Katastrofe - 20 kg frosne løg
Fra : Erna Andersen

Dato : 09-01-03 04:46

Min økonomiske mand havde købt stort ind.
25 kg. løg, som står i garagen og nu er dybfrosne.
De kan sikkert bruges indtil de tør op.
Er der nogen der har en opskrift på en slags ristede løg?
Eller kommer forbi Silkeborg efter gratis løg?

KH RNA
SukkerVedhegnet23@mail.tele.dk
Slet selv

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-03 09:04

Erna Andersen wrote:

> Min økonomiske mand havde købt stort ind.
> 25 kg. løg, som står i garagen og nu er dybfrosne.
> De kan sikkert bruges indtil de tør op.

Derefter bliver det sikkert til at tude over.

Sorry, jeg kunne ikke lade være.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Tina Nilsson

Dato : 09-01-03 17:17

Lav en rigtig god løgsuppe og frys den ned i potioner. Det luner godt i
vintervarmen og hygger godt bagefter.

Tina

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-01-03 17:07

> Min økonomiske mand havde købt stort ind.
> 25 kg. løg, som står i garagen og nu er dybfrosne.

Den har jeg også lavet engang..........

> De kan sikkert bruges indtil de tør op.

De kan såmænd også bruges efter, så lad du nu være med at tage sorgerne på
forskud. Ofte er det kun det yderste lag, der bliver blødt, men de skal
opbevares helt koldt indtil du bruger dem. Evt. kan du jo skrælde nogle af
dem, og lige svitse dem i en gryde inden du fryser dem ned, så har du også
løg senere. Laver du bagte løg, skal de bare have et par minutter i kogende
vand inden frysningen. Og resten bruger du så her de næste par måneder.

Mvh Maria

Fra : Mr. big bad boogiema~

Dato : 10-01-03 06:35

hehe, i kommer da til at herreprutte*G*

Fra : Erna Andersen

Dato : 10-01-03 08:43

Tak for ideer og kommentarer.

Jeg prøver ideerne, så meget jeg kan få fryseplads til.

Så må jeg selv eksperimentere mig frem til de fedtfattige ristede løg. Mon
ikke de skal frituresteges? Fedtenergiprocenten bliver vist en gyser, hvis
ikke jeg kan komme op med en smart måde at gøre det på.

Men jeg har åbenbart lidt bedre tid til det end jeg først troede. Godt nok.

Tårer: nej. Frosne løg svider meget lidt i øjnene.

KH Erna

Fra : slet KH155

Dato : 10-01-03 20:31

Hej Erna
> [...]
>frem til de fedtfattige ristede løg. Mon
>ikke de skal frituresteges?
>Fedtenergiprocenten bliver vist en gyser, hvis

Hvad med at komme dem i ovnen på et stk. bagepapir og så give dem
noget spray-olie, så reduceres fedtforbruget væsentligt - men helt
ærligt jeg har ikke selv prøvet det. -
Du kan også lave bløde løg på stegepanden, vand og kinesisk soja
varmes op og heri steger du løgene, indtil der ikke er mere
vand/soja i panden - de bliver bare gode. Der skal ikke bruges
salt, der er salt nok i den kinesiske soja.
--
KirstenJ

Fra : Erna Andersen

Dato : 11-01-03 07:23

Bløde løg med soya - det lyder godt, den skal jeg prøve De kan sikkert
også holde sig længe i køleskabet.
Tak

KH Erna