London...
Fra : S@ndman

Dato : 09-01-03 10:35

Hejsa,

Hvis min kæreste og jeg til en weekend til London, hvordan
kommer vi det billigst...??

Det må evt. gerne være incl. hotel - eller hvor man kan booke
billige hoteller...??

Jimmy

Fra : J.

Dato : 09-01-03 11:52

Jeg er igang med at planlægge to ture til London, en i april og en i Juni.

Flybilletterne har jeg købt på www.easyjet.dk

Hotellet bliver nok booked på http://www.hotel-london.co.uk men man kan også
booke igennem http://www.octopus4easyjet.com.

Alt ialt incl fly, hotel, togbillet fra lufthavnen og travelcard i London
koster turen ca. 1800 (pr.pers) for to overnatninger.

Der er mange steder på nettet man kan booke hotel, det kan godt betale sig
at bruge lidt tid på det.

Held og lykke og god tur.

Joan

Fra : S@ndman

Dato : 10-01-03 09:27

"J." <heldgaard71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster turen ca. 1800 (pr.pers) for to overnatninger.
>
> Der er mange steder på nettet man kan booke hotel, det kan godt betale sig

--------
Hvilket hotel har du valgt....?? Hvor langt er det fra centrum...??

Vil helst bo så tæt på centrum som overhovedet muligt....

Jeg har fundet flybilletter til 1600 t/r for 2 personer...

Hvor har du købt et travelcard og hvad kan det bruges til...?? Kan
det betale sig for 2 dage..??

Jimmy
--------

Fra : J.

Dato : 10-01-03 09:49

> Hvilket hotel har du valgt....?? Hvor langt er det fra centrum...??

Jeg har ikke booked endnu, men jeg leder i Bayswater området, hvor der er
mange prisbillige hoteller.
Det tager ikke mange minutter ind til centrum med undergrunden.

Hvis I gerne vil bo i centrum kan jeg anbefale Regent Palace som ligger ved
Picadilly Circus. Det koster omkring £50 pr nat for et dobbeltværelse, vel
at mærke hvis man kan leve med bad på gangen Jeg boede der i Juni sidste
år og var fuldt tilfreds.

> Jeg har fundet flybilletter til 1600 t/r for 2 personer...

Fandt du dem på Easyjet ?

> Hvor har du købt et travelcard og hvad kan det bruges til...?? Kan
> det betale sig for 2 dage..??

Travelcard og togbilleter bliver solgt på
http://www.visitbritain.com/dk/home2.asp.
Om det kan betale sig ved jeg ikke, det kommer nok an på hvor meget man er
villig til at gå rundt.
Visitor Travelcard er til undergrundsbanen og busser i London.

Fra : S@ndman

Dato : 10-01-03 10:28

> [...]
> Picadilly Circus. Det koster omkring £50 pr nat for et dobbeltværelse, vel
> at mærke hvis man kan leve med bad på gangen Jeg boede der i Juni

Hvor langt er det fra centrum...?? Hvor ligger Timesquare ift...??

> Fandt du dem på Easyjet ?

Jeps det gjorde jeg....

Hvad med priser på mad, musik cd'er osv...??

Jimmy

Fra : J.

Dato : 10-01-03 10:36

> Hvor langt er det fra centrum...?? Hvor ligger Timesquare ift...??

Sidste gang jeg checkede lå Timesquare i New York

Du må mene Trefalgar Square? Det er ikke mere end fem min gang fra Picadilly
Circus.

Man kan vist ikke bo mere centralt end Regent Palace.

Fra : S@ndman

Dato : 10-01-03 10:47

> Du må mene Trefalgar Square? Det er ikke mere end fem min gang fra
Picadilly
> Circus.

Det har du ganske ret i.....en ordentlig tankebøf...

Det kan godt være jeg er lidt forvirret i dag.....men hvor
mange min. gang er der fra Regent Palace til centrum...??

Er der noget du kan anbefale man SKAL se i London..??

Jimmy

Fra : J.

Dato : 10-01-03 11:00

> Det kan godt være jeg er lidt forvirret i dag.....men hvor

> mange min. gang er der fra Regent Palace til centrum...??

Jeg vil sige 0 min for Regent palace ligger lige midt i centrum at London.

> Er der noget du kan anbefale man SKAL se i London..??

Åh den er svær, især når man kun har to dage, det er mange år siden at jeg
var "turist" i London. Nu stiler jeg lige mod shopping-gaderne

Lige på stående fod vil jeg sige:

Picadilly circus, Trefalgar square, Big ben, Westminster Abbey, British
Museum, Buckingham og Madam Tussauds.

Der er masser af ting at se, søg lidt på nettet eller køb Turen går til
London, måske er der andre i gruppen som har forslag??????

Joan

Fra : S@ndman

Dato : 10-01-03 11:09

> Der er masser af ting at se, søg lidt på nettet eller køb Turen går til
> London, måske er der andre i gruppen som har forslag??????

---
Takker for dine mange gode svar....

Hvad med madpriser...??

Står der også priser Madam Tussauds osv. i "Turen går...."..??

Jimmy

Fra : J.

Dato : 10-01-03 11:25

> Takker for dine mange gode svar....

Det var da så lidt

> Hvad med madpriser...??

Jeg vil sige at det nok nogenlunde er det samme som i Danmark. Der er
restauranter til enhver pengepung.

> Står der også priser Madam Tussauds osv. i "Turen går...."..??

Det mener jeg der gør, eller ihvertilfælde en ca pris. Hvis jeg ikke husker
forkert så koster det omkring £12.

Joan

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 10-01-03 13:56

"J." <heldgaard71@hotmail.com> wrote

[SNIP]
> Picadilly circus, Trefalgar square, Big ben, Westminster
Abbey, British
> Museum, Buckingham og Madam Tussauds.

