Tegnsæt i Xnews
Fra : arc@na

Dato : 10-01-03 11:59

Hej Xnews-nørder!

Hvordan er det lige man sætter Xnews op til at kunne håndtere danske
bogstaver (æøåÆØÅ)?

arc@na

Fra : Madsen

Dato : 10-01-03 12:50

arc@na skrev:

> Hvordan er det lige man sætter Xnews op til at kunne håndtere danske
> bogstaver (æøåÆØÅ)?

<http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/installation.html>

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 10-01-03 15:20

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> <http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/installation.html>

Tak for dit råd - jeg håber at det er lige så godt som det du plejer at
komme med!

Men det er det jo nok... ÆØÅæøå...

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 10-01-03 15:21

"arc@na" <My_em@il.is.invalid.com> wrote in

> Men det er det jo nok... ÆØÅæøå...

Ja, nu ser det ud til at virke! Takker!!!!!!

arc@na
http://www.geocities.com/AntiJihad/home.html

Fra : arc@na

Dato : 10-01-03 17:33

> [...]

Ja, det ser ud til at virke - osse med custom headers.

Madsen - du er en knag!

Fra : Madsen

Dato : 10-01-03 15:28

arc@na skrev:

> Tak for dit råd - jeg håber at det er lige så godt som det du
> plejer at komme med!

Tak.

> Men det er det jo nok... ÆØÅæøå...

Det ser fint ud. Jeg kunne dog se at jeg ikke havde Xnews.exe.local
inde i min Xnews-mapppe i forvejen. Kun RICHED32.DLL. Jeg ved ikke
lige hvad Xnews.exe.local gør godt for, men nu har jeg smidt den
derind også.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-01-03 16:24

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> Xnews-mapppe i forvejen. Kun RICHED32.DLL. Jeg ved ikke lige hvad
> Xnews.exe.local gør godt for, men nu har jeg smidt den derind

Den skulle fortælle Xnews.exe, at det er Riched32.dll'en i Xnews-
folderen, der skal anvendes. Ellers snupper den bare den i System-
folderen, hvorved man er lige vidt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 12-01-03 22:59

Madsen, du skrev:

> Den har jeg ikke min min Xnews.ini.
> Det eneste jeg har er GenerateDateHeader=1 i [Compose]-afsnittet.

Hvad har du så i KorrNews

--
Henrik
Verdens næststørste samling af danske scripts til Hamsteren

Fra : Madsen

Dato : 12-01-03 23:03

Henrik K Hansen skrev:

> Hvad har du så i KorrNews

Det ved jeg ikke. Hvor?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-01-03 15:33

arc@na skrev:

> Ja, nu ser det ud til at virke!

Husk det med tegnsætsangivelsen forresten.

Altså:

<http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/opsaetning.html#compose>

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 10-01-03 17:32

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

Jeg prøver at sætte dem ind i Custom Headers og ser hvad der sker.

Fra : Madsen

Dato : 10-01-03 16:39

Rudi Stegen skrev:

[Xnews.exe.local]

> Den skulle fortælle Xnews.exe, at det er Riched32.dll'en i Xnews-
> folderen, der skal anvendes. Ellers snupper den bare den i System-
> folderen, hvorved man er lige vidt.

Det er egentlig underligt at jeg ikke har oplevet problemer med
æ, ø og å tidligere så, for jeg bruger Xnews på WinXP og Win2000.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 10-01-03 17:31

> Det er egentlig underligt at jeg ikke har oplevet problemer med
> æ, ø og å tidligere så, for jeg bruger Xnews på WinXP og Win2000.

Jeg har kun haft problemet efter jeg opgraderede til seneste version.

arc@na

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-01-03 17:43

> [...]

> Det er egentlig underligt at jeg ikke har oplevet problemer med
> æ, ø og å tidligere så, for jeg bruger Xnews på WinXP og Win2000.

Et vildt skud her fra kunne være, at den i nogle systemkonfigurationer
virker uden, i andre ikke. Jge har tidligere læst om i hvert fald
Win2000-brugere, der ikke havde den med men heller ikke oplevede fejl.

Luu har så lavet den for alle tilfælles skyld, og det har så været
meget forudseende. I bl.a. dit tilfælde fordi MS' seneste XP-patch har
ændret noget, der berører det (?)

(Det parentetiske spørgsmålstegn henviser til, om det mere eller mindre
kan passe med din seneste patchning).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 10-01-03 17:43

arc@na skrev:

> Jeg har kun haft problemet efter jeg opgraderede til seneste version.

