Wbr eller Nobr?
Fra : Peter Wissing

Dato : 11-01-03 01:20

Som det fremgår at subject, er jeg i tvivl om hvilket tag jeg skal bruge til
et linieskift, hvis jeg vil undgå en vandret scrollbar.

Peter Wissing

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-01-03 01:25

"Peter Wissing" <peter.wissing@mail.dk> writes:

> Som det fremgår at subject, er jeg i tvivl om hvilket tag jeg skal bruge til
> et linieskift, hvis jeg vil undgå en vandret scrollbar.

Det komme an på hvad du har af indhold. Normalt vil tekst jo selv wrappe
når den blvier for lang. Hvis det er nødvendigt selv at bryde teksten, så
vil jeg mene at det er et tegn på at noget andet er galt.

Hvis du vil lave et linjeskift, så er det <br>-tagget der skal bruges.
Jeg kender ikke noget der hedder wbr, og nobr findes ikke mere.

/L

Fra : Peter Wissing

Dato : 11-01-03 01:37

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hecg1qj3.fsf@hotpop.com...

> Det komme an på hvad du har af indhold. Normalt vil tekst jo selv wrappe
> når den blvier for lang. Hvis det er nødvendigt selv at bryde teksten, så
> vil jeg mene at det er et tegn på at noget andet er galt.

Ja det har du sådan set ret i. :)

> Hvis du vil lave et linjeskift, så er det <br>-tagget der skal bruges.
> Jeg kender ikke noget der hedder wbr, og nobr findes ikke mere.

Wbr fandt jeg i en html bog fra '96. De skulle fortælle browseren, hvor den
kan dele teksten. Skulle understøttes af IE 3.0 og Netscape 1.1(det hed det
jo dengang).

Tak for svaret, jeg tror jeg vil prøve at rette "sygdommen" i stedet for
"symptomerne", som du ganske rigtigt påpegede.

Peter

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-01-03 01:48

> [...]

> kan dele teksten. Skulle understøttes af IE 3.0 og Netscape 1.1(det hed det

Ah, word-break antager jeg. Det findes stadig, under et nyt navn, som
entiteten &shy;. Det er dog ikke bredt understøttet endnu.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-01-03 18:12

"Peter Wissing" <peter.wissing@mail.dk> skrev
> [...]
den
> kan dele teksten. Skulle understøttes af IE 3.0 og Netscape 1.1(det hed

Smid den gamle bog ud. Den kan ikke andet end at lære dig en masse forældet
kode, der ikke validerer længere.

Kig hellere her http://www.html.dk/dokumentation/html4/ for at finde de
gældende (endnu) koder.

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk