Hoteller i det vestlige USA
Fra : Jensb

Dato : 09-01-03 15:03

Hej

Jeg skal til USA til sommer (slutningen af juni og juli). Jeg vil køre rundt
i vesten og se flere af nationalparkerne.

Er der nogen der har erfaringer med prisniveauet på hoteller?

Det behøver ikke være luksushoteller, bare der er eget bad og 2 enkeltsenge.

Jeg regner med at hotellerne nok er dyrere når de ligger i direkte
forbindelse med parkerne, men hvor langt væk skal man før prisen falder? Det
er fint nok med mig hvis hotellet f.eks. ligger 50-100 km fra selve parken.

Kan man forvente at få et værelse for omkring 50$ pr. nat?
Er det nødvendigt at bestille på denne årstid? (igen så er det ok hvis
hotellet ligger lidt fra nationalparkerne)

Eller kan det betale sig at købe de vouchers Killroy Travel har til 71$ pr
nat?

Håber der er nogen der kender lidt til det

Jens

Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 09-01-03 21:30

"Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nat?
>
> Håber der er nogen der kender lidt til det

Man kan godt bo på udmærkede moteller til 50 USD pr. nat - men ikke i
nærheden af nationalparker. Moteller i nærheden af parkerne koster ca. det
dobbelte - for værelset, ikke pr. person. Inde i parkerne er priserne lidt
højere, men der skal som regel booke lang tid i forvejen.
Generelt er der ikke problemer med at finde overnatning i USA. Det kan være
en god ide at samle et af de utallige kuponhæfter op, som ligger på
tankstationer. I dem er der rabatkuponer - også til de store kæder.
God tur.
/Ole

Fra : Jensb

Dato : 09-01-03 23:30

> [...]
> en god ide at samle et af de utallige kuponhæfter op, som ligger på
> tankstationer. I dem er der rabatkuponer - også til de store kæder.

Ok det var også det jeg håbede på. Men med amerikanernes målestok, hvad vil
du så tro er "i nærheden af parkerne" ? tror du priserne er i et rimeligt
leje hvis man kommer 75-100 km væk fra parken?

Jeg har ofte hørt det med rabatkuponerne, så det kan godt være at jeg skulle
prøve at gøre lidt mere ud af at samle nogle af dem denne gang.

tak for hjælpen

Jens

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 10-01-03 09:20

> [...]
skulle
> prøve at gøre lidt mere ud af at samle nogle af dem denne gang.

Kuponer er rigtig gode. Omkring 1. - 15. juli begynder det at tynde ud,
fordi højsæsonen begynder. Vi bruger dem ofte til at danne os et indtryk at
prisniveauet i området.

Mht. til priser væk fra parken, så varierer det meget. Grand Canyon har ikke
det store opland. Der er kun ganske få byer, så selv et stykke væk fra
parken er priserne høje. Vi boede på kanten af Grand Canyon for 55$ pr. nat
med delt bad. Det er nu 4 år siden. Det var det billigste vi kunne få, selv
uden for parken. Hvis du er til telt skal du overveje det meget kraftigt.
Det er ikke vores kop te, men det er meget billigere, og deres pladser er
efter sigende indrettet bedrer end i Danmark.

God tur.

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 09-01-03 21:38

"Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> wrote in message
> [...]
> nat?
>
> Håber der er nogen der kender lidt til det

En anden mulighed i nationalparkerne er at bo i telt. Der er campingpladser
i de mest populære parker, og man får en helt anden oplevelse. Jeg var selv
skeptisk overfor forslaget (anser ikke mig selv for at være primitiv nok til
at bo i telt), men bagefter var jeg meget glad for at vi gjorde. Vi
medbragte et iglo-telt (fylder ikke ret meget i kufferten, og købte en
luftmadras + pumpe derovre.

