http://dfm.nathue.dk i luften :)
Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-01-03 02:34

Hej dfm,

Så ser det ud til jeg fik mit bruger-oprettelses halløj
til at virke, så nu virker dfm.nathue.dk.

Men, hvad er det jeg snakker om?

Jo ser i, jeg synes det er jævnt tit at folk har behov
for at vise billeder med et eller andet, derfor besluttede
jeg mig for at hoste et d.f.m-billedgalleri på min webserver.
(hvem ved, nogen vil måske bruge det?:)

Addressen er http://dfm.nathue.dk, og hvis man skulle have
lyst til at smide billeder op på galleri-siden er der en
"opret bruger"-link et sted nede i bunden af siden..

Efter man har oprettet sig kan man uploade billeder via ftp
til dfm.nathue.dk.

Siden er tiltænkt til at skulle bruges til alt hvad der
ligner billeder af MC'er, og lignende.. fx. billeder fra ture,
træf og sådan.

Siden forstår sig på billeder i følgende formater:
jpg, tiff, png, og ppm.

Det er ligemeget hvilken størrelse billederne har når i
uploader dem, galleri-softwaren vil automatisk vise dem med
en bredde på 640, og bygge billeder i større størrelser hvis man
vælger dette.

Man ka ligeså uploade filmklip af disse typer:
mpeg, mov, avi og asf.

Men!
Der er naturligvis regler, der skal fx. ikke uploades pirat-udgaver
af film og lign.
Lige så vil jeg foretrække at folk holder deres password for dem
selv og ikke bruger deres adgang til at udveksle diverse ulovligheder.
Porno og andre ikke MC-relaterede ting er heller ikke velset (undskyld
jeg er kedelig

Det var vist alt, reporter gerne fejl og forslag til webmaster-addressen
på siden.

Og så håber jeg at nogle kan bruge denne service så de flere
timer med kodenørderi ikke har været helt spildt :)

Jeg vil i løbet af de næste par dage bygge lidt dokumentation på
mulighederne man har med Apache::Gallery.

mvh Hans, der synes at nogle burde lave billeder.dmcn.dk om til
et cname der peger på dfm.nathue.dk, sådan at siden kan få
et bedre navn

--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 09-01-03 12:12

Det var sq en god ide, tak for den du!

--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-01-03 12:20

Rune (Bandit600R) wrote:
> Det var sq en god ide, tak for den du!
Jamen du skal jo lægge nogle billeder op, så jeg kan se om
den virker;)

Nogle burde måske lægge de dér film med Jes op? så vi kan
få set hvordan han tosser rundt?

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Hekto

Dato : 09-01-03 15:42

In article <slrnb1qmnn.gcf.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> [...]
> den virker;)
>
> Nogle burde måske lægge de dér film med Jes op? så vi kan

YEEESSS! Far er på!
Det virker Hans! ... helt fint!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-01-03 16:12

Hekto wrote:
> YEEESSS! Far er på!
> Det virker Hans! ... helt fint!

Æh, næsten da, den har vist lidt problemer med filnavnet på din
næste.. :)

Jeg ændrer det lige til noget der virker bedre .. :)

Bemærk: æøåÆØÅ er ikke noget gallery-softwaren er glad for, jeg
skriver lige en bugreport til programmøren..

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Anders Thorup

Dato : 09-01-03 15:48

Hans Joergensen wrote:
> Jamen du skal jo lægge nogle billeder op, så jeg kan se om
> den virker;)
>
> Nogle burde måske lægge de dér film med Jes op? så vi kan
> få set hvordan han tosser rundt?

HØRT!!

En fuld Jes er altid god underholdning

MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-01-03 16:26

Anders Thorup wrote:

> HØRT!!
>
> En fuld Jes er altid god underholdning

Hvorfor skal snapsen altid gøre lige netop mig til festens midtpunkt??? Det
må snart være en andens tur!
--
mvh Jes Vestervang - videostar med mere...
FZS600 ___________________________________________________________

Fra : bo-gsx-R

Dato : 09-01-03 16:39

> hvis man skulle have
> lyst til at smide billeder op på galleri-siden er der en
> "opret bruger"-link et sted nede i bunden af siden..

ikk hos mig! http://dfm.nathue.dk/

bo-gsxR

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-01-03 18:23

bo-gsx-R wrote:
> ikk hos mig! http://dfm.nathue.dk/

Jo jo, man skal bare læse at der står ftp i mailen

Ok, det kunne måske laves bedre.. men det er jo også mest et hurtigt
hack af eksisterende software.. :)

Iøvrigt har jeg lavet et par ændringer,

Galleriet kan nu servere følgende ekstra filtyper:
doc, rtf, pdf, mp3, ogg, wav, wmv.
(dem der var understøttet i forvejen er: tiff, jpg, png, ppm,
avi, asf, mov og mpeg).

