Aprilia RSV Mille
Fra : hboesdal

Dato : 09-01-03 23:14

Hey NG!

Går kraftigt og overvejer at udskifte min SV650s med en Mille. Der må
være nogen derude der har nogle erfaringer med hvad jeg skal være
opmærksom på ved køb af en brugt "priller". Jeg er mest interesseret i
at høre om evt. skjulte fejl og lignende. Om typen er passende og "man
får mere for pengene ved en japaner" kommentarer behøves ikke, da jeg
er temmelig sikker på mit eget behov og ønsker.
På forhånd tak!

Mvh
Henrik

Fra : Peder

Dato : 10-01-03 11:38

On 9 Jan 2003 14:13:30 -0800, h.boesdal@get2net.dk (hboesdal) wrote:

> [...]
>opmærksom på ved køb af en brugt "priller". Jeg er mest interesseret i
>at høre om evt. skjulte fejl og lignende.

Mange ejere opdager alt for sent, at fabrikken har glemt at montere 2
cylindere!!!!

Nej undskyld - kunne ikke lade være. Har selv haft en, og har hørt
mange vittigheder om netop dette....

Den har et par detaljer at være opmærksom på:
Der er jo hydraulisk kobling, og her bliver væsken hurtigt iltet og
koblingen derfor svampet - med større slid til følge. Skift væske ofte
for optimal funktion.
Koblingen er i sig selv pærenem at skifte - og efter omstændighederne
billig. 8-9 plader er det for omkring 600-700 kr.
Bag olietanken sidder et bolthovede, der meget gerne vil punktere
olietanken ved vælt til højre - og man opdager det lidt sent, da olien
kun pibler ud. Til gengæld ender det i bundkåben lige før det sendes
ud på baghjulet!
Tændrør kan være lidt spændende at komme til (i hvert fald de to af
dem) med med nogle kardanled er alt muligt.
Den kører svinsk hurtigt og er ond i bunden.
Og så kræver dens rumlen en del tilvænning.

En dejlig cykel ellers. Ville gerne have en igen - den er bare alt for
dyr til at jeg vil kaste den på banen...

Hvis du mangler en original udst. til den eller en stænklap, kan jeg
hjælpe

--
Peder
SGSXR750

Fra : Peder

Dato : 10-01-03 12:21

On Fri, 10 Jan 2003 11:38:01 +0100, Peder
<peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote:

>Bag olietanken sidder et bolthovede, der meget gerne vil punktere
>olietanken ved vælt til højre -
Ups
Vælt til venstre skulle det være. Det er der tanken sidder.
--
Peder
SGSXR750

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-01-03 13:26

man skal lige vende sig til vibrationerne, specielt i accelerationerne, de
er lidt specielle....

største ulempe er reservedels priserne og leveringstiden

jeg stod på hovedet i sommers, og kåbe dele var 5 mdr om at komme, nyt stel
tog dog "kun" 3 uger

hver plastic del koster i nabolaget af 5kkr, en ny tank koster ca
17kkr....bare lige for at skræmme, men en uoriginal kåbe koster ca 3kkr
(komplet)

bagdæmperen bliver kritiseret for at have for kort vandring og genelt ikke
være særlig god....til normal gade kørsel syntes jeg nu ikke den fejler
noget...men når den står godt til single kørsel står den elendigt til
passagerkørsel.

passager kørsel er i øvrigt ikke så godt ved hastigheder over de 130-140,
Jeg er 193 cm høj og karin 175 (tror jeg , og pga af førens sporty
siddestililng får passageren hele vindblæsten og kan simpelthen ikek holde
sig fast....

kåbeglasset et lidt lavt så der er mange turbulenser...men der findes mange
uoriginale løsninger på dette.

fodvilerne er lidt tricky for folk med store fødder (str 45+)

batteriet er svagt.....og hvis det ikek bliver vedligeholdt.....mister det
strøm og får instrumentbrædtet til at resette under startop så skal man til
at stille ur og km/miles igen ...