Ang. overnatning endte vores gennemsnitlige udgift på ca. USD 60. Heri trak
storbyer som San Francisco og L.A. pænt op, mens man andre steder bor for
under USD 40. Vær opmærksom på, at der lettere bliver fuldt booket i
weekenden end på hverdage. Det presser priserne op, hvorfor det er bedste at
komme de dyrere steder på hverdage.

Henrik

Fra : Jensb

Dato : 09-01-03 23:27

> [...]
> at bo i telt), men bagefter var jeg meget glad for at vi gjorde. Vi
> medbragte et iglo-telt (fylder ikke ret meget i kufferten, og købte en

Personligt kunne jeg godt finde på at bo i telt, men jeg skal afsted sammen
med min mor, så vi holder os til hoteller/moteller

> [...]
> under USD 40. Vær opmærksom på, at der lettere bliver fuldt booket i
> weekenden end på hverdage. Det presser priserne op, hvorfor det er bedste

Ok, det er også det prisleje jeg havde håbet på at ligge i. Sidst jeg var
afsted havde jeg gjort den fejl at få FDM Travel til at bestille alle
hoteller hjemmefra, så der endte jeg med et gennemsnit på 1000 Dkr. pr
overnatning, på trods af at jeg havde bedt om billige hoteller. Men mit
indtryk da så jeg kørte derovre og så alle de store reklameskilte ud for
hoteller var også at man skulle kunne få det for ca 50$ pr nat. Men jeg
ville så bare gerne have bekræftet at de priser nu også er realistiske, og
at det ikke bare er noget de skrive på skiltene, og når så det kommer til
stykket bliver det langt billigere.

God pointe med storbyer i hverdagene, jeg skal nemlig også forbi San
Fransisco så det kan være jeg lige skulle kigge rejseplanen igennem en gang
mere, og se om jeg kan få det til at passe med en hverdag.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 09-01-03 23:49

> [...]
> at det ikke bare er noget de skrive på skiltene, og når så det kommer til

Umiddelbart vil jeg gætte på omkring $60-90 per nat, hvis du ønsker at bo i
rimelig afstand fra f.eks. Yosemite.

Kig f.eks. efter Comfort Inn og Vagabond Inn her:
http://www.explorer1.com/yosemite/hotels/motels.htm

Andre steder kan det nemt lade sig gøre at få et værelse til $50 per nat,
selvom den pris motellerne annoncerer med er uden skat.

> [...]
gang
> mere, og se om jeg kan få det til at passe med en hverdag.

Jeps, god ide at blande lidt storbyoplevelser ind i en ferie, og San
Francisco er absolut en af USA's smukkeste byer! Brug evt. et par hverdage
eller tre her, det er tiden værd.

--
Lars Ehlers, San Francisco
Arbejde: http://www.digitalpersona.com

Fra : Jensb

Dato : 10-01-03 00:07

> [...]
>
> Andre steder kan det nemt lade sig gøre at få et værelse til $50 per nat,
> selvom den pris motellerne annoncerer med er uden skat.

Ok det lyder fint, det betyder heller ikke noget at nogle enkelte dage er
lidt dyrere, så længe man kan holde budgettet på det fleste dage. Og der
kommer jo hele tiden nogle dage ind imellem hvor man er lidt mere "ude på
landet".

> Jeps, god ide at blande lidt storbyoplevelser ind i en ferie, og San
> Francisco er absolut en af USA's smukkeste byer! Brug evt. et par
hverdage
> eller tre her, det er tiden værd.

Ja jeg kørte fra Los Angeles til New York forrige sommer, og der fandt jeg
ud af et naturen i USA helt klart er det der skal lægges vægt på, på min
næste ferie. Men nu har jeg hørt så meget godt om San Fransisco så der skal
jeg forbi et par dage, og jeg skal også lige forbi Las Vegas igen, for det
synes jeg nu også er en, speciel men fed oplevelse.

