Frankrig
Fra : poul jensen

Dato : 10-01-03 01:22

Hej
Er der nogle som har været på camping i Frankrig og som kan anbefalde noget
godt.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-01-03 10:30

Rødvinen.

Fra : Brian S. Nielsen

Dato : 10-01-03 11:42

On Fri, 10 Jan 2003 01:21:47 +0100, "poul jensen" <po@bet.dk> wrote:

>Hej
>Er der nogle som har været på camping i Frankrig og som kan anbefalde noget
>godt.

Frankrig er *meget* stor, der er rigtig mange dejlige steder. Du er
nok nødt at specificere lidt nærmere hvor du gerne vil hen i Frankrig,
eller hvad du er interesseret i, for at få den rigtige hjælp.

Personlig synes jeg utrolig godt om Alsace (nordøstlige Frankrig), men
der er også rigtige mange dejlige steder og pladser hele vejen rundt
langs middelhavskysten.

mvh
Brian Nielsen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 10-01-03 15:16

> [...]
> Hej
> Er der nogle som har været på camping i Frankrig og som kan anbefalde

Hej.
Vi har ferieret en del i Frankrig og synes der er vidunderligt.

Du kan læse mere om vores ture på: http://home13.inet.tele.dk/kth/

Fra : T. Hartung

Dato : 10-01-03 15:53

> [...]
> Hej
> Er der nogle som har været på camping i Frankrig og som kan anbefalde

Jeg kan også anbefale rødvinen

der er mere en 7.000 C.pladser i Fr. - og det er et herligt land der har
alt - Det højeste bjerg/kløfter/ Middelhavet/Atlanterhavet - ja alt

Vis det er første gang - hvad så med at bo hos en dansker
Allan Jørgensen - han elsker også rødvin !!

www.jorgensen.fr/residence/DKremeze.htm

mvh
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-01-03 17:23

In news:3e1edd5c$0$218$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
T. Hartung typed:

> Vis det er første gang - hvad så med at bo hos en dansker
> Allan Jørgensen - han elsker også rødvin !!
>
> www.jorgensen.fr/residence/DKremeze.htm

Var der i september (i øvrigt sammen med en anden skribent her i gruppen).

Der er ingen tvivl om, at Allan & Zahia gør meget for at deres gæster har
det godt!

Rødvinen fra området er pragtfuld - men får alvorlig konkurrence af Zahias
kogekunst!

http://www.campingstuff.dk/cs/residens.php

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : T. Hartung

Dato : 10-01-03 17:41

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> In news:3e1edd5c$0$218$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
>
> Var der i september (i øvrigt sammen med en anden skribent her i
gruppen).

..... fra Esbjerg ???

> Der er ingen tvivl om, at Allan & Zahia gør meget for at deres gæster har
> det godt!

Meget meget !!

> Rødvinen fra området er pragtfuld - men får alvorlig konkurrence af Zahias
> kogekunst!

Hendes mad smager pragtfuld !!! sammen med Allans vin

Bagefter tager man på kanotur - 26 km --- ned af Ardeche floden under Pont
d'Arc - ned til Nudisterne - kan man sejle tilbage igen samme vej får man
turen gratis !!

mvh
T.Hartung

.....der lå på plads 38 lige op for bakken ved toiletbygningen ...

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-01-03 17:49

On Friday, January 10, 2003 5:40 PM [GMT+1=CET],
T. Hartung <torben.hartung@noSPAMmail.dk> wrote:

> .... fra Esbjerg ???

Nix - Vestsjælland...

Men den kan du regne ud, hvis du følger dette - Se mere på http://dtvine.dk

> Hendes mad smager pragtfuld !!! sammen med Allans vin

En ikke ringe kombination - som vi fik en hel uge i træk!

Mere generelt er jeg faldet for vinene fra huset Rasteau - de er
pragtfulde...

> Bagefter tager man på kanotur - 26 km --- ned af Ardeche floden under
> Pont d'Arc - ned til Nudisterne - kan man sejle tilbage igen samme
> vej får man turen gratis !!

