Hvor bindende er billetter?
Fra : Peter!

Dato : 09-01-03 19:41

Jeg tog i december måned fra Falster til Bornholm, for at være med til
en julefrokost.

Jeg købte en billet hos Bornholmstrafikken hvorpå der er der tydeligt
står hvad tid man skal møde, og hvad tid man er fremme.

Jeg skulle tage "Bornholmerbussen" fra KBH H kl 15, og ville være i
havn 3 timer senere.

Herud over måtte jeg betale for toget fra NYK F til KBH H.

Undervejs fra Falster til København ringede Bornholmstrafikken og
oplyste mig om at deres hurtigfærge ikke kunne sejle, og at min bus
afgik klokken 19 i stedet. Den konventionelle færge var ligeledes
forsinket, så vi ankom først til Rønne klokken 23:30.

Mit spørgsmål er så, hvor bindende er de tidspunkter de har stående på
biletterne?

Er det en form for skriftlig aftale, eller er det blot pynt?
Hvis det er det første, hvilke rettigheder har man så?
Peter!

MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software Only Fools Teenagers

WINDOWS: Will Install Needless Data On Whole System

Fra : Bo

Dato : 10-01-03 00:47

"Peter!" <yehaah@hotmail.nospam.com> skrev i en meddelelse

> Undervejs fra Falster til København ringede Bornholmstrafikken og
> oplyste mig om at deres hurtigfærge ikke kunne sejle, og at min bus
> afgik klokken 19 i stedet.

Det var da meget pænt af dem at gøre

Du kan ikke forvente ved transport at alt går så præcis på klokkeslettet og du kan slet
ikke få en lov derfor underskrevet af HM Dronningen, så tag til takke med at du kom til
Bornholm !