Damn hvor jeg glæder mig til at komme afsted igen.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 10-01-03 00:29

> [...]
> kommer jo hele tiden nogle dage ind imellem hvor man er lidt mere "ude på

Det burde kunne lade sig gøre at overnatte for $50-60 i gennemsnit, og da I
jo er "på farten", så er det jo nemt nok at finde billige moteller. Jeg har
kørt en del på Highway 5 (mellem Sacramento og LA) og der er masser af
billige moteller i det område. Desuden passer det jo fint, hvis man er på en
længere køretur i det californiske.

> [...]
> jeg forbi et par dage, og jeg skal også lige forbi Las Vegas igen, for det
> synes jeg nu også er en, speciel men fed oplevelse.

Min kone og jeg har planer om en tur tværs over USA - med vægt på Route 66.

Naturen i USA er utrolig afvekslende, alene i Californien er der enorme
forskelle. Jeg har taget turen SF til Las Vegas i bil et par gange, her kan
man se alt lige fra grønne dale, landbrugsområder og ørken. Las Vegas er
kanonsjov, jeg er der mindst to-tre gange om året. Mest for at opleve byen,
spille (sidste gang vandt vi $5000!) og feste.

> Damn hvor jeg glæder mig til at komme afsted igen.

Helt forståeligt :)

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 10-01-03 09:25

> [...]
> jeg forbi et par dage, og jeg skal også lige forbi Las Vegas igen, for det
> synes jeg nu også er en, speciel men fed oplevelse.

Lige et ps. med San Francisco. Det er meget! dyrt... Vi boede på en slags
vandrehjem hvor vi delte værelse med 2 andre for 50$. 80-90$ er absolut
minimum for et hotel. Hvis du kommer i begyndelsen af den periode du
oprindeligt nævnte er det nok ikke så slemt, men book hjemmefra. De har et
fremragende BART system så man kan godt bo andre steder end i centrum. Vi
har været der to gange og vil gerne tilbage. Brug 3-4 dage her. Husk at
booke billeten til Alcatraz på forhånd. I højsæsonen er der udsolgt 3-4 dage
i forvejen.

Kennet

Fra : Jensb

Dato : 10-01-03 10:46

> Lige et ps. med San Francisco. Det er meget! dyrt... Vi boede på en slags
> vandrehjem hvor vi delte værelse med 2 andre for 50$. 80-90$ er absolut
> minimum for et hotel.

Ja jeg var forberedet på at det ville være noget dyrere her.

> Hvis du kommer i begyndelsen af den periode du
> oprindeligt nævnte er det nok ikke så slemt, men book hjemmefra. De har et
> fremragende BART system så man kan godt bo andre steder end i centrum.

Det var en god information med hensyn til BART systemet, tak for det.

> [...]
> har været der to gange og vil gerne tilbage. Brug 3-4 dage her. Husk at
> booke billeten til Alcatraz på forhånd. I højsæsonen er der udsolgt 3-4

Endnu engang en god information, for jeg havde ikke drømt om at det var
nødvendigt at booke til Alcatraz, tak igen, det vil jeg så gøre.

Jens

Fra : Stig Nielsen

Dato : 10-01-03 12:02

Hej Jens

Lyder som en rigtig god ide at tage sin mor med på sådan en tur, det vil hun
sikkert elske. !

Jeg plejer altid at anbefale motel-kæden Motel6 i disse tråde, for det er
den kæde jeg har fundet ud af er den billigste i USA og hvor standarden er
helt fin.
Det er som regel også den der bruges af alle dem der er på familieferie, det
kan man se på alle de vans der holder ude foran hen under aften.
www.motel6.com
Det er to sengs værelser ryger/ikke ryger og deres priser kan godt gøres for
omkring 50-55USD pr. nat. for to personer.
Hvis man er lidt uden for hotspots, så er deres priser helt nede på 40 USD
pr. nat og det gør jo ikke noget når man bare skal bruge et sted at sove,
frodi man er på vej et eller andet sted hen.

