Vinterobservation af Lille Lappedykker
Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 10-01-03 10:10

I dag 2003.01.09 var der 1-2 Lille Lappedykker, som var blevet fanget i små
åbne strækninger mellem de isdækkede dele af Store Vejleå mellem Vestbanen
og Roskildevej i Albertslund. Lidt syd for var der tilsvarende mindst 4
Dobbeltbekkasiner, der fouragerede på de åbne strækninger af åen. Desuden et
kort glimt af Vandstæren.

M.v.h.

Poul Evald Hansen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 10-01-03 17:28

"Poul Evald Hansen" <cft6753@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Dobbeltbekkasiner, der fouragerede på de åbne strækninger af åen. Desuden et

Der er også et par Lille Lappedykker ved Klostermølle, i kanalen ud til Mossø.
Jeg har set dem både 30/12-2002 og 2/1-2003.

Det er første gang jeg ser Lille Lappedykker i vinterdragt, så det var først da
jeg kom hjem igen til bøgerne at jeg blev sikker på hvad det egentlig var

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-01-03 18:54

Ove Kjeldgaard skriver:

> [...]
> jeg kom hjem igen til bøgerne at jeg blev sikker på hvad det egentlig var

Så et par stykker tøffe rundt i Nakskov Havn i forgårs, nær U-båden.
Dorthe

Fra : big

Dato : 11-01-03 17:07

Har set fire stk. ved Elling å´s udløb ved Frederikshavn.
Bent.