Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Politikens bog om digital fotografering?
Fra : Aston Villadsen

Dato : 10-01-03 23:19

Hej

Er der nogen af jer fotoentusiaster, der har "Politikens bog om
digital fotografi"?

Jeg er indehaver af et Ixus V og har taget en del billeder med det og
føler mig rimelig godt kørende mht selve brugen af kameraet.

Jeg kunne måske godt have brug for at vide noget mere om:

1) De mere avancerede muligheder - lys/blænde og hvad det nu hedder
2) Hvordan man bedst behandler billederne i ex Photoshop

Tror I bogen er noget for mig?

Fra : pan2

Dato : 11-01-03 05:06

"Aston Villadsen" skrev d. 10-01-03 23:19 dette indlæg :
> [...]
>
> 1) De mere avancerede muligheder - lys/blænde og hvad det nu hedder
> 2) Hvordan man bedst behandler billederne i ex Photoshop

ved jeg ikke men i photocare kan du få en fotobogsserie gratis (hvis
forretningen har flere tilbage) i den serei er der en om digital
fotografering, prøv den først
per

http://www.kandu.dk/

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 11-01-03 15:36

"Aston Villadsen" skrev:

> Er der nogen af jer fotoentusiaster, der har "Politikens bog om
> digital fotografi"?

Jeg vil ikke betegne mig som fotoentusiast, men jeg har for en uge siden
købt den omtalte bog.
Har haft digitalkamera i ca. 1½ måned (Ixus v3).

> Jeg kunne måske godt have brug for at vide noget mere om:
>
> 1) De mere avancerede muligheder - lys/blænde og hvad det nu hedder
> 2) Hvordan man bedst behandler billederne i ex Photoshop

Jeg synes det er en god bog, der med rigtig mange billeder og eksempler
forklarer de forskellige sider ved digital fotografering. Bl.a. hvad angår
lys/blænde har jeg lært en masse af bogen.

Bogen går selvfølgelig ikke i dybden med Photoshop, men den beskriver (med
eksempler) mange gode (de vigtigste) teknikker der kan bruges i Photoshop.

Jeg har stort udbytte af bogen og vil anbefale den.

Mvh.
David

Fra : Henrik Torp

Dato : 11-01-03 20:32

"Aston Villadsen" <aston@villadsen.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen af jer fotoentusiaster, der har "Politikens bog om
> digital fotografi"?

Bogen kan maksimalt betegnes som en introduktion til photoshop.

Der findes rigtig mange photoshop-sider på nettet. Du kan også spørge i
denne gruppe eller dk.edb.grafik. Disse overgår nemt bogen, men giver
selvfølgelig ikke det samme overblik.

Kig f.eks. på http://www.luminous-landscape.com/, der har masser af
tutorials.

For eksempel giver bogen ingen bud på hvordan man redder billeder med pude-
og tøndefortegning (buede linier, der burde være lige).

Venlig hilsen
Henrik Torp

Fra : Aston Villadsen

Dato : 12-01-03 18:14