Research lige på hoteller i San Francisco hjemmefra, da en af de skjulte
udgifter der er i denne by er parkeringsafgift.
Jeg boede i april på Hotel Union Square www.hotelunionsquare.com til 99 USD
pr. nat, men her kom der et tillæg på 20 USD pr. nat for parkering.
Det samme gør sig også gældende for en del af de hoteller der ligger på
Fishermans Wharf, til gengæld findes placeringen som mit hotel havde efter
min mening ikke bedre, det var lige i smørhullet !

Snyd ikke jer selv for en tur ned ad Highway 1 fra San Francisco det er mere
end gudesmukt !!
Kør ned ad her og drej ind mod Vegas og Death Valley syd for San Simeon

Ved Grand Canyon kan jeg anbefale byen Williams, den er i passende afstand
og priserne er OK nede.
Og når I nu er på de kanter, så finder I ikke mere cowboyagtigt landskab end
i byen Sedona.
Der er optaget mere end 50 westerns på disse kanter.
Kør ind til Flagstaff og syd på gennem Red Rock Canyon, det er for vildt !
Jeg tror vejen hedder 89A

I Vegas er det Motel6 lige bag MGM hvis ikke I skal prøve at bo på et af de
helt store.
Her er Luxor billigst, kig efter deres specials på www.luxor.com, her kan du
få et værelse hvis du er heldig til 60-70 USD.
Sørg for at bo i pyramide-fløjen og gerne med vinduer facing the strip.
Så er der en perfekt udsigt udover blandt andet lufthavnen.
Og som de andre også skriver, så hold dig fra storbyerne i weekenden og
faktisk også national-parkerne, for det er her priserne stiger næsten 100%.
I Vegas skal man ikke være natten til lørdag og søndag, her er det dyrest.

Ved Yosemite har jeg boet øst for parken i en lille by syd for Lee Vining.
Der ligger et skiområde her, og et lystfiskerparadis, så der er masser af
værelser.
Jeg gav 60 USD for den fedeste lille jagt-bjælke-hytte i 1999
Kommer du ind herfra, så kan du lige tage Mono Lake med, som ikke er den
store oplevelse men meget sjov at se, og det er flot at køre ind i parken
gennem Tioga-passet, som lige er åbnet efter sneen i juni-juli måned.

Et andet lille trick er at hvis I skal besøge mange nationalparker, så kan
det måske betale sig for jer at købe et Eagle-Pass, der giver adgang til
alle parker i et år.
Da entreerne i parkerne hurtigt kan løbe op (Grand Canyon omkring 20 USD for
en uge, hvilket er den billigste billet)
Da jeg var nationalparkrundtur var jeg i Grand Canyon, Yosemite, Zion og
Bryce og her var det billiger for mig at have dette pas.
Sidstnævnte nord for Grand Canyon kan også anbefales, den er også fantastisk
smuk, med meget specielle formationer.
læs mere på www.nps.gov

Rigtig god tur, jeg misunder dig overhovedet ikke !

Stig

Fra : Jensb

Dato : 10-01-03 12:24

lad os bare starte med at fastslå at vi er meget enige....

> Lyder som en rigtig god ide at tage sin mor med på sådan en tur, det vil
hun
> sikkert elske. !

Jep, det er jeg også sikker på.

> [...]
> pr. nat og det gør jo ikke noget når man bare skal bruge et sted at sove,
> frodi man er på vej et eller andet sted hen.

Det var også en af de kæder jeg havde tænkt på, for de ligger vist generelt
overalt. Jeg så ihvertfald mange af dem sidst jeg var afsted.

> [...]
> Fishermans Wharf, til gengæld findes placeringen som mit hotel havde efter
> min mening ikke bedre, det var lige i smørhullet !

Ja tak, parkeringsafgifter det var også noget af det der virkelig
overraskede mig sidste år, hver gang man kom ind til en storby. Jeg havde
faktisk tænkt mig at bestille hotel i San Fransisco hjemmefra, eventuelt få
rejsebureauet til at bestille noget, da de måske ved lidt mere om, hvor man
bør bo. Men nu vil jeg da prøve at kigge på Hotel Union Square, for det er
da rart i San Fransisco at bo midt i det hele.