For ikke ret lang tid siden rodede jeg med at få Xnews til ikke at
gemme headere. Det skulle der en geninstallation til før jeg fik den
til at fatte og her fjernede jeg alt inden jeg geninstallerede, så
det er muligvis i den sammenhæng af Xnews.exe.local ikke er kommet
med over i Xnews-mappen igen.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-01-03 17:47

Rudi Stegen skrev:

> I bl.a. dit tilfælde fordi MS' seneste XP-patch har ændret noget,
> der berører det (?)

Det kan godt tænkes at være sådan noget.
Det er ikke så forfærdelig lang tid siden at jeg smed SP 1 ind på
min WinXP-installation og de sidste nye patches fra Windows Update
er også installeret.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 10-01-03 20:12

> Det kan godt tænkes at være sådan noget.
> Det er ikke så forfærdelig lang tid siden at jeg smed SP 1 ind på
> min WinXP-installation og de sidste nye patches fra Windows Update
> er også installeret.

Der er så vidt jeg kan se ikke flere problemer med mit tegnsæt, så
mange tak til alle eksperterne herinde! Og en smiley!

arc@na

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-01-03 20:43

Hej arc@na, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Og en smiley!

I så fald fortjener du et tip helt gratis. Du kan selvfølgelig bruge
det eller lade være efter egen smag, men personlig synes jeg, det ser
pænere ud, hvis datostemplet passer med dansk tid og ikke GMT e.l.

Åbner du Xnews.ini og finder [Compose]-sektionen, indsætter du blot
linjen (husk der er forskel på store og små bogstaver):

GenerateDateHeader=1

På den måde lader man serveren om at sætte datostemplet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : arc@na

Dato : 12-01-03 21:09

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> I så fald fortjener du et tip helt gratis.

Det skal prøves - det lyder ret smart. Men går mit systemur da forkert?
Lige nu viser det 21.08, og tekst-tv siger 21.07.46 - er det de 14
sekunder, det er galt med, eller?

Fra : arc@na

Dato : 12-01-03 21:11

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> GenerateDateHeader=1

Er det så bedre nu?

arc@na

Fra : Dino

Dato : 12-01-03 22:41

Den 12-1 2003 skrev arc@na i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> Er det så bedre nu?

Nej, ikke endnu ;0) Du skal også (i Xnews.ini) ændre/tilføje

[Misc]
TZ=100

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : arc@na

Dato : 12-01-03 23:10

Dino <me@privacy.net> wrote in

> Nej, ikke endnu ;0) Du skal også (i Xnews.ini) ændre/tilføje

Det er måske fordi jeg ikke har afsluttet og genstartet Xnews?

arc@na
online-nerds inc.

Fra : arc@na

Dato : 12-01-03 23:18

> Dino <me@privacy.net> wrote in

> Det er måske fordi jeg ikke har afsluttet og genstartet Xnews?

Idiot.

Fra : arc@na

Dato : 12-01-03 23:20

> Idiot.

Det var til Rudi Stegen, ikke til dig.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-01-03 23:48

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : arc@na

Dato : 13-01-03 21:30

> [...]

Det resulterede i, at serveren afviste alle indlæg. Ha, ha, meeeget
morsomt.

Fra : Dino

Dato : 12-01-03 23:33

Den 12-1 2003 skrev arc@na i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dino <me@privacy.net> wrote in

> Det er måske fordi jeg ikke har afsluttet og genstartet Xnews?

Du skal afslutte Xnews før du ændrer i Xnews.ini! Ellers bliver dine
ændringer overskrevet af Xnews, når du afslutter...

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 12-01-03 23:59

Madsen, du skrev:

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/header_date.png>

Jeg ville ha foreslået allways

men det er åbenbart ikke nødvendigt.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 12-01-03 23:07

Madsen, du skrev:

> Det ved jeg ikke. Hvor?

Konfiguration news Header ||

Fra : Madsen

Dato : 12-01-03 23:22

Henrik K Hansen skrev:

> Konfiguration news Header ||

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/header_date.png>

<news:Xns9301EA6023483.thomas@madsen.tdcadsl.dk> er sendt udenom
Hamster and friends.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-01-03 22:53

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-01-03 23:09

> Den har jeg ikke min min Xnews.ini.
> Det eneste jeg har er GenerateDateHeader=1 i [Compose]-afsnittet.

Det er normalt også nok (se evt. manualen og søg på "tz"), jeg har
heller ikke andet. I hine dage prøvede jeg også at tilføje omtale TZ,
men så viste det hele pludselig en forkert tid.

