Mængde?
Fra : Nielsen

Dato : 09-01-03 14:28

Hej,
Jeg har for nylig postet herinde vedr. forslag til buffet. Tak for svarene

Jeg har nu besluttet mig for hvad den skal bestå af - nu mangler jeg bare
mængden. Nedenstående er hvad jeg er kommet frem til. Vi bliver 29 voksne og
6 børn (ca. 1-1½ år). Lyder det fornuftigt? Er der nogle ting I mener jeg
har beregnet for lidt/meget af?

4 x 900 gram fyldt kalkunbryst (fyld af flødeost, soltørrede tomater og
basilikum og omviklet med parmaskinke)
2 kg. skinke
2 kg. frikadeller
4 løg/bacon tærter
4 porre tærter

flødekartofler med hvidløg, 6 fade á 1 kg.
salatbar
flute
kryddersmør
dressing

marinerede hvidløg
oliven
fetaost

Dessert: frugtsalat med vanillecreme

--
Nielsen

-------oooOOooo-------
http://outsearch.dk/opskrifter - velbekomme

Fra : Nette

Dato : 09-01-03 14:57

"Nielsen" wrote in message
> 4 x 900 gram fyldt kalkunbryst (fyld af flødeost, soltørrede tomater og
> [...]

Alene kødet giver ca. 300 g. pr. voksen person, det tror jeg er lige
rigeligt. 180 g. kød plejer jeg at beregne pr. person. Hvis jeg var dig,
ville jeg undvære i hvert fald det ene kalkunbryst.
Jeg ville også tage en af hver tærte fra, sådan der kun er 6 af dem.
Og så tror jeg endda, der er rigelig med kød.

> flødekartofler med hvidløg, 6 fade á 1 kg.

Det er lidt svært at beregne, for 200 g. kartofler er almindeligt til en
hovedret ved en tre-retters menu. Her er der også tærte, som fylder godt,
men på den anden side, er det nok mest kartoflerne ungerne vil værne om. Jeg
tror derfor også, jeg ville lave af 6 kg. og så lade være med at varme det
sidste par fade, indtil jeg har set, om de andre bliver spist.

Nette

Fra : mcloud

Dato : 09-01-03 15:08

"Nielsen" skrev d. 09-01-03 14:28 dette indlæg :
> [...]
> 4 løg/bacon tærter
> 4 porre tærter
>
> flødekartofler med hvidløg, 6 fade á 1 kg.

Det ser lækkert ud ,du rammer meget rigtigt med det hele ,dog ville jeg
købe en hel brie eller en Saint Albray ( saint Albray fås hos
ostehandlere eller i Metro eller INCO i kødbyen og er en blanding
mellem Brie og fast ost) , ost med druer lidt kiks og radisser, som folk
kunne spise til sidst inden desserten.
Godfornøjelse og velbekommen

mvh Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

http://www.kandu.dk/

Fra : torup bachmann

Dato : 09-01-03 17:33

"mcloud" <mcloud.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ostehandlere eller i Metro eller INCO i kødbyen og er en blanding
> mellem Brie og fast ost) , ost med druer lidt kiks og radisser, som folk

Jeg vil også tilslutte mig det med osten. Ellers synes jeg også det ser
utrolig godt ud. Det er mad som alle kan lide og i en overkommelig
prisklasse. Nu mangler du bare at skrive tid og sted for festen her i
gruppen og så gange alle mængderne med 10
Rikke

Nemme opskrifter?
www.rikkebachmann.webbyen.dk