OS X på beige 233 - hvad virker
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-01-03 21:34

Jeg pusler lidt med tanken om at køre OS X på en beige G3 233 med 768 MB
RAM og en 40 GB harddisk.

Der er tilsluttet følgende:

- ONE technology ekstern SCSI brænder

- CD drevet er skiftet ud med et DVD drev

- der er et Voodoo 5500 PCI kort i

- der er et Voodoo 3dfx PCI kort i

- der et Realtek baseret 100 MBit ekstra netkort i

Der bliver brugt:

GoLive 5

Photoshop 6

Illustrator 9

Microsoft Office 98 pakken

Er det go eller no go ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-03 23:51

> Jeg pusler lidt med tanken om at køre OS X på en beige G3 233 med 768 MB
> RAM og en 40 GB harddisk.

Det bliver langsomt!

> Der er tilsluttet følgende:
>
> - ONE technology ekstern SCSI brænder

SCSI er svjv. ikke rigtigt understøttet i OS X. Jeg tror nok det kræver
et SCSI-kort med drivere, men hæng mig ikke op på det.

> - CD drevet er skiftet ud med et DVD drev

Virker det med Apple's Disc Burner i OS 9. Tjek på
http://www.xlr8yourmac.com om drevet er understøttet af Apple (dvs. om
man kan boote osv.)

> - der er et Voodoo 5500 PCI kort i

Ikke understøttet.

> - der er et Voodoo 3dfx PCI kort i

Ikke understøttet.

Du vil ikke få OpenGL og QuickTime acceleration med de ovenstående
grafikkort. Det bliver ikke sjovt, men hvis du har tiden, så gør et
forsøg.

> - der et Realtek baseret 100 MBit ekstra netkort i

Det er vistnok understøttet.

> Der bliver brugt:
>
> GoLive 5

Du skal have 6'eren, hvis den skal køre OS X native.

> Photoshop 6

Du skal have 7'eren, hvis den skal køre OS X native.

> Illustrator 9

Du skal have 10'eren, hvis den skal køre OS X native.

> Microsoft Office 98 pakken

Du skal have Office X, hvis den skal køre OS X native.

Der er ingen ide i at installere OS X, hvis man ikke opdaterer
programmerne. De kan køre under Classic, men det en nødløsning og det
eneste man opnår, er lavere hastighed.

> Er det go eller no go ?

Min anbefaling: No go. Det vil køre, (jeg er dog ikke helt sikker mht.
grafikkortene), men det bliver aldrig sjovt.

Prøv hvis du har tiden, for måske kan du leve med det, men sådan en
maskine skal efter min mening ikke køre mere end 9.2.2...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-01-03 00:14

Hej Jesper

Det eneste, jeg er 100% sikker på _ikke_ vil virke er dine parallelporte og
dertilsluttede printer / modem.... Det er stadig det, der afholder mig fra
at gå X-vejen på min 333AV...

Jeg tror heller ikke, du vil få fuld udbytte af dine grafikkort, men det
kommer vel an på, om der er X-drivere til dem.

Dine SCSI enheder vil ihvertfald vikre under classic mode, men igen, - er
der drivere til X...

Er DVD drevet et Pioneer, Plextor eller Matshita drev, så skulle der være
understøttelse i X.2.x

Alle programmer vil virke i classic mode.

- Så det er vel en evervejelse om hvorvidt hastigheden vil være acceptabel
eller ikke... - Og så er der jo 8gb-problematikken at tage hensyn til.
Altså X skal installeres på 'Master' disken BUS 0 ID 0, og partitionen må
ikke være på mere end 8gb.

mhv. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 10-01-03 15:04

> [...]
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>

Jesper - for Guds skyld....Jeg har arbejdet med GoLive5 i Classic
mode...LAD VÆRE - du bliver vanvittig!!!
Som skrevet andetsteds skal dine programmer opgraderes, og det er lige
en lille udskrivning på ca 7.000,- + moms, ikk´?
Hej fra Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)