Billeder fra et digital kamera via usb
Fra : Jesper

Dato : 11-01-03 10:19

Har ledt lidt efter noget kode der kunne vise mig hvordan man henter
billederne fra et digital kamera, men forgæves....

Nogen der har en programstump eller måske et link dertil....

Kameraet er er SiPix Stylus Deluxe.

Jesper....

Fra : Krabsen

Dato : 11-01-03 15:21

Bliver de fleste digitale kameraer ikke 'oprettet' som et drev h: - eller
lign.? Det gør mit Olympus i alt fald.

Og så er det jo bare en fil fra en disk..

mvh
Krabsen

Fra : Jesper

Dato : 11-01-03 15:48

Sådan gør mit ikke....

Jesper....

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 12-01-03 03:31

Jesper skrev:
> Sådan gør mit ikke....

Hold da op hvor informativt. Så ved vi jo lige præcis hvordan vi skal
hjælpe dig!

Eller måske _kunne_ du komme med lidt flere informationer?

-------
Tomas

Fra : Jesper

Dato : 12-01-03 08:17

Hmmm....
Det var nu også et svar til det foregående indlæg, omhandlende et "drev h"
eller lign.

Bruger det medfølgende software til at hente billederne via usb kablet fra
kameraet....
Tænkte at det kunne gøres fra vb også, så jeg havde styr på filerne selv....

Jesper....

Fra : preben nielsen

Dato : 12-01-03 08:39

> [...]
kablet fra
> kameraet....
> Tænkte at det kunne gøres fra vb også, så jeg havde styr på

Dit kamera kan måske adresseres via TWAIN-driver (ligesom scanner,
etc). Det kan man med mit kamera, selvom jeg nu altid bruger en
kortlæser til at hente billederne ind...

Kort sagt: Se om dit kamera figurerer under TWAIN-driverne i
f.eks. PaintShop Pro eller lignende

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-01-03 09:41

PSP Import/Twain/Select Source Her kan jeg vælge mit cam....

Under Acquire, åbner der et prog hvor der står "SiPix Stylus Deluxe TWAIN"
Så kan jeg vælge et billede og trykke på TRANSFER, og billedet ligger i PSP.

Jesper

msn og mail
oz5pc@post.tdcadsl.dk