Aliens/Terminator pudsighed
Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-01-03 21:36

Sad lige og så Aliens 2 på Zulu.

Bishop spørger til hvilken model androiden der gik amok i 1'eren var.

Det var en Hyperdyne.
Hvad var det nu firmaet der stod bag Skynet i Terminator filmene hed?
nåjo: Cyberdyne

Ja jeg synes altså det var meget pudsigt.. men jeg er nok også ret nem
at underholde :)

Coincidence or yet another eerie similarity[1] eller også er James
Cameron bare ikke særlig fantasifuld ;)

/Robert
[1] Frit citeret Conan O'Brien

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-01-03 23:07

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nåjo: Cyberdyne
>
> Ja jeg synes altså det var meget pudsigt.. men jeg er nok også ret nem

Der er bare en lille, intertekstuel vittighed. SVJH ville Cameron sågar
gerne have genanvendt det oprindelige navn, men droppede det pga. uklarhed
om, hvem der egentligt ejede rettighederne til det.

MVH
Jens

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-01-03 23:24

Jens Thomsen wrote:

> [...]
> gerne have genanvendt det oprindelige navn, men droppede det pga. uklarhed
> om, hvem der egentligt ejede rettighederne til det.

Der kan man bare se.

Det ville så også have været lidt paradoksalt da Aliens filmene foregår
efter Terminator.
Og Cyberdyne blev aldrig ældre end midten af 90'erne (kan ikke lige
huske hvad årstal filmen foregår i da den springes i luften).

Fra : Per

Dato : 10-01-03 09:14

> [...]
> Og Cyberdyne blev aldrig ældre end midten af 90'erne (kan ikke lige
> huske hvad årstal filmen foregår i da den springes i luften).

Fordi en kontorbygning sprænges i luften er vel ikke ensbetydende med at
firmaet lukker.

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 10-01-03 14:12

> Fordi en kontorbygning sprænges i luften er vel ikke ensbetydende med at
> firmaet lukker.

Jamen så vidt jeg husker, så ville det da være lidt svært at køre det firma
videre, fordi de har åbentbart ikke noget backup af alle deres ting. De
springer jo bygningen for at fjerne AL den forskning omkring terminatoren,
som de har fundet ud af, ved hjælp af chippen og hånden

Mvh Martin Sjøstrand

P.S nu kommer der vel snart nogen og råber, at der skulle have stået SPOILER

Fra : No Humor Man

Dato : 10-01-03 15:23

"Martin Sjøstrand" <martinsjoestrand@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> springer jo bygningen for at fjerne AL den forskning omkring terminatoren,
> som de har fundet ud af, ved hjælp af chippen og hånden
De fik jo åbenbart ikke ødelagt alle data, da der så ikke ville være
mulighed for en treer eller en firer. Cyberdyne overlevede og krigen kom.
Såre simpelt. .)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Mathness

Dato : 10-01-03 23:31

On Fri, 10 Jan 2003 14:12:06 +0100, Martin Sjøstrand wrote:

> [...]
> ting. De springer jo bygningen for at fjerne AL den forskning omkring
> terminatoren, som de har fundet ud af, ved hjælp af chippen og hånden

De afsluttende scener i Terminator 1 foregår i en af Cyberdynes
fabrikker, så de har tydeligvis andre produkter/service at tilbyde. De
har nok også en god forsikring, ellers kan de sikkert snakke med
militæret som de var ved at udvikle teknologi til.

> P.S nu kommer der vel snart nogen og råber, at der skulle have stået
> SPOILER

Tjaa, synes det er indlysende, skulle være mærkeligt at kun én
medarbejder arbejde på det projekt. Og som det ses i T2 (udvidet?)
arbejder Miles på projektet derhjemme, skulle være mærkeligt hvis han
igen er den eneste.

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.