Jeg tror næppe at der var nudister da vi var der - vejret var efter os, så
kanoturen blev sprunget over...

> ....der lå på plads 38 lige op for bakken ved toiletbygningen ...

plads 33 i telt!

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : PHK

Dato : 10-01-03 18:58

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> gruppen).
>
> .... fra Esbjerg ???

Host host!

Næh, Frankrig er ikke lige min kop te. Man kan jo ikke snakke med dem. Så
hellere Italien :)

--
_
|_|

Fra : Janne Madsen

Dato : 10-01-03 23:57

PHK <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1f09a2$0$171$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Næh, Frankrig er ikke lige min kop te. Man kan jo ikke snakke med dem.

Efter en kop te, nej det kan jeg godt forstå men prøv et par flasker rødvin
så går det fint. Så kan man også godt tillade sig at lægge sig helt ned til
floden.
Men selvfølgelig går det skidt med det franske så er det jo fint at kunne
køre 1800 km efter en dansk campingplads. Det er uden tvivl en fin plads for
dem der kommer der.

MVH
Lennart Sørensen

Fra : PHK

Dato : 11-01-03 17:29

"Janne Madsen" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
rødvin
> så går det fint. Så kan man også godt tillade sig at lægge sig helt ned

Min yndlingshistorie fra Frankrig - jeg går ind på en tankstation for at
spørge om vej til et vandland der hedder Aqua City. Jeg spørger 3 gange,
pigen bag disken ser bare disorienteret ud. Så går det pludselig op for
hende hvad jeg spørger hende om.

"ahhhhhhhh", siger hun, "Aqua citiiiiiiiiiiiiiiiii".

Jeg kunne altså ikke lade være med at grine da hun sagde det :)

> [...]
> køre 1800 km efter en dansk campingplads. Det er uden tvivl en fin plads

Og det ligger også i et skønt område. Men frankofil - eller det der ligner -
bliver jeg aldrig :)

--
_
|_|

Fra : T. Hartung

Dato : 11-01-03 10:16

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, Frankrig er ikke lige min kop te. Man kan jo ikke snakke med dem. Så
> hellere Italien :)

Jeg taler lige så "godt" fransk som spansk som italiensk - og næsten ingen i
de lande taler dansk, tysk eller engelsk - min pointe - blæse være med
sproget gå efter oplevelsen - man er først rigtig på den vis man mister
pegefingeren ;oD

..........og ...... PS brug IKKE langefingeren vendene opad - det er
international sprog min ven - hehe

mvh
T. Hartung

Fra : PHK

Dato : 11-01-03 19:57

> [...]

> Jeg taler lige så "godt" fransk som spansk som italiensk - og næsten ingen
> de lande taler dansk, tysk eller engelsk - min pointe - blæse være med

Jamen når jeg nu har gået til Italiensk hver eneste år de sidste 5-6 år ..
:)

--
_
|_|

Fra : OK

Dato : 10-01-03 19:49

Uanset hvor i "lander": de attraktive pladser skal bestilles her i januar
for at i er sikre på at få en plads.

mvh Ole

Fra : Tommy Hansen

Dato : 10-01-03 20:01

"OK" <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Uanset hvor i "lander": de attraktive pladser skal bestilles her i januar
> for at i er sikre på at få en plads.
>
> mvh Ole

Ja, det har du ret i, men er man ikke til svømmepøl m.m., så findes der
mange dejlige campingpladser rundt omkring.
Bl.a. har næsten hver lille by sin egen municipal-camping - kommunale
campingplads, der som regel ligger tæt på byerne og så er de rasende
billige. Vi har ofte kun givet en 40-50 kr. uden strøm.

Mvh Tommy

Fra : OK

Dato : 11-01-03 13:17

> [...]
> campingplads, der som regel ligger tæt på byerne og så er de rasende
> billige. Vi har ofte kun givet en 40-50 kr. uden strøm.

Helt enig - har selv erfaret det før vi fik børn og behov for ikke at køre
alt for meget rundt med teltet.
Behovet ændrer sig med tiden......

