/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
delledyr
Fra : Pia J


Dato : 09-01-03 09:13

Mine to nykastrerede bøller på knap 7 mdr. har længe haft sådan noget
slaskefedt mellem bagbenene, som nogen katte jo får. Den ene må have tabt
sig, for nu er det slaskeHUD, ingen deller i mere men dobbelt så langt,
fortsætter han så kommer han til at træde i det!

Det ser temmelig dumt ud. Hvorfor får nogen katte det, mens andre beholder
en fin "talje"?

Han er ellers en flot fyr, stor og rimelig coonet i ansigtet bare uden hår.
Men resten er godt nok ikke særlig kønt.

:Pia


 
 
Kim Vestergaard Horn~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Vestergaard Horn~


Dato : 09-01-03 09:20

Kære Pia

Jeg har sagt til Franz Hankat at han skal lave nogle maveøvelser hver aften -
men han har stadig slaskehud på maven, hvorfor ved jeg ikke, (det kunne være
fordi han er ligeglad med hvad jeg siger til ham), og jeg ved heller ikke om
det er et problem, og om der kan/skal/bør gøres noget ved det.

Mvh
Kim

Pia J wrote:

> Mine to nykastrerede bøller på knap 7 mdr. har længe haft sådan noget
> slaskefedt mellem bagbenene, som nogen katte jo får. Den ene må have tabt
> sig, for nu er det slaskeHUD, ingen deller i mere men dobbelt så langt,
> fortsætter han så kommer han til at træde i det!
>
> Det ser temmelig dumt ud. Hvorfor får nogen katte det, mens andre beholder
> en fin "talje"?
>
> Han er ellers en flot fyr, stor og rimelig coonet i ansigtet bare uden hår.
> Men resten er godt nok ikke særlig kønt.
>
> :Pia


Pia J (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 09-01-03 09:21


"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message
news:3E1D30AF.A258B65D@hum.auc.dk...
> Kære Pia
>
> Jeg har sagt til Franz Hankat at han skal lave nogle maveøvelser hver
aften -
> men han har stadig slaskehud på maven, hvorfor ved jeg ikke, (det kunne
være
> fordi han er ligeglad med hvad jeg siger til ham), og jeg ved heller ikke
om
> det er et problem, og om der kan/skal/bør gøres noget ved det.

Jeg tror ikke det er et problem, jeg er bare forfængelig på mine kattes
vegne :)

:Pia


Kim Vestergaard Horn~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Vestergaard Horn~


Dato : 09-01-03 09:37

Hej Pia

Det er vel i bund og grund også det jeg er ... selv om jeg ved Franz banker
damekatterne på stedet hvis de griner af ham!

Kim

Pia J wrote:

> "Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message
> news:3E1D30AF.A258B65D@hum.auc.dk...
> > Kære Pia
> >
> > Jeg har sagt til Franz Hankat at han skal lave nogle maveøvelser hver
> aften -
> > men han har stadig slaskehud på maven, hvorfor ved jeg ikke, (det kunne
> være
> > fordi han er ligeglad med hvad jeg siger til ham), og jeg ved heller ikke
> om
> > det er et problem, og om der kan/skal/bør gøres noget ved det.
>
> Jeg tror ikke det er et problem, jeg er bare forfængelig på mine kattes
> vegne :)
>
> :Pia


Trine A. (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Trine A.


Dato : 09-01-03 18:30


"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:avjatp$qf4$1@sunsite.dk...
> Mine to nykastrerede bøller på knap 7 mdr. har længe haft sådan noget
> slaskefedt mellem bagbenene, som nogen katte jo får. Den ene må have tabt
> sig, for nu er det slaskeHUD, ingen deller i mere men dobbelt så langt,
> fortsætter han så kommer han til at træde i det!
>
> Det ser temmelig dumt ud. Hvorfor får nogen katte det, mens andre beholder
> en fin "talje"?
>
> Han er ellers en flot fyr, stor og rimelig coonet i ansigtet bare uden
hår.
> Men resten er godt nok ikke særlig kønt.
>
> :Pia


Hej Pia

Da jeg i tidernes morgen havde fået afnossificeret Emil, fik han også den
der "slaskemave" ....Jeg spurgte min dyrlæge, om det var fordi at han var
for tyk (hvilket jeg næsten godt var klar over at han ikke var *ss*, han var
nemlig MEGET slank

Hun fortalte mig at det faktisk var meget normalt for kattedyr....og hvis
jeg nu tog fx de store katte, som exempelvis løver og tigre, ville jeg se at
de også havde "slaskemave". Det ekstra hud skulle vist nok beskytte deres
indre organer når de slås.

Det lyder umiddelbart som en plausibel forklaring i mine ører, for jeg kan
da se at når mine to hæmorider slås...det være sig for sjov eller når Luna
vil sætte Bastian på plads, så ligger de jo ned og sparker/kradser på
hinandens maveskind.

Om det er rigtigt eller forkert, aner jeg ikke...men jeg købte den altså og
levede med Emils ekstra charmeskind


--
Mange hilsener
Hæmoriden, Thomas, Bastian og Trine



Pia J (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 09-01-03 20:28


"Trine A." <ta@kirstein.dk> wrote in message news:3e1db195$0$71642

> Hun fortalte mig at det faktisk var meget normalt for kattedyr....og hvis
> jeg nu tog fx de store katte, som exempelvis løver og tigre, ville jeg se
at
> de også havde "slaskemave". Det ekstra hud skulle vist nok beskytte deres
> indre organer når de slås.