meeen det er en dejlig cykel, man sidder perfect, den kører dejligt
vibrationerne er ikke slemme men ligefrem dybt vanedanede, plus det dybe
høvl den udstøder ved gasgivning....forlygten er noget af det bedste....det
eneste jeg gerne ville have var en uoriginal købe og en flok framesliders
bare lie for en sikkerheds skyld

forsikringen kan også være tricky, jeg giver 8kkr som elitebelist i bauta
forsikring (del af runa, lærestandensbranche)

Lasse
Mille
Jeg er så glad for min cykel...lalala...lalalala....og nu er der ik' lang
tid tilbage 7 uger...og lad os så se lidt til den drivhus effekt...et rigtig
deljligt varmt/tidligt forår

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-01-03 14:43

On Fri, 10 Jan 2003 13:26:00 +0100, "Lasse Lundberg"
<Lasse@lundberg-net.dk> wrote:

>hver plastic del koster i nabolaget af 5kkr, en ny tank koster ca
>17kkr....bare lige for at skræmme, men en uoriginal kåbe koster ca 3kkr
>(komplet)

Det er rigtigt at Mille-reservedele er monsterdyre (1000 kr for et
bremsegreb - hallo TMP) hvis man køber dem i DK,men det alene bør nu
ikke afholde en fra at købe sådan en,hvis det nu engang er den der
står øverst på ønskelisten,for der er masser af nye eller næsten nye
dele at få i Tyskland til en brøkdel af danske priser.Ebay f.eks har
som oftest en masse dele til Millen.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : SLP/JM

Dato : 10-01-03 19:48

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev
> passager kørsel er i øvrigt ikke så godt ved hastigheder over de 130-140,

Millen er nok en af de værste cykler, jeg har været passager på - selv i
sammenligning med andre sportscykler. Fodhvilerne sidder så højt, at man kan
hvile albuerne på knæet (jeg er 173 cm høj), og støtter man med hænderne på
tanken, banker man hovedet ind i føreren ved de mindste bump og ujævnheder.

--
Susanne
SV 650, RS 250, RGV 250 www.sitecenter.dk/madcat

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-01-03 15:31

"SLP/JM" <Madcat@c.dk> wrote in message news:avn4j2$o69$1@sunsite.dk...

> [...]
> hvile albuerne på knæet (jeg er 173 cm høj), og støtter man med hænderne

> tanken, banker man hovedet ind i føreren ved de mindste bump og

Karin er enig ...og det er jeg også....passagerkørsel er ikke et hit

Lasse
Mille

Fra : Jakob

Dato : 10-01-03 13:39

"hboesdal" <h.boesdal@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> opmærksom på ved køb af en brugt "priller". Jeg er mest interesseret i
> at høre om evt. skjulte fejl og lignende.

Jeg går også i tanker om at skifte til Mille - men er lidt usikker på om det
skal være en brugt eller en ny. Er der måske en der har en årgangs oversigt
over ændringer der er foretaget på modellen?

--
Jakob, zx-6r.

Fra : hboesdal

Dato : 11-01-03 11:23

Foreløbeligt tak for kommentarene.

Det lyder jo som en rigtig V2'er på godt og ondt, dog mest godt! Med
de små finurligheder der følger med en italiensk cykel.

Kan det være rigtigt at der slet ingen børnesygdomme er man skal være
opmærksom på ved køb af brugt?
-Erfaringer med dækvalg modtages gerne. Cyklen skal køres frisk på
småveje og enkelte trackdays!
-Er det muligt at montere frame-sliders uden at modificere kåben?
-Hvor længe kan jeg regne med at fx. et kædekit holder?
-Benzinøkonomi og rækkevidde pr. tank?

Mvh
Henrik

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-01-03 12:58

> [...]

> -Er det muligt at montere frame-sliders uden at modificere kåben?

> -Hvor længe kan jeg regne med at fx. et kædekit holder?

Hej Henrik

Jeg har tre kammerater der enten har kørt eller kører Mille.

Du spørger decideret efter børnesygdomme. Millen er generelt meget
velkonstrueret og motoren er god. Problemet er at samlekvaliteten, især på
de første (1998) ikke var så god. Når de problemer er rettet er det en meget
fin og god sportsmaskine med mod plads til føreren selv om du ikke er en af
de mindste.

Kig efter lækkende kølervæske, lækkende koblingsvæske og lækkende motorolie
især på bagsiden af oliebeholderen. Forlang servicebog med alle stempler.

En Mille kan have en dårlig koblingscylinder og dan kan tabe koblingsvæske
ind i motoren. Det kan fixes, men koster et par tusind. www.sprts-mc.dk har
vist et fix?

En Milles bagdæmper ligger meget tæt på den ene udstødning, det gør den
hurtigt bliver varm og slider olien i bagdæmperen hurtigt (15.000km). Et
olieskifte i bagdæmperen koster 500kr og vil være alle pengene værd. Det jeg
har hørt er at bagdæmperen er alle tiders hvis man passer på den og sender
den til service ind i mellem

Spørg til hvordan man måler oliestanden på cyklen. Da den har
tørsumpssmøring skal den ikke checkes som på normale cykler. Det foregår
således: Varm cyklen op. Sluk for motoren. Vent to minutter og kig på
slangen ved oliebeholderen. Lidt omstændigt. Da de Miller jeg kender bruger
olie (1-3dl pr 1000km alt efter hvor hårdt de bliver kørt), så er det
vigtigt at kunne proceduren.

Du kan ikke montere Moko framesliders uden at skære i kåben. En af mine
kammerater gjorde det, og det blev faktisk ret pænt. Var det mig der havde
en Mille ville jeg også montere framesliders. Tom som har savet to huller i
kåben for at få plads til framsliderne har fået alle pengene hjem.
Sidestøttebenet på en Mille er helt til grin. Når man stille Mille på det
står den så lodret at der er fare for den tipper til begge sider, da benet
sidder helt inder under cyklen. Toms cykel havde fået en lille punktering og
da baghjulet blev fladt væltede cyklen, men frameslideren redde kåben
fuldstændigt. Den er også tippet en anden gang til den anden side, men igen
reddede framsiderne cyklen fra andet en lille skramme på styrknoppen. En
frameslider i venstre side kan også redde din oliebeholder der er lavet af
meget tyndt materiale og ikke er til at svejse i hvis den bliver utæt. Se
hans cykel her:
http://www.sports-mc.dk/index.php?t=select&l=dk&v=dkk&mpg=3&mk=5&mo=700

Angående dæk. Så kører Millen godt på dæk med en lidt spids profil. Jeg har
hørt rosende ord til Millen om D207, Metzeler Sportec M1 og BT010. De
originalt monterede Dragon Evo Corsa er også gode, men har lav holdbarhed.
Forvent den kører mellem 4 og 8.00km på et sæt dæk alt efter hvor meget du
hænger på gassen.

En Mille skal serviceres hos en forhandler der har udstyret til at indstille
den elektroniske indsprøjtning. Det har f.eks MC-Hjørnet i København. Det
fik en af de cykler jeg har berøring med til at gå meget bedre end da den
fik service hos Søborg MC. Søborg MC er dygtige, men de har ikke værktøjet
til at indstille indsprøjtningen. Helt præcist så fik det cyklen til at gå
mere jævnt ved "lave" omdrejninger, altså i omegnen af 3000 på en Mille.

Kædekit holder ikke så langt, da V-2'erens pulserende træk nedsætter kædens
levetid. Forvent 15.000km på et kædekit.

Benzinøkonomien ligger på en 14-15Km/L. Ikke noget at råbe hurra for.

Kører man på bane og klatrer rundt på cyklen ridser man bagsvingeren i højre
side med hælen. Tape den ind får du ankommer på banen.

