Vurdering ønskes vedr. E-Smith !
Fra : JN

Dato : 10-01-03 19:39

Vurdering ønskes vedr. E-Smith !

Jeg har en gammel oldsag af en 80486/66 med 48 mb ram og 3,2 gb harddisk.

Jeg har undersøgt ældre versioner af Linux samt Win95 og Win98, men for
stabilitetens og brugervenlighedens skyld ønsker jeg at forsøge mig med
E-Smith.

Jeg skal sandsynligvis ikke bruge hverken mailserver-delen eller MySQL.

Tror I, at der er bare en nogenlunde chance for at computeren kan trække
det?

mvh Jakob

Fra : Michael Andreasen

Dato : 11-01-03 00:29

Det vil ikke køre godt hvis du skal have noget som helst grafisk på

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 13-01-03 15:16

Michael> Det vil ikke køre godt hvis du skal have noget som helst grafisk på
Michael> "JN" <jakob@putandtake.dk> wrote in message
Michael> news:krET9.33172$Hl6.3495192@news010.worldonline.dk...

Nu skriver Jakob i dk.edb.hardware.server og E-smith har ikke meget grafisk,
den konfigureres med en web-server. Så han vil nok ikke have noget grafisk på.

Jeg har kun hørt gode ting om E-smith, man har ikke selv prøvet den.

Der er ikke nogen grund til at bruge gamle versioner. Jeg kører selv debian på
en lignende maskine (486 med 40MByte RAM), www.agol.dk.

Ja, medmindre du kører noget tungt.
email, dhcp, www, php osv kører fint.
Jeg prøvede at køre Gallery på den, men billedmanipulation var lige lovlig
tungt for en 486'er.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>