Tower, Tower Bridge og St. Pauls Cathedral er oplagte, hvis
man kan lide
smukke, historiske bygninger. Tower kræver noget tid -
mindst 1/2 dag,
og det koster - så vidt jeg husker - omkring 10 pund.

Mvh. Henrik

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 10-01-03 14:08

--
Undskyld hvis dette indlæg kan ses to gange. Formatteringen
af det første indlæg var gal, og det er nu slettet

Fra : jo

Dato : 10-01-03 11:24

London
Kunne du ikke lige uddybe den her pris hvad koster flybilleten togbillet
osv.
jesper

Fra : J.

Dato : 10-01-03 12:17

"jo" <hammerfest@spamget2net.dk> wrote in message

> London

> Kunne du ikke lige uddybe den her pris hvad koster flybilleten togbillet

> osv.

> jesper

Fly kr.824 www.easyjet.dk

Tog Stanstead express retur kr.255 www.bta.co.uk

Visitor Travelcard 2 dage alle zoner kr.158 (kr. 163 for tre dage i zone
1+2) www.bta.co.uk

Hotel ca £25 pr nat. pr person i et dobbeltværelse ca. kr.600

Ialt: kr. 1837

Flyet kan gøres lidt billigere alt efter hvilke afgange man vælger.

Hilsen Joan

Fra : jo

Dato : 10-01-03 13:36

> [...]
>
> Ialt: kr. 1837
>
> Flyet kan gøres lidt billigere alt efter hvilke afgange man vælger.

Tak for det og for linket
jo

Fra : Vibeke C. Larsen/Ren~

Dato : 11-01-03 22:43

> Tak for det og for linket
> jo

Lige nu sælger Ryan Air enkeltbilletter fra Århus til London (Stansted) for
100,-
http://www.ryanair.com/danish/index.html

/Vibeke

Fra : Mark Beaumont

Dato : 12-01-03 03:33

Vibeke C. Larsen/René Lütken wrote:
> Lige nu sælger Ryan Air enkeltbilletter fra Århus til London
> (Stansted) for 100,-

Du burde nok skrive _fra_ 100 kr., for de sælger også billetter
der koster mere. Nogle gange kan det faktisk bedre betale sig
at flyve med Maersk Air til London (t/r fra 995 kr.)

Vh Mark

Fra : Vibeke C. Larsen/Ren~

Dato : 12-01-03 14:47

Det er klart at ikke ALLE deres afgange koster det samme...Men
diskussionen går vel også bare på, hvad det billigste er?
Faktisk burde jeg skrive fra 34,- da det er prisen for de billigste afgange
her i januar fra Århus med Ryanair.

Mvh. Vibeke

Fra : Jan Poulsen

Dato : 09-01-03 17:08

<klip>
>Hvis min kæreste og jeg til en weekend til London, hvordan
>kommer vi det billigst...??

Hvis du vil rejse fra Malmø, kan du komme til London/Standsted for
bare en 'hund'. Se link: http://www.ryanair.com/danish/index.html
Jeg rejste selv med Ryanair i december og var meget tilfreds

Herudover skal du bruge togbillet - koster ca 300 kr retur(ka
købes med rabat i flyet). Toget kører dig til Liverpool street,
hvor der er fin, fin forbindelse til 'resten af London'.

<klip>

>Det må evt. gerne være incl. hotel - eller hvor man kan booke
>billige hoteller...??

Du kan evt. bruge Niki Hotel, som er et mindre turistklasse hotel
beliggende kun få min gang fra Paddington Station og alså mehget
centralt. Enkle værelser med bad & toilet, TV, telefon. Men
hotellet får kun 2 stjerne, da det er meget slidt og kun pga. du
selv kan vælge engelsk morgen uden beregning. Hotellet koster ca.
500 kr pr nat. Hotellet kan bla. bookes her:
http://www.londonbyclick.com/hotels/Hotel.cfm?HotelID=269

God rejse!

...hygge!
...Jan

Fra : Michael

Dato : 09-01-03 18:47

> Hvis du vil rejse fra Malmø, kan du komme til London/Standsted for

Eller Aalborg/Esbjerg, hvis du er jyde

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Mark Beaumont

Dato : 09-01-03 22:09

"Michael" <trashcan@trashcan.dk> skrev

> Eller Aalborg/Esbjerg, hvis du er jyde

Hvilket flyselskab flyver mellem Aalborg og Stansted?

Vh Mark

Fra : S@ndman

Dato : 10-01-03 08:36

> "Michael" <trashcan@trashcan.dk> skrev

> Hvilket flyselskab flyver mellem Aalborg og Stansted?
>
> Vh Mark

--------
Takker for de gode svar....

Hvad er så egentlig billigst til Milano....

Afgang fredag - hjemkomst søndag eller tirsdag....

Hvad med hoteller....??

Jimmy

Fra : Vibeke C. Larsen/Ren~

Dato : 11-01-03 22:39

"Mark Beaumont" <brug@ikke_e-mail.invalid> skrev i en meddelelse

> "Michael" <trashcan@trashcan.dk> skrev

> Hvilket flyselskab flyver mellem Aalborg og Stansted?
>
> Vh Mark

Der menes vist Århus/Stansted og ikke Aalborg

Fra : Mark Beaumont

Dato : 12-01-03 03:35

Vibeke C. Larsen/René Lütken wrote:
> Der menes vist Århus/Stansted og ikke Aalborg

Ja, det gør der nok. Så vidt jeg ved går den eneste
udenrigsrute fra Aalborg til Oslo, men det kunne jo
være at der var kommet en ny rute.

Vh Mark