mac OS X på en AmigaOne
Fra : Den Anden Peter

Dato : 10-01-03 17:58

Der er sguø nogen der har gjort det - OS X kan nu køre på de nye
PowerPC-baserede AmigaOne computere (G3, G4).

"Yo, check this out!!!
www.maconlinux.org
Running MacOSX on a Amiga One with a G3 of dual G4 processor.

Greetz,
Olaf.

"

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-01-03 18:41

Den Anden Peter <nospam@ftc.gov> writes:

> Der er sguø nogen der har gjort det - OS X kan nu køre på de nye
> PowerPC-baserede AmigaOne computere (G3, G4).

Hvad pokker er en AmigaOne. En nye Amiga-model? Troede alle forsøg på
genoplivning havde fejlet.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Den Anden Peter

Dato : 10-01-03 19:18

Janus Sandsgaard wrote:

> Hvad pokker er en AmigaOne. En nye Amiga-model? Troede alle forsøg på
> genoplivning havde fejlet.
>
> -j

Lang og sørgelig historie, hvor bl.a. Gateway spillede ind, købte
Amigapatenterne m.v. op... og så skrottede det hele fter et par år.

AmigaOne er en PowerPC-baseret Amiga (desværre kun af navn... der er
ikek meget tilbage af de gamle chipsets) med respektabel hardware - op
til 800 Mhz G4.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-01-03 15:56

Den Anden Peter <nospam@ftc.gov> writes:

> AmigaOne er en PowerPC-baseret Amiga (desværre kun af navn... der er
> ikek meget tilbage af de gamle chipsets) med respektabel hardware -
> op til 800 Mhz G4.

Kan du anbefale nogle læse-værdige artikler om fænomenet? Ja, jeg kan
godt selv finde ud af at brgue google...

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk