højre og venstrercentrer på samme linie
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-01-03 21:59

Hvordan kan jeg få to tekst-stykker til at stå henholdsvis venstre og
højrecentreret på samme linie ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-01-03 22:30

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg få to tekst-stykker til at stå henholdsvis venstre og
> højrecentreret på samme linie ?
>
> --
> .: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

style="text-align:right">højrestillet</span></p>

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
htp://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-01-03 22:42

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in

> style="text-align:right">højrestillet</span></p>

virker ikke i Opera

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-01-03 23:06

> virker ikke i Opera

Så er der vist kun tabelmuligheden tilbage, hvis du vil have dem
alle med

Har du prøvet med noget position:absolute;right:3px; og så videre?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-01-03 23:30

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev :

>Så er der vist kun tabelmuligheden tilbage, hvis du vil have dem
>alle med

En float kan da nemt klare det.
style="float: right">højre tekst</span></p>

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-01-03 00:56

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> En float kan da nemt klare det.

Klart, klart! Fungerer det også i alle browsere?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-03 01:48

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev :

>Klart, klart! Fungerer det også i alle browsere?

I hvertfald i I IE 6, Mozilla 1.21 og Opera 6.05.

Netscape 4.79 selvfølgelig ikke, men det er der vel heller ingen,
der forventede.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-01-03 11:09

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> wrote in news:avkrno$gor$1@sunsite.dk

> Så er der vist kun tabelmuligheden tilbage, hvis du vil have dem
> alle med
>
> Har du prøvet med noget position:absolute;right:3px; og så videre?

Nope, kom frem til en løsning hvor teksten står på en anden måde :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-01-03 22:30

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in message
> Hvordan kan jeg få to tekst-stykker til at stå henholdsvis venstre og
> højrecentreret på samme linie ?

Kan du ikke smide en tabel med 2 kolonner, og justere dem enkeltvis ?

Mvh.

KIm

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-01-03 22:44

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in

> Kan du ikke smide en tabel med 2 kolonner, og justere dem
> enkeltvis ?

Teoretisk jo, men det er vist lige overkill så det gør noget.

Anyway, fandt en anden løsning.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-01-03 23:17

On Thu, 9 Jan 2003 21:43:48 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>Anyway, fandt en anden løsning.

Er det en, du måske vil røbe?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-01-03 11:10

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> wrote in

> Er det en, du måske vil røbe?

Gerne - flyttede teksten der skulle stå i højre side til at et andet
sted :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Palle R. Jensen

Dato : 10-01-03 10:44

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
Hvordan kan jeg få to tekst-stykker til at stå henholdsvis venstre og
højrecentreret på samme linie ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Hejsa .. Der er nu nogle mulighedder ..

<SPAN STYLE="width: 50%; text-align: left">Left</SPAN><SPAN STYLE="width:
50%;text-align: right">Right</SPAN>
(Dette er nok det jeg vil foreslå

<DIV style="float:left">Min tekst</DIV><DIV style="float:right">Min
tekst</DIV>

Jeg ved at den jeg vil forslå virke både i Mosilla og ellers alle andre
browsere, da jeg har lavet noget på min hjemmeside med koden og har endnu
ikke fået klager eller henvendelser om forkert visning

Med venlig hilsen

Palle.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-03 14:47

Palle R. Jensen skrev:

> align=right>Tekst</td></table>

a) Der mangler <tr></tr>
b) Hvis teksten skal højre/venstrestilles i forhold til andre
elementer på siden (og ikke blot andre elementer i tabellen) skal
der sættes bredde (width) på tabellen.

Den forstår jeg slet ikke. Der mangler stadig <tr>-elementet, men
den sidste tekst står udenfor tabellen og den indre align-
parameter ophæver den ydre.

> <SPAN STYLE="width: 50%; text-align: left">Left</SPAN><SPAN
> STYLE="width: 50%;text-align: right">Right</SPAN>
> (Dette er nok det jeg vil foreslå

Det vil jeg fraråde. Den virker ikke i Mozilla og Opera, og med IE
virker den kun i quirks mode.
Hverken width eller text-align er gyldige attributter på inline-
elementer.

> <DIV style="float:left">Min tekst</DIV><DIV
> style="float:right">Min tekst</DIV>

Den her vil til gengæld virke. Man kan dog godt undvære den første
div, så skal det tilbageværende float-element bare placeres først:

<DIV style="float:right">Tekst til højre</DIV>
Tekst til venstre (samme linje).

> [...]
> alle andre browsere, da jeg har lavet noget på min hjemmeside
> med koden og har endnu ikke fået klager eller henvendelser om

Ved dine brugere hvordan du har tænkt siden? Har du en adresse vi
kan se?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-01-03 14:53

Du kan ikke regne med at du ville få henvendelser om forkert visning.
De fleste folk ville ikke tage sig af at der stod:
tekst tekst
i stedet for:
tekst tekst
selvom det var det sidste du ville have. For dem kunne det sagtens se
"rigtigt" ud med det første.
Så du må selv teste hvis du vil være sikker.
Det eneste du kan være nogenlunde sikker på at folk ville henvende sig
om er ting der gør det svært/umuligt at læse siden.