> Ved Grand Canyon kan jeg anbefale byen Williams, den er i passende afstand
> og priserne er OK nede.

Ja, jeg boede faktisk i Williams sidst jeg var i Grand Canyon og det havde
jeg faktisk tænkt mig at gøre igen, da den som du siger ligger i passende
afstand.

> [...]
> Der er optaget mere end 50 westerns på disse kanter.
> Kør ind til Flagstaff og syd på gennem Red Rock Canyon, det er for vildt !

Endnu engang helt enig. Jeg kørte præcis den tur sidste gang, og det var et
kanon flot landskab i Oak Creek Canyon og Red Rocks. Jeg tror desværre ikke
jeg når den vej forbi i år, da jeg efter Grand Canyon vil nordpå, helt op
til Yellowstone. Bringer det her minder frem?
http://www.bjargum.dk?usa2001/usa2001dag6.htm

> [...]
100%.
> I Vegas skal man ikke være natten til lørdag og søndag, her er det dyrest.

Jamen dog hvor er vi enige... Selvfølgelig skal jeg på på The Strip i Las
Vegas, og sidste gang boede jeg på Luxor, og det regner jeg med at gøre igen
i år...og selvfølgelig i pyramiden

> [...]
> store oplevelse men meget sjov at se, og det er flot at køre ind i parken
> gennem Tioga-passet, som lige er åbnet efter sneen i juni-juli måned.

Det lyder godt. For jeg havde faktisk kigget på Lee Vining, men det var en
af de steder hvor jeg var bange for at det var for dyrt, fordi det jo ligger
rimelig tæt på Yosemite.

> [...]
> Bryce og her var det billiger for mig at have dette pas.
> Sidstnævnte nord for Grand Canyon kan også anbefales, den er også

Jep jeg har besluttet at jeg skal have et årskort til parkerne, for det kan
sagtens betale sig i år. Og jeg skal også gennem både Grand Canyon, Zion og
Bryce Canyon. Prøv også http://www.us-parks.com/ den er også god.

> Rigtig god tur, jeg misunder dig overhovedet ikke !

Det forstår jeg godt, det bliver nok også rædselfuldt

Jeg havde ellers regnet med ikke at planlægge så meget til turen, men bare
ta' en dag ad gangen, og se hvad man havde lyst til... Men jeg glæder mig så
meget, så turen efterhånden er planlagt ned til mindste detalje...et eller
andet skal man jo lave mens man går og venter

tak for dine råd.

Jens

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-01-03 16:33

> [...]

er
> da rart i San Fransisco at bo midt i det hele.

Jeg har boet i udkanten af China Town (lige overfor Little Italy) på
Broadway på Royal Pacific Motor Inn, der er et udmærket sted med fornuftige
og rene værelser og glimrende parkeringsforhold. Så vidt jeg husker til en
ca. 80$ incl. parkering for et 2 pers. værelse.
http://www.royalpacific.citysearch.com/

vh
Jan

Fra : Jensb

Dato : 11-01-03 00:18

> [...]
> og rene værelser og glimrende parkeringsforhold. Så vidt jeg husker til en
> ca. 80$ incl. parkering for et 2 pers. værelse.

Ok tak for det, så har jeg lidt forskellige muligheder at kigge på.

Jens

Fra : Lars Ehlers

Dato : 10-01-03 20:16

"Pernille og Kennet" <pernille.kenneth@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> har været der to gange og vil gerne tilbage. Brug 3-4 dage her. Husk at
> booke billeten til Alcatraz på forhånd. I højsæsonen er der udsolgt 3-4

Jeps, det er dyrt at bo på hotel i San Francisco. Det kan godt betale sig at
booke i god tid og se sig for!

