fjerne blæser fra GF4 mx???
Fra : Pedersen

Dato : 09-01-03 18:29

Hej! jeg har lige købt et rigtigt lowend grafikkort.
et P.M.Daytona GeForce4 mx440.
Der sidder en lille pisse irriterende blæser og hviiiiner.
Det føles ikke som om den flytter særligt med luft.
Nogen der har prøvet at køre kun med køleprofil??
Alternativt sætter jeg et en stor fed lownoise på 7 v
til at sende lidt luft indover.
Men er den lille (svage) blæser overhovedet nødvendig?

Hilsen fra Jesper

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 09-01-03 18:55

Pedersen wrote:

> Hej! jeg har lige købt et rigtigt lowend grafikkort.
> et P.M.Daytona GeForce4 mx440.

> Der sidder en lille pisse irriterende blæser og hviiiiner.

Det siger du ikke?

> Det føles ikke som om den flytter særligt med luft.

Lidt flytter den dog med 6000 omdrejninger.

> Nogen der har prøvet at køre kun med køleprofil??

Ja.

> Alternativt sætter jeg et en stor fed lownoise på 7 v
> til at sende lidt luft indover.

Nja.

> Men er den lille (svage) blæser overhovedet nødvendig?

Nja.

Nå, nu til forklaringen på alle mine krytiske svar...

Jeg har selv et GF4MX440 med en lille hidsig satan af en køler. Efter
opfordring har jeg prøvet at køre uden og kortet blev for varm efter min
smag dog uden at blive ustabil.

Nu kører jeg med 7v på den istedet og den køler fint uden at blive for varm
og er tyst som graven.

Jeg tror du vil blive glad for 7v tricket. Gratis og velfungerende.

--
Martin L. Johansen

Fra : Sune

Dato : 14-01-03 11:29

snip

> [...]
varm
> og er tyst som graven.
>
> Jeg tror du vil blive glad for 7v tricket. Gratis og velfungerende.

Hey - Har selv et GF3 Ti200 (AsusV8200). Kunne man få en beskrivelse af "7v
tricket" hvad det er og hvordan det udføres ? Det lyder som noget jeg har
brug for !! )

Takker på forhånd,

Sune

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 14-01-03 13:57

spam wrote:

> Hey - Har selv et GF3 Ti200 (AsusV8200). Kunne man få en beskrivelse af
> "7v tricket" hvad det er og hvordan det udføres ? Det lyder som noget jeg
> har
> brug for !! )

Jepper! Det går simpelthen ud på at du tager din plus(+) og sætter til 12V
som normalt, og så tager du din minus(-) og sætter den til 5v istedet for
ground.

Se på http://www.ares-design.com/html/images.htm hvordan - kig nede på siden
under My Workstation hvordan jeg har fusket det

--
Martin L. Johansen

Fra : Sune

Dato : 14-01-03 14:01

> [...]
siden
> under My Workstation hvordan jeg har fusket det

SÅDAN Takker for et hurtigt svar og fed hjemmeside Jeg må hjem og
"lege"

Mvh,

Sune

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 14-01-03 14:39

spam wrote:

> SÅDAN Takker for et hurtigt svar og fed hjemmeside Jeg må hjem og
> "lege"

Takker - Hehe det var så lidt :) Vi skal jo hjælpe hinanden.

--
Martin L. Johansen

Fra : Devast8or

Dato : 09-01-03 19:13

Du kan jo evt. sætte sådan en fætter her på dit grafikkort:
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80a-hp.htm, så siger det
ihvertfald ikke noget mere.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Pedersen

Dato : 09-01-03 20:03

Tak for svarene.
Prøvede at køre et par 3dmark 2001 uden blæser.
funkede fint! Men det blev VARMT lige som Martin
beskrev. Dog har jeg kørt med et Asus GF2 mx vildt
overclocket i et par år og det blev nærmest glødende
uden at det nogensinde var ustabilt. Køleprofilen var
dog nok også bedre.
Lige nu har jeg taget blæseren af og sat en slotcooler
(7v) lige under kortet for at tage lidt af den varme luft
væk Det er ihvertfald en støjsvag løsning, om den så
også er effektiv må tiden vise.
Ellers bliver køleren på kortet sat til 7v.

Devast8or`s løsning er nok den bedste men alt for dyr.
Jeg gik efter den billigste som også kunne opfylde mine
efterhånden sjældne behov for en gang vildt 3dspil en
gang imellem. (lever fint med 1024x768).

Hører dog gerne stadig fra folk der kører stabilt på
deres GF4 mx uden blæser.

Hilsen Jesper

Fra : JRS

Dato : 09-01-03 23:01

"Pedersen" <s.j.p@comhjem.dk> skrev i en meddelelse
> Hører dog gerne stadig fra folk der kører stabilt på
> deres GF4 mx uden blæser.

Du gjorde det jo selv ? ?

Jeg satte mit Daytona GF4MX440 til 7V og den sagde ikke et piv .. Virkede
uden problemer..

MVH
JRS

Fra : Taba

Dato : 10-01-03 01:16

[snip]

Jeg lavede lign. på et GF2 MX400 og fjernede blæseren, og selvom det kørte
stabilt i lang tid (jeg vil skyde på ml. 7 og 10 mdr.), så sagde den stop på
et tidspunkt ved at der kom grumme 3D fejl i spil og programmer... Den kunne
ikke kalre at være tændt 24/7 så den blev skiftet ud..
Nu er den så stået helt af og det gjorde ikke så emget, for så måtte jeg ud
og købe et nyt

Zalman laver også en køleprofil til chipsæt på bundkort (NBJ32 el. lign.
hedder den vist) hvor man kan justere krogene på den så den passer til
næsten alle kombinationer af huller, og den fungerer fint som erstatning
medmindre GF4 MX har brug for en større køleprofil...

/Taba

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 10-01-03 09:58

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1

køb sådan en det virker

Fra : jakob

Dato : 10-01-03 10:20

In article <3e1e8afe$0$11062$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
jonne@tdcadsl.dk says...
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1
>
> køb sådan en det virker
> "Pedersen" <s.j.p@comhjem.dk> skrev i en meddelelse

Denne her skulle vel være nok, det er hvertfald det de skriver på deres
website

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=692

Kan man foriøvrigt tage dem af og bruge dem på et andet kort, eller
bruger man lim ved montering ??

MVH

Jakob

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 10-01-03 12:28

den bliver skruget på
det er bedre at bruge så stor som muligt

Fra : Christian

Dato : 10-01-03 18:19

Du ka sagtens ha den til at køre uden blæser på, den bliver varm, men ikke
for varm ;)

Fra : Pedersen

Dato : 10-01-03 19:22

Tak for svarene .

Jeg kører stadig med min slotcooler kørende ved
7v lige under kortet. Og altså uden blæseren kørende.
Jeg er har endda clocket kortet op uden at ha stødt på problemer.
Som Taba skriver kan der komme problemer senere,
men så kan jeg jo glæde over at det ikke har kostet
noget særligt og fluks finde på noget bedre.
De der køleløsninger er virkelig lækre, men jeg venter
hellere med en sådan løsning til jeg ejer et hightec kort.
Hvis jeg kender mig selv ret, vil jeg i weekenden forsøge
mig med at køre blæseren ved 7v + slotcooleren.
og så presse citronen til sidste dråbe.
MEN stadig meget lydsvagt.
Go weekend.
Hilsen Jesper