Jeg ved ikke, om det afhænger af serveren, styresystem eller BIOS, om
det skal med eller netop ikke (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 12-01-03 23:33

Den 12-1 2003 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> men så viste det hele pludselig en forkert tid.
>
> Jeg ved ikke, om det afhænger af serveren, styresystem eller BIOS, om

Den er nødvendig på min Win98 maskine. Ellers får jeg GMT tid i Date
header, og Date kolonnen viser også GMT tid. Så 2 gange årligt, skal jeg
ændre den værdi.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-01-03 23:41

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Den er nødvendig på min Win98 maskine. Ellers får jeg GMT tid i
> Date header, og Date kolonnen viser også GMT tid.

Så kan styresystemet udelukkes. Jeg bruger det samme (omend 98 SE,
men..). Inden da brugte jeg Win95 OSR2, hvor jeg heller ikke havde
noget TZ=100 med (det var iøvrigt på den, jeg opdagde, det gik galt,
hvis den var med).

Hvad med newsserveren? Det er jo trods alt den, man netop lader om at
sætte datostemplet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 12-01-03 23:58

Den 12-1 2003 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvad med newsserveren? Det er jo trods alt den, man netop lader om at
> sætte datostemplet.

Så får jeg nok en sjov tid i Date header?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-01-03 01:13

> Så får jeg nok en sjov tid i Date header?

Yep

Så kom vi i det mindste dét mysterium til livs. Værre er det med Lars',
som jeg ikke engang har et gæt på, hvorfor ikke behøver noget som helst
uanset server.

Læg lige hovedet i blød mens du sover på det, tak

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-01-03 23:39

Den 12 jan 2003 skrev Rudi Stegen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg ved ikke, om det afhænger af serveren, styresystem eller BIOS,
> om det skal med eller netop ikke (?)

Jeg har hverken TZ eller GenerateDateHeader eller KorrNews. Og min
Xnews skriver ikke GMT.
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-01-03 23:45

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg har hverken TZ eller GenerateDateHeader eller KorrNews.

Nu bliver det da for alvor mærkeligt

Kunne man forestille sig, at CC's newsserver under alle omstændigheder
selv overskriver det headerindhold?

> Og min Xnews skriver ikke GMT.

Nej.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-01-03 23:52

Den 12 jan 2003 skrev Rudi Stegen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nu bliver det da for alvor mærkeligt
>
> Kunne man forestille sig, at CC's newsserver under alle
> omstændigheder selv overskriver det headerindhold?

Jeg har ikke tænkt over om det er CC jeg sender igennem. Det er vel den
Hamsteren vælger? Men dette indlæg skulle være direkte til tyskeren
uden om hamster. Gør det en forskel?

BTW. Win98 First Edition her

LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-01-03 23:55

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Men dette indlæg skulle være direkte til tyskeren uden om hamster.
> Gør det en forskel?

Som du selv ser - nej. Kan det være MorVer? (Jeg aner ikke, hvad det
program laver, men jeg forstår ikke, hvorfor din date-header ellers
skulle være korrekt).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-01-03 23:59

Den 12 jan 2003 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Som du selv ser - nej. Kan det være MorVer?

Nope. Jeg sendte den direkte til cis.dfn uden morver
Og denne er sendt via sunsite

LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-01-03 01:09

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nope. Jeg sendte den direkte til cis.dfn uden morver
> Og denne er sendt via sunsite

Ja, jeg opdagede det ved - selvfølgelig først lidt senere - at kigge på
din header.

Jeg testede lige min efter at have 'semikolonet' GenerateDateHeader=1.

Her fra Tiscali med UTC-tid:

Sunsite med samme:

Tiscali efter igen at have aktiveret GenerateDateHeader=1:

Lige nu forstår jeg ikke, hvad der får hvad til at opføre sig korrekt
hos dig uden den linje.
Måske en af os allesammen får en god ide, når vi har sovet på det

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-01-03 03:08

Den 13 jan 2003 skrev Rudi Stegen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Lige nu forstår jeg ikke, hvad der får hvad til at opføre sig
> korrekt hos dig uden den linje.
> Måske en af os allesammen får en god ide, når vi har sovet på det

Jeg har nu sovet i tre timer og det hjalp, måske ikke hvad angår ideer,
men jeg er nu i stand til at læse indenad.

GDH=1 skal stå i _Compose_ (og den har jeg også, ser jeg nu)
TZ skal stå i _Misc_ (og den har jeg ikke)
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-01-03 13:10

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> GDH=1 skal stå i _Compose_ (og den har jeg også, ser jeg nu)

Smukt. Så er gåden løst. Dét lettede - meget

> TZ skal stå i _Misc_ (og den har jeg ikke)

Foreløbig er det også kun Dinos foretrukne server, der behøver den.
Formentlig fordi den ligger i en anden tidszone end vores.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-01-03 03:11

Den 13 jan 2003 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Læg lige hovedet i blød mens du sover på det, tak

Brug endelig ikke tid på det.

Sorry

LarsK