BART http://bart.gov/index.asp systemet er såmænd udmærket, men ikke udbredt
nok til at det kan bruges alle vegne i byen. Udover BART dækker MUNI
http://www.sfmuni.com hele byen med busser, moderne sporvogne, de gamle
klassiske sporvogne samt naturligvis de berømte kabel sporvogne. Man kan
købe MUNI kort, der gælder i enten 3 eller 7 dage. Jeg bor i det centrale
San Francisco og kunne aldrig drømme om at køre i bil til downtown. Jeg
hopper altid på bussen, det er nemt at finde ud af, og så er der ingen bøvl
med parkering.

Parking ER et stort problem i San Francisco, og det kan godt betale sig at
se sig godt for! Hvis man f.eks. parkerer under Union Square, så når man
hurtigt op på en afgift på $20, men hvis man i stedet bruger den nærliggende
Sutter/Stockton Garage, så kan man parkere en hel aften for $5!

San Francisco er ikke ret stor, men der er masser af områder, som det er
værd at besøge. Downtown: Financial District med de store skyskrabere.
Mission: Et underligt blandet "hip" sted, masser af barer og restauranter
(et godt råd: hold jer væk fra selve Mission Street, tag til Valencia St. i
stedet, specielt omkring 16 St. og 21 St. Pacific Heights: Smukke gamle
viktorianske huse. North Beach/Little Italy: Suverænt gå-i-byen sted med
vægt på italienske restauranter og cafeer. Western Addition: Ikke det
pæneste kvarter, men gå ikke glip af den berømte "postkort udsigt" med gamle
viktorianske huse i forgrunden og skyskraberne i baggrunden (Alamo Square).
Fisherman's Wharf: Noget af en turistfælde, men et besøg værd. Jeg kommer
der sjældent, men jeg kan godt finde på at smutte derned til frokost (man
kan købe nogle suveræne skaldyrsandwiches på gaden). Chinatown: Gå væk fra
den turistfyldte centrale gade, find en parallel gade i stedet for, hvis I
vil opleve det rigtige Chinatown. Mere info om de forskellige kvarterer her:
http://www.sfgate.com/traveler/guide/sf/neighborhoods/

Mad: San Francisco er en utrolig blanding af kulturer, og det afspejler sig
i udvalget af mad. Helt fantastisk! Desuden kan man nemt finde interessante
fusioner mellem forskellige typer mad. De bedste restauranter, der servere
fisk og skaldyr findes IKKE på Fisherman's Wharf men er derimod spredt over
hele byen. Der er mange restauranter downtown og i de forskellige kvarterer,
kig evt. hos http://www.zagat.com for ideer.

Underholdning: Byens største biograf er Metreon http://metreon.com/ og
derudover er der et væld af barer, cafeer, og natklubber. Mange steder kan
man sidde øverst oppe i en skyskraber og nyde udsigten og en drink. F.eks.
Grand Hyatt på Union Square, Harry Denton's Starlight Room og Bank of
America Building. Eller kig indenfor på de fine hoteller på Nob Hill, Top of
the Mark (Mark Hopkins Hotel) har en fantastisk udsigt eller det eksotiske
Tonga Room på den anden side af gaden. De mere alternative natklubber findes
South of Market, her er der også masser at vælge i mellem. Husk at folk går
tidligere i byen herovre, alting lukker og slukker nemlig kl. 0200!

Det er rigtigt, at man bør bestille billetter til Alcatraz i god til, evt.
online på http://www.blueandgoldfleet.com/abcsc.htm#webtix

Der er et væld af information på nettet om San Francisco:
http://www.sanfranciscoonline.com/
http://www.sfvisitor.org/
http://www.sfgate.com/
http://www.sanfrancisco.com/
http://www.letsgo.com/SF/01-DiscoverSF-162
http://www.sanfranciscovisitor.com/
http://bayarea.citysearch.com/?init_change=1

Fra : Jensb

Dato : 11-01-03 00:22

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Pernille og Kennet" <pernille.kenneth@oncable.dk> wrote in message

Tak for dit lange svar, det tror jeg lige jeg vil printe ud, for der var da
nogle gode tip imellem som jeg sikkert godt kan få brug for.

