Hvordan afspilles en løs VOB fil?
Fra : paul

Dato : 10-01-03 20:52

På standard DVDskiver ligger filmen i form af nogle store VOB-filer
(VideoOBject).
Man kan kopiere sådan en VOB fil og -såfremt den ikke er krypteret- kan man
afspille den fra harddisk -
På Windows kan man bruge programmet PowerDVD4 til det. Kvaliteten er super
med f.eks et Radeon grafikkort.
Hvilket software skal man bruge på system9 eller X?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-01-03 22:08

"paul" <getpaul@NOSPAMget2net.dk> writes:

> [...]
> afspille den fra harddisk -
> Hvilket software skal man bruge på system9 eller X?

For Mac OS X kan du prøve med:
http://sourceforge.net/projects/mplayerosx/

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-03 23:06

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> For Mac OS X kan du prøve med:
> http://sourceforge.net/projects/mplayerosx/

Eller VLC:
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=14738&db=mac

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-01-03 14:52

QuickTime og <http://www.apple.com/quicktime/products/mpeg2playback/>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper

Dato : 11-01-03 15:28

> QuickTime og <http://www.apple.com/quicktime/products/mpeg2playback/>

Kan ikke afspille VOB filer moxed med AC3 eller DTS lyd. Er det AC3 kan
VOB'en demuxes i BBDemux og AC3 filen kan konverteres til AIFF i bd2go.
Åbn MPEG2 filmfilen og AIFF filen i hver deres QT playervindue, i AIFF
vinduet kopiere du hele lydfilen med Æble+A og Æble+C, så indsætter du
AIFF som nyt spor i MPEG2 filmen med Æble+ALT+V, så spiller klaveret.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
The sermon this morning: "Jesus Walks on the Water."

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-01-03 16:56

Jesper <spam@spam.spam.invalid> wrote:

> Kan ikke afspille VOB filer moxed med AC3 eller DTS lyd

Det kan den da sagtens. Fra linket jeg postede har jeg sakset:

"The new QuickTime 6 MPEG-2 Playback Component provides QuickTime 6
users with the ability to import and play back MPEG-2 content, including
both multiplexed (a.k.a. muxed, where the audio and video tracks are
interleaved together into one track) and non-multiplexed (a.k.a.
elementary) streams."
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper

Dato : 11-01-03 17:23

> [...]
> both multiplexed (a.k.a. muxed, where the audio and video tracks are
> interleaved together into one track) and non-multiplexed (a.k.a.

Ja...men QuickTime understøtter hverken AC3 eller DTS, QT understøtter
AudioLayer 2 og 3 samt PCM som en VOB ellers kan være muxed med.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-01-03 17:47

Jesper <spam@spam.spam.invalid> wrote:

> Ja...men QuickTime understøtter hverken AC3 eller DTS, QT understøtter
> AudioLayer 2 og 3 samt PCM som en VOB ellers kan være muxed med.

Ok. Gad vide om hvorfor den ikke understøtter AC3 og DTS. Mon det har
noget med licenser at gøre eller for ikke at læne sig op ad noget der
kan bruges i piratkredse?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper

Dato : 11-01-03 17:56

> Ok. Gad vide om hvorfor den ikke understøtter AC3 og DTS. Mon det har
> noget med licenser at gøre eller for ikke at læne sig op ad noget der
> kan bruges i piratkredse?

Apple er vist ikke specielt sarte i den retning, OS X spiller og kopiere
gladeligt fra musik CD'er der er kopibeskyttede så de ikke skulle kunne
bruges på en computer og MPEG2 Playback pluginen til QT som man kan
erhverve fra Apple for 300 kr gør det muligt at transkode MPEG2
materiale, men ind imellem er Apple lidt tunge i røven når det gælder om
at understøtte nye standarder. Således understøtter QT og iTunes
stadigvæk ikke ogg vorbis.