Hvis du vil have god benzinøkonomi, god holdbarhed på sliddelene og langt
mellem nedbruddene, så køb en 1998-2001 Fireblade. Man er vel Honda mand

En Mille er ikke en ubetinget sæt dig op og kør cykel som f.eks en Fireblade
ville være. Du skal holde øje med oliestanden som er lidt besværlig at
checke. Du skal huske at sende din bagdæmper til olieservice og du skal
holde øje med koblingsvæskestanden. Hvis bagsvingeren skal forbliver så
fantastisk smuk (Store ord fra en jyde som mig!) skal den holdes ren med
masser af petroleum og kæden skal holdes pinlig ren og velsmurt. Service er
ikke noget der skal sjuskes med og de er ikke helt billige. Reservedele
koster det blege, hvis ikke man hurtigt skaffer sig kontakter i udlandet
(Tyskland og UK). Lige et tips til oliefilteret kan vendes forkert, så det
blokere alt olieflow. Lad være med at købe en hjemmeserviceret Mille. Gæt
selv hvordan jeg ved netop dette....
Der burde være lidt her: http://centroricambi.de/index.html og her:
http://www.geiwiz.de/

Til gengæld kvitterer cykel med gode køreegenskaber og udmærket holdbarhed
af en Italiener hvis man gider gøre en indsats.

Er der mere så spørg.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : hboesdal

Dato : 11-01-03 21:05

Tak for de fine råd.
Heldigvis er jeg selv mekaniker og nyder næsten at nusse om min cykel
ligeså meget som at køre på den, så det lyder ikke skræmmende de ting
du nævner. Det kunne måske være helt rart at finde noget "rigtigt
skrue-arbejde" i forhold til bare at pudse og gøre rent som når man
kører japaner Det er vel en del af den italienske sjæl.

Mvh
Henrik
Aprilia chauffør in-spe.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 12-01-03 01:55

> Det kunne måske være helt rart at finde noget "rigtigt
> skrue-arbejde" i forhold til bare at pudse og gøre rent som > når man
kører japaner

Køb en Harley ))
( sorry hd-ejere og fans )

bo-bambusraket

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-01-03 13:14

bo-gsx-R wrote:
> Køb en Harley ))
> ( sorry hd-ejere og fans )

Eller en englænder? ;)

mvh YamaHans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-01-03 09:28

> [...]
meget
> fin og god sportsmaskine med mod plads til føreren selv om du ikke er en

Det var netop derfor jeg valgte millen, med mine 193 sidder jeg ret odt på
den , 10 gange bedre en jeg gjorde på en cbr1000f !

> [...]
>
> En Mille kan have en dårlig koblingscylinder og dan kan tabe koblingsvæske

det skulle være fikset på ægte 2001 modellerne

> [...]
jeg
> har hørt er at bagdæmperen er alle tiders hvis man passer på den og sender

Hmm jeg fik at vide at man ikek kunne serviceret sachs dæmperen (ifølge
maxton england), så hvor får man den serviceret ?

> [...]
bruger
> olie (1-3dl pr 1000km alt efter hvor hårdt de bliver kørt), så er det

Det med olien er der mange der bekymrer sig om, specielt folk der ikke har
mille(og folk der lige har fået , det er rigtig at man skal aflæse
standen efter mc er kørt varm og den lige har stået i 2 min, i praksis er
det ikek noget problem, da man kan se den mens man sidder på cyklen og lige
læner sig ud og kigger ind i vinduet halvt oppe på kåben, så det er ikek
noget at bekymre sig om. det med at vente 2 min har ikek den store betdning
med mindre du har kørt totalt vildt lige inden med wheelies osv ....Jeg har
ikek bemærket et olieforbrug, maskinen har kørt på motul fuldsyntet fra
starten af, og mellem service intervallerne har der ikek været brug for at
efterfylde mit forbrug skydes til ca 1-2 dl mellem service, men nu er der
mange der har købt mille og givet den tæsk fra førstedagen da det er en
racer, så jeg tror det er nemt at støde ind i et eksemplar der er blevet
voldkørt, også hos forhandlerne ! kender pt til 2 cykler som første gang de
så dagens lys var på knutstorp...og ca 4kkm senere stod hos forhandleren til
ca 15kkr mindre end ny pris....dvs lav km stand og atraktiv pris....pas på !