M.v.h Ole

Fra : Kenneth T

Dato : 11-01-03 13:35

> Bl.a. har næsten hver lille by sin egen municipal-camping - kommunale
> campingplads, der som regel ligger tæt på byerne og så er de rasende
> billige. Vi har ofte kun givet en 40-50 kr. uden strøm.

Hvordan bærer i jer ad med at finde de der municipal-camping?
Jeg har desværre ikke haft meget held og er ret træt af at betale for en
masse jeg ikke får gavn af. Jeg rejser på motorcykel med et lille telt &
skal jeg endelig bruge strøm, så er det bare een gang om ugen til min
mobiltelefon:)

-
MVH
Kenneth T

Fra : T. Hartung

Dato : 11-01-03 14:12

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Brug ADAC Campingführer- der står de højt og larmende i
mvh
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 12-01-03 16:31

In news:3e201748$0$165$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
T. Hartung typed:

> Brug ADAC Campingführer- der står de højt og larmende i

Og så lad os få link til den web-baserede udgave igen:

http://accf.dialogmediencenter.de/acfwebcd/servlet/DataServlet

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : T. Hartung

Dato : 12-01-03 18:58

> In news:3e201748$0$165$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> T. Hartung typed:

> Og så lad os få link til den web-baserede udgave igen:
>
> http://accf.dialogmediencenter.de/acfwebcd/servlet/DataServlet

Og den er helt sikkert god - når man sidder der hjemme og planlægger - på
stedet/motorvejen - kan man ud fra sin aktuelle position på verdenskortet gå
baglænds ind I ADAC da den er områdeopdelt og derfra se om der er en
municipal-camping - jeg vil mene at den i bogform er et must !! - PC godt
særligt til NG - på stedet/ i bilen papir tak

Prisen hos FDM er kun ca. 170 kr

mvh
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 12-01-03 19:17

In news:3e21abed$0$229$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
T. Hartung typed:

> - jeg vil mene at den i bogform er
> et must !! - PC godt særligt til NG - på stedet/ i bilen papir tak

I og for sig enog - det er lidt det samme som landkort, den elektroniske
udgave er OK til planlægning og en GPS i bilen er rar. Men der er ikke noget
der slår et godt Michelinkort - eller rettere 2, nemlig et til det store
overblik og et til nærområdet, hvor de mindste veje/stier er med.
Papirudgaverne giver et bedre indtryk af topografien end en PC-skærm.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : T. Hartung

Dato : 12-01-03 19:36

> [...]

> der slår et godt Michelinkort - eller rettere 2, nemlig et til det store
overblik og et til nærområdet, hvor de mindste veje/stier er med.

.....hehe dem bruger jeg nemlig også !!

> Papirudgaverne giver et bedre indtryk af topografien end en PC-skærm.

...... og så kan man ligger nede på stugulvet med dem og rigtig "kravle"
ruten igennem på 6 stk. 1:200.000 kort - herligt :)

.........ØV - hvorfor kan vi ikke blive bare lidt uenige!!! - det bliver så
kedeligt

mvh
T.Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 12-01-03 19:41

In news:3e21b4b2$0$164$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
T. Hartung typed:

> ........ØV - hvorfor kan vi ikke blive bare lidt uenige!!! - det
> bliver så kedeligt

Undskyld...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Christian Z Jessen

Dato : 15-01-03 00:08

On Fri, 10 Jan 2003 19:49:08 +0100, "OK" <ole_k@post10.tele.dk> wrote:

>Uanset hvor i "lander": de attraktive pladser skal bestilles her i januar
>for at i er sikre på at få en plads.

Det gælder da vist kun i højsæsonen, ikke?

Vi planlægger 4 uger i Provence fra dagen efter påske, dvs fra midt
april til midt maj, og vi regner da med, at vi i den periode stort set
kan vælge og vrage - endda uden forudbestilling
--
czj (Remove _remove_ from e-mail address)

Fra : OK

Dato : 15-01-03 19:44

> Det gælder da vist kun i højsæsonen, ikke?

