Airport basestation til basestation
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-03 00:46

Jeg synes, jeg læste, at de nye Airport basestationer kan sende til
hinanden. Har man problemer med rækkevidden, kan man således sætte
yderligere en basestation op. Den modtager så fra den første og sender
videre.
Børnene har fået vores gamle Bondi-blå iMac. Vi har lidt bøvl
med at få trukket et netværkskabel op til børneværelset. Kan man i
stedet købe en basestation, sætte den til iMac med ethernetkabel, og så
lade iMac modtage det trådløse signal på den måde? Vil vi kunne
fortsætte med at sende med den gamle base? Det nye er vel, at baserne
kan modtage, hvis jeg har forstået det rigtigt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 11-01-03 12:42

> [...]
> stedet købe en basestation, sætte den til iMac med ethernetkabel, og så
> lade iMac modtage det trådløse signal på den måde?

Du kan anskaffe en trådløs modtager til iMac'en i stedet.
De fåes jo også til USB.

--
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-03 19:43

Preben Boedker Nielsen <null@device.dk> wrote:

> Du kan anskaffe en trådløs modtager til iMac'en i stedet.
> De fåes jo også til USB.

Er det rigtigt? Hvor fås de? Jeg kan kun finde "access points" til pc,
og de svarer vel til en Airport basestation.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-01-03 21:06

> Er det rigtigt? Hvor fås de? Jeg kan kun finde "access points" til pc,
> og de svarer vel til en Airport basestation.

Ja. En Airport base er en router og et acces point. Det du skal bruge er
enten en usb eller ethernet dims som kan give dig adgang til et sådant
acces point.

Egenede produkter:
<http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=432>
<http://www.dlink.com/products/dwl810/>

Jeg kan heller ikke umiddelbart finde usb produkterne. Jeg vil tro at
der påkræves drivere til disse og at man således ikke kan benytte en PC
usb dims

Måske Gylling ved noget?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-03 23:04

> Ja. En Airport base er en router og et acces point. Det du skal bruge er
> enten en usb eller ethernet dims som kan give dig adgang til et sådant
> [...]

De ser da fine ud. Det er simpelthen modtagere til trådløst signal. Det
er mit indtryk, at den nye Airport basestation kan det samme, dvs.
modtage trådløse signaler og sende dem via et ethernetkabel til min
iMac. Så kunne jeg ikke lige så godt købe sådan en? Når den modtager,
sender den så også? Det ville jo forbedre modtagelsen i huset.

> Jeg kan heller ikke umiddelbart finde usb produkterne. Jeg vil tro at
> der påkræves drivere til disse og at man således ikke kan benytte en PC
> usb dims

Ethernet er da også fint. Hvorfor skulle jeg fylde mine sparsomme
USB-porte op med stik, når det kan foregå via ethernet? Jeg har også
altid hørt, at Mac i modsætning til pc ikke kan lave netværk via USB.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-01-03 00:22

> Jeg har også
> altid hørt, at Mac i modsætning til pc ikke kan lave netværk via USB.

Jeg faldt lige over flg. hos "good guys graphics"
http://www.3gwebshop.dk/shop.asp

Se under "diverse mystiske ting". Der er der en usb løsning til Mac ...
påstår de. Men den er dyr!

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-01-03 23:14

> [...]
> Så kunne jeg ikke lige så godt købe sådan en? Når den modtager, sender den
> så også? Det ville jo forbedre modtagelsen i huset.

Det er jeg nu ikke overbevist om. Hvis du vil forsøge dig ud i en sådan
løsning bør du først forhøre dig om det kan lade sig gøre.

De nye extreme basestationer kan tale sammen trådløst og dermed sende
det samme netværk uden kabler.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-01-03 23:43

> Er det rigtigt? Hvor fås de? Jeg kan kun finde "access points" til pc,
> og de svarer vel til en Airport basestation.

De fleste USB udgaver er vist kun til Windows, (Netgear, 3com etc.), men
f.eks. "MacWireless USB to 802.11b Converter" er som navnet antyder til
Mac.
Godt nok ikke OS X (endnu), men den stakkels Bondi har vel også fået en
vel fortjent nedgradering til 9.X.

"MacWireless USB to 802.11b Converter" koster $119.95 og findes her:
<http://www.devdepot.com/description.html?PCODE=HMWUSB>
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-03 23:04

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Godt nok ikke OS X (endnu), men den stakkels Bondi har vel også fået en
> vel fortjent nedgradering til 9.X.

Nej, det må jeg tilstå, den ikke har. Den skulle jo også gerne køre
stabilt Jeg gider ikke rigtigt skulle koncentrere mig om to
styresystemer. Den kører godt nok på OS X.
--
Henrik Münster
Esbjerg