> Sidestøttebenet på en Mille er helt til grin.......

så sandt så sandt, det har dog hjulpet på 2001 modellerne, men ikke nok...
en punktering og maskinen vælter over på den modsatte side af støttebenet,
det er også ret vigtig at man lige giver 1 min mere til at finde et godt
sted at stille cyklen i forhold til japanerne, da det støtteben virkelig er
dumt designet og vinden kan finde på at tippe cyklen hvis den kommer til at
stå lidt for lodret.

> [...]
> Forvent den kører mellem 4 og 8.00km på et sæt dæk alt efter hvor meget du

MilleR kommer med 180 og standart mille med 190, jeg fik dunlop med til min,
alle jeg kender har skiftet til 180 bagpå, pilot sport skulel også være
ganske fine.

> [...]
> mere jævnt ved "lave" omdrejninger, altså i omegnen af 3000 på en Mille.

kommer lige til at tænke på at folk siger den har vildt bundtræk osv i sårn'
en v2, min umiddelbare holdning i forhold til min cbr1000 var at de mindede
meget om hinanden i optræk osv...millen gøre det en anelse hurtigere, men
det er nok fordi den vejer 50 kg mindre

> Kædekit holder ikke så langt, da V-2'erens pulserende træk nedsætter
kædens
> levetid. Forvent 15.000km på et kædekit.

mit kædekit har kørt 14000 og der er næsten ingen tegn på slid endnu, men er
også blevet smurt jævnligt efter køreturer

> Benzinøkonomien ligger på en 14-15Km/L. Ikke noget at råbe hurra for.

det passer meget godt, med hanen i bund ca 12, og på langtur ved 130 ca
16-17

> Kører man på bane og klatrer rundt på cyklen ridser man bagsvingeren i
højre
> side med hælen. Tape den ind får du ankommer på banen.

gør man også ved landevej, lær at leve med det, den kan pudses op igen.

> Hvis du vil have god benzinøkonomi, god holdbarhed på sliddelene og langt
> mellem nedbruddene, så køb en 1998-2001 Fireblade. Man er vel Honda mand

mjaaa, det er nok rigtig, jeg vilel dig ikek bytte

Lasse
Mille

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-01-03 17:31

> Hmm jeg fik at vide at man ikek kunne serviceret sachs dæmperen (ifølge
> maxton england), så hvor får man den serviceret ?
Jeg har ikke selv sendt en Mille bagdæmper til service, men der sidder en
stor nitrogenventil på piggibag'en. Det har betydet på alle de bagdæmpere
jeg kender at de kan renovers. At Maxxton, som jeg stor respekt for, siger
det modsatte synes jeg er underligt. Man kunne spørge på millelisten. Jeg
kender ikke lige adressen, men der findes en sådan.

> [...]
> mille(og folk der lige har fået , det er rigtig at man skal aflæse
> standen efter mc er kørt varm og den lige har stået i 2 min, i praksis er
Hvis du har en Mille der bruger olie, og du ikke ved hvordan man chekker
olie på den, så har du et problem. Derfor skal man lige høre sælger hvordan
det nu er før man giver ham 130.000 - 170.000kr ikke også.

> MilleR kommer med 180 og standart mille med 190
Ja. Alle dem jeg kender kører med 180 dæk og meget tilfredse. 190 dæk er
lavet til til showoff mindede italienere der her lille pxk.

> mjaaa, det er nok rigtig, jeg ville dig ikke bytte

Nej, selvfølgelig ikke, men man køber ikke en Mille hvis man vil have noget
der er økonomisk-fornuftigt-behageligt o.s.v. Man skal sige. Den er FED. Den
kan MASE den kan SVINGE så koster den godt nok en lille smule mere om
måneden, men man får noget karakter/stil for pengene f.eks en Fireblade ikke
giver.