Ja, nogen af dem har, andre ikke. Jeg tænkte på, om det også indenfor
tamkatte er racespecifikt? Jeg kan ikke huske at have set en siam eller
burmeser med slaskeflæsk.

Her i huset er det ikke maverne der lider værst ved en slåskamp, næ, de
plejer at gribe fat om hinandens hovede i et dødsgreb hvorefter de på bedste
kængurumanér sparker den anden i nakken.

:Pia



Dorthe Prip Lahrmann (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 09-01-03 21:13

Pia J skriver:

> Ja, nogen af dem har, andre ikke. Jeg tænkte på, om det også indenfor
> tamkatte er racespecifikt? Jeg kan ikke huske at have set en siam eller
> burmeser med slaskeflæsk.

Måske der er et delle-gen på spil? Hvis jeg tænker på vores killinger fra
forrige år, så havde moderen ikke sådanne deller, og har det heller ikke i dag.
To af killingerne, de to rød/hvide hankatte, har i dag begge udtalt delleflæsk,
mens de to andre, sort/hvide han- og hunkat, ikke har spor af det...
Dorthe


Trine A. (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Trine A.


Dato : 09-01-03 21:32


> Ja, nogen af dem har, andre ikke. Jeg tænkte på, om det også indenfor
> tamkatte er racespecifikt? Jeg kan ikke huske at have set en siam eller
> burmeser med slaskeflæsk.

Hhhmm igen, jeg aner det ikke....men Emil var ½ siameser..og han havde om
nogen hængevom. Og
Luna, som er en ganske almindelig ualmindelig huskat har den fineste flade
mavse.......så min dyrlæges forklaring holder nok ikke helt stik....

Hilsen
Trine A.


--
Mange hilsener
Hæmoriden, Thomas, Bastian og Trine


begin 666 LEO.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM,14\-"D9..DQ%3PT*14U!
M24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IL96]?9&M ;7-N+F-O;0T*4D56.C(P,#,P,3 Y
55#(P,S(R,UH-"D5.1#I60T%21 T*
`
end


maz (09-01-2003)
Kommentar
Fra : maz


Dato : 09-01-03 22:10


"Pia J" wrote in message
> Ja, nogen af dem har, andre ikke. Jeg tænkte på, om det også indenfor
> tamkatte er racespecifikt? Jeg kan ikke huske at have set en siam eller
> burmeser med slaskeflæsk.
>

Næppe.... Jeg har haft siam og HB og begge racer fik lidt hængevom efter
neutralisering. Så, det har ikke med racen at gøre...
:) maria



Pia J (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 09-01-03 22:18


"maz" <mackSLET@DETTEmail.dk> wrote in message
news:avkof6$2o79$1@news.cybercity.dk...
>
> Næppe.... Jeg har haft siam og HB og begge racer fik lidt hængevom efter
> neutralisering. Så, det har ikke med racen at gøre...

Men mine havde det jo altså inden, jeg tror egentlig de fik det ret hurtigt
efter jeg købte dem.
:Pia


Camilla Scharff (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 09-01-03 22:23

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:avkigi$nbe$1@sunsite.dk...
> Ja, nogen af dem har, andre ikke. Jeg tænkte på, om det også indenfor
> tamkatte er racespecifikt? Jeg kan ikke huske at have set en siam eller
> burmeser med slaskeflæsk.

Mjaaahh - jeg kan nu godt komme med adskillige eksempler på burmesere med
"springskind" (det kalder jeg det...) - både fertile og kastrerede, og i
særdeleshed min store blå kastrat, Dizzy, som må siges at have kæmpet HÅRDT
for at få sit springskind fyldt ud med noget mere solidt... det lykkedes
ham, kan jeg da lige tilføje

Det kan dog være arveligt/familiært, flere af Dizzys søskende havde fx det
samme, og jeg har desuden set andre katte med samme linier med samme
springskind hængende under mavsen.

Mvh. Camilla
http://www.burmese.dk




Battlefield´s (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 10-01-03 12:57

Hej
Min tidligere avlshan Cutty Sark (som var siameser) havde den flotteste
hængemave
Han blev Europa Champion så det gjorde ikke noget rent udstillingsmæssigt.
Men det findes så sandelig også på siamesere også de ukastrerede.
Hilsen Vibeke

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:NKlT9.32731$Hl6.3399699@news010.worldonline.dk...
> "Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:avkigi$nbe$1@sunsite.dk...
> > Ja, nogen af dem har, andre ikke. Jeg tænkte på, om det også indenfor
> > tamkatte er racespecifikt? Jeg kan ikke huske at have set en siam eller
> > burmeser med slaskeflæsk.
>
> Mjaaahh - jeg kan nu godt komme med adskillige eksempler på burmesere med
> "springskind" (det kalder jeg det...) - både fertile og kastrerede, og i
> særdeleshed min store blå kastrat, Dizzy, som må siges at have kæmpet
HÅRDT
> for at få sit springskind fyldt ud med noget mere solidt... det lykkedes
> ham, kan jeg da lige tilføje
>
> Det kan dog være arveligt/familiært, flere af Dizzys søskende havde fx det
> samme, og jeg har desuden set andre katte med samme linier med samme
> springskind hængende under mavsen.
>
> Mvh. Camilla
> http://www.burmese.dk
>
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.435 / Virus Database: 244 - Release Date: 30-12-2002



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste