter har jeg ikke haft problemer nogen steder.

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 12-01-03 18:24

"Belter" <steen.belter@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der stod der jo allerede et nummer, men der manglede +45
> foran dette nummer. Derefter har jeg ikke haft problemer

Hej Hanne.

Det lyder som om det er det der er problemet. Takker.

--
M.v.h.
Olav