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 14-01-03 13:41

Vær opmærksom på at næsten alle Mille og Mille R er begrænset i ydelse
pga. støj og forurening. Jeg købte en ny Mille årgang 2000 i sommer, og
den var begrænset til 99 hk. TMP kan oplyse, om det er en begrænset model
og hvor begrænset den er, udfra stelnummeret.
Haasum fjernede begrænsningen i udstødningen, luftfilterkassen og
klippede en ledning i indsprøjningsboksen. Den var straks meget mere
livlig, efter den fik alle 128 hk tilbage. Vær opmærksom på, at hvis man
selv gør det, kan man risikere at garantien ryger.

Jeg kan anbefale følgende engelske Aprilia forum:
http://www.rsvr.net/pages/Chat.asp
Der er rigtig mange gode råd, debatter m.m.vedrørende Mille og Mille R.

Held og lykke med det -Millen er en herlig cykel!

Jacob
'00 RSV Mille

Fra : hboesdal

Dato : 14-01-03 21:19

Der er da vist ingen grund til ikke at købe en Mille. Det skulle da
lige være en Falco. Det ser ud til at jeg kan få næsten den samme
cykel, blot nyere og med færre km på tælleren, for den samme pris! Og
så skulle den efter sigende være mere hverdagsanvendelig?

Mvh
Henrik Boesdal

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-01-03 09:06

> [...]
> cykel, blot nyere og med færre km på tælleren, for den samme pris! Og
> så skulle den efter sigende være mere hverdagsanvendelig?

Hej Henrik

Sådan noget siger man vidst kun hvis man ikke har kørt på dem begge.
Det er rigtigt, at læser man MC-Revyen og tager tallene for sandheden, er
det svært at se forskel på dem, men kommer man op på dem føles Millen noget
mere sporty p.g.a. den høje sædehøjde og foroverbøjede siddestilling.
Prøv dem begge før du handler. En fra klubben fandt en pæn Mille til
129.000kr. Det kan lade sig gøre.

Fra : armand

Dato : 15-01-03 12:52

Jens Jacob Bager Jensen <bager1(--fjern--)@get2net.dk> skrev i en

> Sådan noget siger man vidst kun hvis man ikke har kørt på dem begge.
> .................kommer man op på dem føles Millen noget
> mere sporty p.g.a. den høje sædehøjde og foroverbøjede siddestilling.

Jovist!
Men er det ikke også det der ligger begravet i beskrivelsen af Falco'en som
"hverdagsvenlig"?

> Prøv dem begge før du handler.

Hvilket til gengæld er en evig sandhed!

> En fra klubben fandt en pæn Mille til 129.000kr. Det kan lade sig gøre.

Jup!
Det er dyrt at være "her og nu -kunde" som de fleste motorcyklister i
realiteten er når de omsider har penge/kørekort/sæson til at erhverve sig
drømmemodellen

--
Armand.
(Som hár prøvet begge 'Prillere, og synes bedst om Falco'en (som

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-01-03 22:16

>Vær opmærksom på at næsten alle Mille og Mille R er begrænset i ydelse
>pga. støj og forurening
>Haasum fjernede begrænsningen i udstødningen, luftfilterkassen og
>klippede en ledning i indsprøjningsboksen.

Jeg har hørt de alle er begrænset således, og det er for at skåne dem i
indkøringsperioden??

Fra : Peder

Dato : 15-01-03 09:16

On Tue, 14 Jan 2003 22:16:18 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"

>Jeg har hørt de alle er begrænset således, og det er for at skåne dem i
>indkøringsperioden??
Nej
De er begrænset forskelligt af hængig af inmportland.
For nogle er det kun omtalte ledning, der skal klippes og en prop i
luftfilterkassen (begge dele "ordnes" på 10 min. i alt)
Andre har desuden en begrænsning i potten. Disse potter har banket et
V ind i beslaget. Begrænsningen består i et stykke metal, der er
svejst fast inde i potten. Jeg ved ikke hvor nemt det er at få ud, men
jeg kan tilbyde at sælge dig en uden (min kom uden den begrænsning)

--
Peder
SGSXR750

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 15-01-03 12:29

Begrænsningen i udstødningen på min Mille, bestod i en lang satan med
isolation og hele molevitten. Der er altså åbenbart også flere forskellige
typer her.
Jeg ved at der findes 4 forskellige udgaver: 99 hk, 109 hk, 118 hk og 128
hk (130 hk på 2001+).