Metreon har jeg hørt om, og regner også med at jeg lige skal forbi og
kigge...Jeg er lidt Sony-freak i fritiden, så det er en af de steder man vel
bare må se, om ikke andet så bare af princip

Jens

Fra : Lars Ehlers

Dato : 11-01-03 01:37

> [...]

da
> nogle gode tip imellem som jeg sikkert godt kan få brug for.

My pleasure Man bliver nemt bidt af San Francisco, jeg har efterhånden
boet her i 7 år og kunne ikke drømme om at flytte. Okay, måske lidt længere
sydpå, vejret i San Francisco kan være lidt for sig selv. Selve byen er ofte
indhyldet i tåge, specielt i sommermånederne, så man kan opleve det
underlige fænomen, at der er 15 C i SF og 27 grader C ganske få kilometer
nord eller syd for byen! Vi kan ofte genkende turisterne, de er de eneste i
shorts og t-shirts (og gåsehud), vi andre er klædt fornuftigt på Vær
også opmærksom på, at selvom det måske er en dejlig varm dag, så kan de
hurtigt blive køligt, når solen går ned. En vindjakke eller sweater kan
anbefales

Der var en anden i denne tråd, der anbefalede turen på Highway 1 fra LA til
SF, det kan jeg på det varmeste anbefale. Noget af det smukkeste og samtidig
mest barske natur jeg nogensinde har set! Hvis der er tid, så sæt en dags
tid af til at besøge Carmel og Monterey (der er et lille, hyggeligt (og
overrendt) Fisherman's Wharf i Monterey). Desuden er der flere gode
fiskerestauranter, selvom de ikke er specielt billige.

Hvis I er til vin, så kan Napa Valley anbefales. Evt. en dagstur, det er
temmeligt dyrt at bo på hotel/motel deroppe! Napa Valley er en meget smuk og
grøn dal, der bliver smallere og smallere, jo længere man kommer nordpå. Der
er den ene vingård efter den anden, hvilket kan være lidt frustrerende, da
man jo ikke kan besøge dem alle Kør evt. nordpå på Highway 29 gennem
dalen, og når i er langt nordpå (omkring Calistoga) så smut tværs over til
Silverado Trail og følg den sydpå. Her er der endnu flere vingårde, men de
er knap så besøgte, da de fleste turister bliver på Highway 29.

> [...]
vel
> bare må se, om ikke andet så bare af princip

Udmærket biografkompleks og et af de bedste moderne biografer i byen. De har
bl.a. en IMAX biograf, hvor lærredet er knap så krumt som i rigtige
planetarier, men den kan så bruges til almindelige film - i gigantstørrelse

Mht. til Las Vegas, så det tidligere blevet nævnt her i tråden, at det er
bedst at booke hotel på hverdage. Selv de store hoteller har billige
værelser midt på ugen. Jeg har boet på Luxor, MGM Grand og senest Treasure
Island til billige penge. Der er også billige hoteller/moteller tæt på Las
Vegas Boulevard (the Strip), så det kan evt. betale sig, hvis I vil være der
i weekenden.

Hvis I beslutter jeg for at spille på casinoerne, så meld jer endelig ind i
deres spillerklubber. Dels kan i få penge tilbage, når I rejser, og dels
sender de gode tilbud til jer senere. Jeg har lige fået tilbudt 3 dages
ophold på The Mirage - ganske gratis! Samt $100 til at spille for.

Hotellerne er absolut værd at kigge på, også selvom I ikke bruger penge på
casinoerne, og desuden er der gratis underholdning. Treasure Island har en
stort piratshow med skibe og hele molevitten, The Mirage har en "vulkan" i
udbrud" og et af de andre hoteller (navnet er smuttet...) har et stort
springvandsshow. På Rio er der et stort danseshow, dels på scenen, men også
oppe under loftet på store "floats", der kører på store skinner. I bør også
stille sulten på en af de mange "buffets", den på Mirage hotellet er
suveræn!

