Hvidt brød med surdej
Fra : Claus Lauritsen

Dato : 09-01-03 11:37

Inspireret at debatten i dette forum, lavede jeg et forsøg.
Jeg har en rigtig god opskrift på rugbrød med surdej. her erstattede jeg
rugmel med hvedemel og rugkærner med knækkede hvedekærner og tilsatte lidt
hele valnødder, og reducerede bagetiden til 45 min ved 170 grader.

Det blev rigtigt godt, et rigtigt madbrød, jeg varmt kan anbefale, til de
der ønsker noger at variere brødsortimentet med.

Hilsen

Claus Lauritsen

e-mail: claus@jagt.net

Fra : Dorthe

Dato : 09-01-03 11:42

On Thu, 9 Jan 2003 11:37:21 +0100, "Claus Lauritsen" <claus@jagt.net>
wrote:

> [...]
>
>Det blev rigtigt godt, et rigtigt madbrød, jeg varmt kan anbefale, til de
>der ønsker noger at variere brødsortimentet med.

Hmmm..... og uhmmm. lyder da rigtig godt - vil du måske af med
opskrifterne på begge typer brød ???

Kærligst Dorthe

Fra : Claus Lauritsen

Dato : 09-01-03 11:59

Hej Dorte

Jeg skal hurtigst muligt få tastet begge opskrifter ind her på siden, det
bliver nok først i aften ( torsdag )

Claus

Fra : Dorthe

Dato : 09-01-03 12:05

On Thu, 9 Jan 2003 11:58:48 +0100, "Claus Lauritsen" <claus@jagt.net>
wrote:

>Hej Dorte
>
>Jeg skal hurtigst muligt få tastet begge opskrifter ind her på siden, det
>bliver nok først i aften ( torsdag )
>
>Claus

Fint

Kærligst Dorthe

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-01-03 12:23

Claus Lauritsen skrev:

> [...]
> erstattede jeg rugmel med hvedemel og rugkærner med knækkede
> hvedekærner og tilsatte lidt hele valnødder, og reducerede

Det lyder lækkert.

Jeg kan osse anbefale kombinationen hvedemel og rugkerne. For
lidt extra knas: tilsæt hørfrø.

// Klaus

Fra : Jens

Dato : 10-01-03 09:20