-Jacob

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-01-03 15:38

"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote in message
> Disse potter har banket et
> V ind i beslaget. Begrænsningen består i et stykke metal, der er
> svejst fast inde i potten.

på 2001/2002 er det en en gennemhullet tragt de har indsat lige der hvor
potten er sat på mellem røret, en dremmel eller en fil kan hurtigt få has på
de 2 småsvejsninger der er så kan en polygrip tang hurtig hive den ud.

udover det så er de begrænset i tilkørnings perioden, med prob i luftfilter,
ledning i cdi, og på nogle prob i udstødning. Disse skulle forhandleren
fjerne helt af sig selv efter de forskellige tilkørnings km (1000 og 7500),
men det er meget op og ned fra sted til sted

men det er muligt på mange amerikanske sites at se hvordan man gør, da alle
amerikanske miller er droslet pga af emmisions love.

Fra : Peder

Dato : 15-01-03 19:23

On Wed, 15 Jan 2003 15:38:09 +0100, "Lasse Lundberg"
<Lasse@lundberg-net.dk> wrote:

>Lasse
>Mille...jeg er så glad for min cykel ....

Hey !
Det er min replik
--
Peder
SGSXR750

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 17-01-03 13:54

> Hey !
> Det er min replik
> --
> Peder
> SGSXR750
> VV40
> VWSharan

Sorry men det er jeg altså

Lasse
RSV1000 og Karin og RS154

Fra : Claus Bernth

Dato : 15-01-03 16:04

hboesdal wrote:
> Går kraftigt og overvejer at udskifte min SV650s med en Mille.

Jeg kan kun sige 'Prøøv det, prøøv det!'

Det er en genial cykel og jeg kører i øjeblikket på min 3. Mille og har
samlet lidt erfaringer:

- Koblingsvædske problemet eksisterer OGSÅ på 2001+ modellerne (og jo;
der findes et fix *s*)
- Køb nogle andre bolte til for-kalibrene: De er originalt monteret med
7mm unbraco skruer!!! Jeg kan afsløre at det er pisse svært at skifte
fordæk på en trackday når der ikke lige er en 7mm nøgle ved hånden (men
det kan lade sige gøre).
- Dækprofilen 190/55 er GENIAL til trackdays/race. Den er markant mere
stabil ved nedlæg og der kan gives hårdere gas ud af svinget!
- Oliebeholderen kan GODT svejses; det kræver dog en RIGTIG håndværker ;)
- Aprilia anbefaler mineralsk olie til dyret - og det fjerner
problemerne man kan have med at koblingen fedter (nogle tror fejlagtigt
at det er slidte plader)
- Jeg har netop kørt 1000+ km. race i løbet af julen på min 2001-R
model. Den har ikke brugt olie i en grad der kan aflæses på oliestanden.
Jeg har heller ikke oplevet olieforbrug på mine tidligere modeller.
-Benzinforbrug i racemode er ca. 10 km/l.

Vh,
Claus

Fra : hboesdal

Dato : 22-01-03 22:02

Så er det afgjort! Har netop hentet min "nye" cykel!
Det blev en Falco.
Årsag: den er ikke så anderledes mht til kørestilling og stil ifh til
SV'eren og så fik jeg en nyere cykel for de samme penge.
Monteret med effektpotter og chip (128 hk) er der heller ikke den
store forskel på kræfterne. Kan kun sige: der er rigeligt til mig
foreløbeligt
Tak for de mange gode råd og oplysninger. Vi ses derude snart!

Mvh
Henrik