Seperation/skilsmisse - utroskab
Fra : (littleme@here.info)

Dato : 09-01-03 11:11

Hej alle

Jeg er ny/gammel i denne gruppe; ny mht indlæg, gammel mht at læse
med/følge med i diskussionerne.

Jeg har et spørgsmål som nok ikke direkte har med d.s.s at gøre og
dog, lidt er der dog.

Når man søger om seperation/skilsmisse kan man 'springe' seperationen
over (i mangel af bedre ord) ved at udfylde en erklæring om at man har
været ens ægtefælle utro. I denne erklæring (www.blankettorvet.dk)
skal elskerinden/elskeren nævnes med navn, adresse og underskrift. Så
langt så godt.

Men hvad konsekvens for dette for elskerinden/elskeren at de nu står
på denne erklæring som statsamtet nu har??? Får de et brev hvori der
står at statsamtet hermed erkender at de er årsagen til skilsmissen??

Fra : ram2

Dato : 09-01-03 12:21

"(littleme@here.info)" skrev d. 09-01-03 11:11 dette indlæg :

> Men hvad konsekvens for dette for elskerinden/elskeren at de nu står
> på denne erklæring som statsamtet nu har??? Får de et brev hvori der
> står at statsamtet hermed erkender at de er årsagen til skilsmissen??
-----------
Det er kun en formalitet. Der ingen konsekvenser, ud over at det er
under strafansvar at vidne falsk.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-01-03 20:11

> Jeg har et spørgsmål som nok ikke direkte har med d.s.s at gøre og
> dog, lidt er der dog.

Nåååe skilsmisser må well have med samliv at gøre om jeg tror .... jeg er
ikke sikker ¨på hvad gruppen heder men mon ikke det er dk.videnskab.jura der
tror jeg din lykke er bedre gjort....

> [...]
> været ens ægtefælle utro. I denne erklæring (www.blankettorvet.dk)
> skal elskerinden/elskeren nævnes med navn, adresse og underskrift. Så

jeg ved faktisk ikke hvor meget forskel det gør .... jeg tror ikke helt man
kan skibbe seperationen ( ?)det har jeg ihvertilfælled arldrig hørt om
men jeg fra min mors første skilsmisse i 1967 :) der skrev overboens kone
under på at mit bilogikse ophave havde haft sex med hende og det fremskynede
ihvertilfælled skilsmissen....

> Men hvad konsekvens for dette for elskerinden/elskeren at de nu står
> på denne erklæring som statsamtet nu har???

Øhh ingen det er jo ikke forbudt at have sex med folk der er gift i Danmark

> Får de et brev hvori der
> står at statsamtet hermed erkender at de er årsagen til skilsmissen??

jeg vil tro det går med ind i en samlet vudering og for tingene til at gå
hurtiger ( uden dog at vide det ) det enste der kan være for elskerene til
ægtefællen er om de bliver registreret i et eller andet samenhæng - det
bliver da ført til journal og arkiveret men efter som der i loven forstand
ikke er tale om en forbryldese kan der logisk talt ikke være tale om noget
der på længer sigt kan belaste vedkomne - med mindre denne sener vedkender
sig at have sagt en løgn , så er vi over i noget med juridisk bedrageri
over for loven på en tro og love erklæring - bliver der i så fald rejst en
jura sag så er jeg nu sikker på begge løgner ryger en tid i spjældet
men det er jo sådan set bare at holde kæft - eller man kan sige hvis den ene
part vedholder at utroskabet har fundet sted så er det praktisk talt umuligt
at modbevise det hvis den anden først har erklæret sig indforstået med at
det har været tilfældet
Mv
Bo M Mogensen

--
"og husk vi skylder asklepius en hane"
http://socrates.clarke.edu/aplg0190.htm

I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH
WE'LL BE TOGETHER WHILE THE PLANET DIES
I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH
WE'LL NEVER SAY GOODBYE

Fra : Steen Johansen

Dato : 09-01-03 21:04

<littleme@here.info> skrev i en meddelelse
[...]

Slap af og lad den tid der skal gå, grunden til denne fornuftige ordning
er at man får tid til at få krisen på afstand og der er ingen juridisk
forskel på
seperation/skilsmisse det vil sige at når man er sepereret er man juridisk
skilt
Mvh Steen

Fra : Anita

Dato : 09-01-03 21:25

<littleme@here.info> skrev
> Hej alle
>
> Jeg er ny/gammel i denne gruppe; ny mht indlæg, gammel mht at læse
> med/følge med i diskussionerne.

Jamen velkommen ud af busken

> [...]
> været ens ægtefælle utro. I denne erklæring (www.blankettorvet.dk)
> skal elskerinden/elskeren nævnes med navn, adresse og underskrift. Så

Okay, jeg er måske ikke den mest kvalificerede til at svare, da jeg end ikke
er gift. Men alligevel...

> Men hvad konsekvens for dette for elskerinden/elskeren at de nu står
> på denne erklæring som statsamtet nu har??? Får de et brev hvori der
> står at statsamtet hermed erkender at de er årsagen til skilsmissen??

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe anonymt til statsamtet og spørge direkte
hvordan proceduren er. Eller evt. spørge socialrådgiveren, hvis det føles
mere trygt.

Venligst Anita

Fra : Steen Johansen

Dato : 09-01-03 22:35

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
<littleme@here.info> skrev
> [...]

hvordan proceduren er. Eller evt. spørge socialrådgiveren, hvis det føles

Ingen for den erklæring at se med mindre sagen går til retten
MvH Steen

Fra : Henning

Dato : 10-01-03 05:13

littleme@here.info wrote:
> [...]

> været ens ægtefælle utro. I denne erklæring (www.blankettorvet.dk)
> skal elskerinden/elskeren nævnes med navn, adresse og underskrift. Så

Det er kun den *krænkede part* der kan søge skilsmisse uden separation.

MVH
Henning