Kør selv til Sälen i Sverige ....h
Fra : John Andersen

Dato : 09-01-03 08:58

Jeg skal snart køre familien til Sälen i Sverige, og ville høre
om der er nogen der kan fortælle mig hvor lang tid det ca. tager at køre derop.
Jeg regner med at køre omkring 120-130 hvis vejret tillader det (på motorvejen altså) og en pause ca. hveranden time....

Jeg mener at have hørt der ca. skulle være 700 km er det korrekt ?

Med venlig hilsen / best regards
John Andersen

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 09-01-03 15:06

Hej, John Andersen.

Du kan køre 110 km/t indtil du kommer til Gøteborg.
Herefter skal du ikke regne med mere end 80 - 90km/t.

Men gør dig det til en god regel at give dig god tid.
Det er så rart at være en hel person - eller en hel familie,
hvis du forstår.

Jeg kørte i juli måned fra Havdrup (ved Solrød) kl. 8.00
og var i Mora kl 21.00. Vi holdt 2 kortere spisepauser.
Det var tåbeligt og hårdt.

Et år kørte vi til Sälen i to stræk. Vi overnattede simpelthen
på Ransberg Herrgård ved Ransäter (Rute 62 nord for Karlstad
telefon 0552-302 39 og så skal der sikkert 0046 foran).
Det var rigtigt hyggeligt og billigt. Det ligger nogle kilometer vest
for hovedvejen inde i skoven.Man kan gå en herlig tur inden morgenmaden
og morgenbordet er bare så fint og varieret.
Og så er der,som overalt i Sverige, meget rent og ordentligt.

Med venlig hilsen
og god tur

Gunnar Martensen

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 10-01-03 13:15

Der er nok nærmest 900 km til Sälen !!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-01-03 17:15

"John Andersen" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
motorvejen altså) og en pause ca. hveranden time....

> Jeg mener at have hørt der ca. skulle være 700 km er det korrekt ?

490 Km. er mere korrekt.

vh
Jan

Fra : Hanne

Dato : 13-01-03 12:36

Er lige kommet hjem deroppe fra.
Vi ankom med færgen til Göteborg kl 1200 og var i Stöten (i Sälen området)
kl. 2100, det var 520 km. Det sneede hele vejen med fygning ind imellem, så
med 2 pauser undervejs kunne det faktisk ikke gøres hurtigere. Så altså sæt
rigelig tid af.

Med venlig hilsen
Hanne