Ja, det er klart at højsæsonen er sværest at få plads i....

mvh Ole

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 28-02-03 18:45

Frankrig er fuld af gode campingpladser i alle niveauer - men tag ikke
derned i højsæsonen uden at have reserveret på forhånd. De pladser som er
rost i ADAC er proppede. At jeg så selv foretrækker Camping Municipale og
ikke går vildt op i luksus - er en anden sag. Der skal helst være en
swimmingpool og ikke for langt til fødevareforretninger på grund af deres
åndssvage lukkelov, som kolliderer voldsomt med campisters døgnrytme.
Normandiet er spændende, men vejrmæssigt ustabilt,
Alsache og Loireområdet ligeså - Ardeche er lækkert og ligeså Provence, men
Rivieraen gider jeg ikke. Den lille by Beaune er også et besøg værd.

v.h. Elisabeth

Fra : Per Skjødt

Dato : 28-02-03 19:42

Vi var i Ardeche området sidste år og det var et meget attraktiv og flot og
et sted vi med garanti vil komme til igen, men det var ligesom med alle de
kendte områder meget dyrt, som på nedenstående kan jeg også varmt anbefale
et besøg i Beaune og området omkring byen, vi tog det på vej hjemad, i dette
område var vi igen i et "normalt" prisleje.

Mvh. Per Skjødt

Fra : T. Hartung

Dato : 28-02-03 22:20

"Per Skjødt" <pefosk@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Vi var i Ardeche området sidste år og det var et meget attraktiv og flot
og
> et sted vi med garanti vil komme til igen,

Har i besøgt Allan Jørgensen - på "danskerpladsen" Ardeche er bare flot !!

> kendte områder meget dyrt,

njaa dt er nu ikke helt korrekt - Frankrig er faktisk et billigt
campingland -prøv Italien eller Danmark uha da

mvh
T. Hartung

.......øh PS Per - næste gang, så slet lige noget af det du ikke svare på -
ellers bliver den gode tråd bare så lang håber på din forståelse ))

Fra : Janne Madsen

Dato : 01-03-03 22:24

T. Hartung <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e5fd0ca$0$31962$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Har i besøgt Allan Jørgensen - på "danskerpladsen" Ardeche er bare flot !!

Jeg kan også varmt anbefale "danskerpladsen", så bliver der lidt mere
fredeligt nede ved floden Men synes I det bliver lidt for hjemligt oppe
på den plads så ligger der en stribe pragtfulde pladser langs med floden.
Inde i slugten ligger man som i et smørhul. Men lad være med at komme for
mange af gangen

> njaa dt er nu ikke helt korrekt - Frankrig er faktisk et billigt
> campingland -prøv Italien eller Danmark uha da

Rigtigt og ved Vallon Pont D'arc er det nemt at spotte dyrt fra billigt. Se
efter om der er svømmepøl og prisen stiger med 100 ffr undskyld ca 7 Eur.
Men hvad skal man også bruge den til når floden er fyldt med det dejligste
badevand.

Med venlig hilsen
Lennart Sørensen

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-03-03 22:33

In news:3e5fd0ca$0$31962$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
T. Hartung typed:

> Har i besøgt Allan Jørgensen - på "danskerpladsen" Ardeche er bare
> flot !!

Det er eet pragtfuldt område - men som skrevet med mange danskere...

På plussiderne er svømmepølen, værtsparret og deres køkken, de mange
rustikke landsbyer i nærheden - besøg keramikeren Michel Teyssier i Saint
Montant http://creation-ceramique.com/teyssier/index_uk.htm og ikke at
forglemme de mange vinproducenter i området, glem ikke Rasteau
http://www.rasteau.com/Site%20Anglais/Page%20d'acceuil/index.htm - La
Suzienne og mange andre. Se her hvor du kan få vine fra området her:
http://dtvine.dk/ hvor der også er beskrevet en tur derned i september. Lidt
mere fra samme tur er der her: http://www.campingstuff.dk/cs/residens.php

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Hvis du er ny i nyhedsgrupperne, og måske ikke helt sikker
på hvordan man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på