Hvordan går det med virtuel reality brille~
Fra : Andrew

Dato : 09-01-03 15:41

Hej

Det er efterhånden længe siden man sidst har hørt til virtuel reality
briller, altså en skærm man spænder på hovedet som så projektere billedet
ind på nethinden.

Hvordan går det med det?

Hvornår ser vi noget som kan købes for penge?
Eller er der allerede noget ude?

Jeg har nemlig altid drømt om at køre formel 1 eller rally med sådan nogle
virtuel reality briller, og jeg troede for 2 år siden at sådan nogle
tingester ville være hvermands eje i 2003, men nej.

Hvorfor går det så langsomt?

Mvh Anders

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-01-03 16:13

Andrew 's insignificant opinion was stated in: news:avk1lg$90q$1@sunsite.dk

> [...]
>
> Det er efterhånden længe siden man sidst har hørt til virtuel reality
> briller, altså en skærm man spænder på hovedet som så projektere

Har eksisteret i mange år..virker fint, ingen understøtter/bruger det...

> Hvornår ser vi noget som kan købes for penge?
> Eller er der allerede noget ude?
Shutter glasses koster ikke alverden, de følger med en del asus gf kort, de
færreste har dog en tracker funktion så billedet roteres efter din
synsvinkel.

> Jeg har nemlig altid drømt om at køre formel 1 eller rally med sådan
> nogle virtuel reality briller, og jeg troede for 2 år siden at sådan
> nogle tingester ville være hvermands eje i 2003, men nej.

Det er ganske underholdende og jeg fatter heller ikke helt at det ikke er et
større hit, men sådan er det åbenbart..
Der er en tysk(...) side http://www.3dbrille.de/portal/html/modules/welcome/
som gør meget i det show..

Hvilket minder mig om at jeg stadigvæk er på udkig efter "Eyescream Light",
et fancy lille stykke software som omdanner "alle" OpenGL spil til anaglyph
(rød/blå) briller.. Ikke helt som VR, men stadigvæk ret sjovt! Mail endelig
hvis nogen har cd'en !

/Sune