Morgenmad og DDV
Fra : Therese

Dato : 10-01-03 16:32

Hej alle DDV'ere igen igen

Det er nu dejligt at have dette forum, når man ikke kan få fat i en
konsulent.
Jeg har det problem, at jeg ikke spiser kold ost. (Jeg spiser ost på pizza
osv)
Jeg må få et morgenmadsprodukt 3 gange om ugen og et æg 4 gange om ugen.
Nu er jeg "kommet til" at bruge 2 æg på frokost. Så er der jo ikke noget
tilbage at vælge imellem de sidste 2 dage.
Hvad gør jeg så? Er der noget andet, man må spise?
Jeg spiser derudover også 1 stk frugt og 30 g brød, som man skal.

Mange hilsner
Therese
www.elverdalen.dk

Fra : Dot

Dato : 10-01-03 16:52

Therese skrev i meddelelsen ...
> [...]
noget
>tilbage at vælge imellem de sidste 2 dage.
>Hvad gør jeg så? Er der noget andet, man må spise?

Hvad med hytteost /hytteret = mager ost (smager godt på rugbrød med
banan).

Eller "fromage fre" (staves???) = mager ost - det kan evt. røres op
med lidt syltetøj eller frugt, og bliver lidt mælkeprodukt m.frugt
agtigt.

Dot

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-01-03 17:12

Therese wrote:

> Jeg har det problem, at jeg ikke spiser kold ost. (Jeg spiser ost på pizza
> osv)

Samme her.

> Jeg må få et morgenmadsprodukt 3 gange om ugen og et æg 4 gange om ugen.
> Nu er jeg "kommet til" at bruge 2 æg på frokost. Så er der jo ikke noget
> tilbage at vælge imellem de sidste 2 dage.

Du må få 1 æg til morgenmaden.

> Hvad gør jeg så? Er der noget andet, man må spise?
> Jeg spiser derudover også 1 stk frugt og 30 g brød, som man skal.

Kan du li' fromage frais (det smager ikke af ost*)

Prøv:
½ mælkeration (fx 200 gram ylette), 1 appelsin i mundrette stykker, 70
gram fromage frais.
Op i skål med det. Kom evt. sød på. Rør rundt.

Voila. Appelsin-ylette m/ fromage Frais

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Therese

Dato : 10-01-03 17:17

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Du må få 1 æg til morgenmaden.
Det er også det, jeg regner med. 3x m.p. + 2x 1 æg er 5 dage. Så er der 2
tilbage

> [...]
> gram fromage frais.
> Op i skål med det. Kom evt. sød på. Rør rundt.

Genialt
Jeg havde ikke lige tænkt på fromage frais. Det kan jeg godt lide. Det er jo
ligesom creme fraise. Det kan man sikkert trylle meget godt ud af.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-01-03 17:27

Therese wrote:

> Genialt
> Jeg havde ikke lige tænkt på fromage frais. Det kan jeg godt lide. Det er jo
> ligesom creme fraise. Det kan man sikkert trylle meget godt ud af.

Men husk: Morgenmad 70 gram ; Frokost 150 gram.

Fra : Susan Nilsson

Dato : 10-01-03 19:37

Hej.

Jeg er en af dem der bare elsker morgenmad, og helst i lidt store mængder,
så jeg har plejer at lave følgende:

70g kvark
150g Cultura

Blandes og der smages til med vanilieessens og SØD.
Deri blander jeg så en frugtration, fx ananas i tern, eller kiwi i tern.
Nogle gange kan det også være et æble i små stykker og så bruges der kanel i
stedet for vanilieessens.
Og så selvfølgeligt 30g brød.

Mums.

Fra : Therese

Dato : 10-01-03 21:08

"Susan Nilsson" <tazziepigen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogle gange kan det også være et æble i små stykker og så bruges der kanel

Jeg glæder mig allerede til det bliver morgen. Har lige været ude og købe
kvark/fromage frais...

Mange hilsner
Therese
www.elverdalen.dk

Fra : Gladys

Dato : 13-01-03 14:53

Therese wrote:

> Jeg glæder mig allerede til det bliver morgen. Har lige været ude og købe
> [...]
Hvis du ikke kan lide kold ost, kunne du da også prøve at eksperimentere med
nogle varme toast:

Et stykke ristet toast (ca. 30 g) med en skive ost (25 g eller 70 g mager
ost) en tur under grillen og så pyntet med friske skiver tomat.

venlig hilsen
Gladys