Spørgsmål fra Newbie
Fra : Allan Johansen

Dato : 09-01-03 13:04

Hej NG

Hvad sker der med ens aktier, hvis man har aktier i et firma som bliver
solgt/overtaget af et andet selskab?
Bliver mine aktier mere værd?
Hvis aktierne stiger, beholder man så stadig sine aktier som intet var sket,
hvis man altså ønsker det?
Bliver mine aktier mindre være?
Eller taber de helt værdi?

Og hvilket selskab er det bedst at have aktier i, det som køber eller
sælger?

Hvad sker der med ens aktier, hvis et selskab overtager et andet selskab,
hvori man har aktier og at det nye selskab agter at opløse det ny opkøbte
selskab? Ja, lad os forestille os, at det sker for at styrke sin egen
position på markedet.

Mange spørgsmål, men håber alligevel, at der er en venlig sjæl/expert som
vil besvare dem helt eller delvist.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Allan Johansen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-01-03 14:36

Allan Johansen wrote:

> Hvad sker der med ens aktier, hvis man har aktier i et firma som bliver
> solgt/overtaget af et andet selskab?
> Bliver mine aktier mere værd?

Med den smule kendskab jeg har til emnet, fra medierne, vil jeg mener at de ofte
stiger når et firma bliver solgt.
Det er et af trickene ved at handle aktier. Man kan tjene en masse penge ved at
vide det.
(På den anden side kan de der er involveret i handlen blive anklaget for at lave
bedrageri med "insider-viden" (Eller hvad det nu hedder) hvis de forsøger at
tjene penge i denne situation.)

Der er iøvrigt regler for hvis de ejer over 90% (vistnok) af aktierne kan man
kræve at de øvrige ejere sælger til dem. Til en eller anden fastsat min. kurs
som jeg ikke lige husker definitionen på.

> Hvis aktierne stiger, beholder man så stadig sine aktier som intet var sket,
> hvis man altså ønsker det?

Det er vel forskelligt.! Hvis man forventer at de forsætter med at stige,
sælger man dem ikke.
Og modsat hvis man forventer at de falder.!

Kig i tidligere indlæg i gruppen for at lære mere.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : bamsefar

Dato : 13-02-03 20:42

hold dig væk fra aktier...det er ik for amatører! du bliver
buttfucket...invester i ejendom og jord...

vh

ex-børsmægler..