maske i textfields
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 10-01-03 08:47

Kan man lave en maske og assigne den til et tekstfelt dvs fx bindestreger i
en dato hvor bindestregerne så ikke kan slettes?.

så brugeren bare taster 02052000 og da tekstfeltet har bindestregnerne og de
ikke kan slettes vil der stå 02-05-2000.

på forhånd tak

mvh
Jeppe Jensen

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 10-01-03 12:57

"Jeppe Jensen" <no@no.no> wrote in message
> [...]
de
> ikke kan slettes vil der stå 02-05-2000.

Det kan du godt men det skal laves manuelt med get/set text

mvh
JS

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 10-01-03 13:13

> Det kan du godt men det skal laves manuelt med get/set text
>
> mvh
> JS

Ok, kan man ikke for bindestregnerne til at stå permanent i textfeltet og
være readonly ?

Fra : Claus Reimer

Dato : 14-01-03 14:26

Der er kommet en ny class'e i 1.4 som hedder MaskFormatter og den kan gøre
det...

import java.awt.*;
import javax.swing.*;
import javax.swing.text.*;
import java.util.*;
import java.text.*;

public class DatoDims {
public static void main (String args[]) throws ParseException {
JFrame frame = new JFrame();
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);

MaskFormatter formatter = new MaskFormatter("##-##-####");
JFormattedTextField formatedTextField = new
JFormattedTextField(formatter);
frame.getContentPane().add(formatedTextField);
frame.pack();
frame.show();
}
}

Med Venlig Hilsen
Claus

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 14-01-03 15:59

> Der er kommet en ny class'e i 1.4 som hedder MaskFormatter og den kan gøre
> det...

Takker det var lige præcis det jeg manglede...............