Okay, det blev til endnu et langt svar Måske fordi det er ret kedeligt
på arbejde i dag

Fra : Jensb

Dato : 11-01-03 12:34

> [...]
> overrendt) Fisherman's Wharf i Monterey). Desuden er der flere gode
> fiskerestauranter, selvom de ikke er specielt billige.

Hvad med Higway 1 nord for San Francisco?

Alt efter hvor meget tid jeg har, så havde jeg nemlig tænkt på at jeg gerne
ville forbi Redwood og se de store træer. Jeg ved godt at mange siger at det
ikke er så specielt endda, og at man mange andre steder kan se næsten lige
så store træer. Men nu har jeg altid hørt om de store træer i Redwood, så nu
kunne jeg altså godt tænke mig at se dem. Og så kunne jeg jo passende køre
af Higway 1 ned mod SF, hvis altså den nordlige del af vejen er lige så
smuk/barsk som den sydlige del.

> [...]
> Silverado Trail og følg den sydpå. Her er der endnu flere vingårde, men de
> er knap så besøgte, da de fleste turister bliver på Highway 29.

Det er jeg ret sikker på at min mor godt kan lokkes med på

> [...]

også
> stille sulten på en af de mange "buffets", den på Mirage hotellet er

Jep det kender jeg lidt til, da jeg var i Las Vegas da jeg kørte fra L.A.
til N.Y. Morgenmadsbuffet'en på Luxor kan også godt anbefales hvis du
kommer til Vegas igen.

> Okay, det blev til endnu et langt svar Måske fordi det er ret kedeligt
> på arbejde i dag

He he

Fra : Lars Ehlers

Dato : 13-01-03 19:03

> [...]

> af Higway 1 ned mod SF, hvis altså den nordlige del af vejen er lige så

Highway 1 nord for San Francisco kan også anbefales, selvom den er knap så
imponerende som den del, der ligger syd for Monterey. Hvis I vil kigge på
redwood træer, så tag evt. turen nordpå over Golden Gate broen, kør et
stykke på Highway 101 indtil I finder frakørslen mod Mill Valley (Highway
1). Herfra er der skilte til Muir Woods, hvor I kan opleve de store træer.
Hvis I har tid, så kan I fortsætte mod kysten indtil I når til Muir Beach og
Stinson Beach.

> Det er jeg ret sikker på at min mor godt kan lokkes med på

Det er en rar afveksling fra det travle San Francisco. Hvis I har mulighed
for det, kan jeg anbefale at pakke en madkurv til turen, vinen kan I evt.
købe undervejs.

> Jep det kender jeg lidt til, da jeg var i Las Vegas da jeg kørte fra L.A.
> til N.Y. Morgenmadsbuffet'en på Luxor kan også godt anbefales hvis du
> kommer til Vegas igen.

Det gør jeg helt sikkert, min kone og jeg snakkede om det så sent som i går
aftes Vi prøver som regel at opleve noget nyt, hver gang vi rejser til
Las Vegas, og med alle de store hoteller, så er der jo rigeligt at opleve.
Næste gang vil vi prøve at bruge knap så meget tid i casinoerne

Fra : Jensb

Dato : 13-01-03 21:28

Endnu engang tak for dit svar.

Jens

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 11-01-03 11:20

Jensb wrote:
> [...]
> 71$ pr nat?
>
> Håber der er nogen der kender lidt til det

Kig evt på vores budget på www.bonnie.nu/usa

MVH Rune og Bonnie

Fra : Jensb

Dato : 11-01-03 12:27

> Kig evt på vores budget på www.bonnie.nu/usa
>
> MVH Rune og Bonnie

Hej

Tak for det, det var også rart lige at se lidt billeder af alt det man går
og glæder sig til.

Jens

Fra : Christian Lyng

Dato : 12-01-03 18:02

Davs...

her er det du søger:

www.roomsaver.com
brugt dem selv utallige gange i USA....find selv deres hæfter på
tankstationer, resturanter etc.

Chr.