Jeg har iøvrigt rettet en bug i admin-interfacet så man ikke længere
kan oprette en bruger uden navn .. (ok, den fejl var godt nok flov;)

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-01-03 18:27

Hans Joergensen wrote:
> Jeg har iøvrigt rettet en bug i admin-interfacet så man ikke længere
> kan oprette en bruger uden navn .. (ok, den fejl var godt nok flov;)

Oh, jeg skal også have rettet så man ikke kan skrive mellemrum i sit
brugernavn, det virker jo heller ikke pissegodt .. :)

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : bo-gsx-R

Dato : 09-01-03 20:40

> Jo jo, man skal bare læse at der står ftp i mailen

det kan godt være jeg ikk fat'er en dyt!!
klippet fra bunden af siden "Bemaerk: Denne server
kan vaere langsom, galleriet er temmelig tungt at traekke.
Administrator: webmaster@nathue.dk
http://www.dmcn.dk - http://dfm.divvy.dk
Drevet af Apache::Gallery - Copyright © 2001 Michael Legart"

det er det eneste der står på min side. hva pokker skal man?
jeg glor efter et link der bogstaveligt sir "opret bruger"
bo-gsxR

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-01-03 22:50

bo-gsx-R wrote:
> det er det eneste der står på min side. hva pokker skal man?
> jeg glor efter et link der bogstaveligt sir "opret bruger"
> bo-gsxR

http://dfm.nathue.dk
Nede lige over der hvor der står at serveren kan være sløv ..
Opret bruger står der..

Iøvrigt har oprettelsessiden vist sig at være ganske frygteligt kodet.
Jeg har lige lavet nogle lynfixes, og er i øjeblikket igang med at
kigge en testversion igennem får at få de sidste fejl væk.

Det går dårligt når man prøver at kode perl for første gang i flere
måneder og samtidlig ikke er specielt vågen :)

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : bo-gsx-R

Dato : 09-01-03 23:00

> Nede lige over der hvor der står at serveren kan være sløv ..

ok, så fes den ind ( tror jeg )
bo-gsxR

Fra : Kenneth T

Dato : 09-01-03 23:07

> det er det eneste der står på min side. hva pokker skal man?
> jeg glor efter et link der bogstaveligt sir "opret bruger"

Der står "opret bruger" i linien lige over.

-
MVH
Kenneth T
ZX9R

Fra : Peter Aagaard

Dato : 09-01-03 23:03

> Så ser det ud til jeg fik mit bruger-oprettelses halløj
> til at virke, så nu virker dfm.nathue.dk.

Jeg det virkede fint for mig, jeg uploader nogle billeder her i week-enden.

Mvh. Peter

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-01-03 19:54

Hvem ejer den skamfede CB110S streetfighter..??
og hvad der er lavet ved den? (evt en historie om dens udseende som det stor
idag hvis der er det?)

--
Mvh Michael Frederiksen
Dette er ikke Jeopardy -

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-01-03 17:51

Michael Frederiksen wrote:
> Hvem ejer den skamfede CB110S streetfighter..??
> og hvad der er lavet ved den? (evt en historie om dens udseende som det stor
> idag hvis der er det?)

Jeg fik den via mail... :) men jeg må vel hellere give ejeren en chance for
selv at forklare om den her :)

mvh Hans, http://dfm.nathue.dk, nu med mere ost.. (speciel reklame)

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : --=Stone=--

Dato : 14-01-03 19:17

> Hvem ejer den skamfede CB110S streetfighter..??
> og hvad der er lavet ved den? (evt en historie om dens udseende som det
stor
> idag hvis der er det?)
Hej Michael,

Hvis det er cyklen på dette link :
http://dfm.nathue.dk/CB1100FR/CB1100F%20S.Fighter du taler om, så er det
min.
Hvad vil du vide om den ?

Mvh
Steen (--=Stone=--)
CB1100 F/R Street Fighter Style

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 15-01-03 19:13

"--=Stone=--" <caraction@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> stor
> [...]

Det er jo lige den..

Hvordan du har bygget, hvilke dele der er brugt osv.. tænkte på om du måske
havde en journal over ombygningen.. Det er den type cykel jeg skal have når
jeg engang får mcpap og kontanter i lange baner ;)

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 17-01-03 11:04

http://dfm.nathue.dk/yougotit/102-0224_IMG.JPG?width=640

Det virker så bekendt...

Derudover skal der lyde en stor tak til Hans for et godt initiativ!

--
mvh Claus
(hvis f2 ser endnu mere askildt ud)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-01-03 15:01

Claus Ruglund Jakobsen wrote:
> Derudover skal der lyde en stor tak til Hans for et godt initiativ!

Bukker og takker :)

Næste skridt må vel være at få tilpasset design så det hænger nogenlunde
sammen med det ret herlige design på http://www.dkfritidmotorcykel.dk :)
(Hvis Tony altså synes det er okay :)

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-01-03 02:22

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote: in message

> Næste skridt må vel være at få tilpasset design så det hænger nogenlunde
> sammen med det ret herlige design på http://www.dkfritidmotorcykel.dk :)
> (Hvis Tony altså synes det er okay :)

Det synes jeg skam ville være fint!

Det burde være lige ud af landevejen - det er jo gråt i gråt

Du er velkommen til at "nuppe" mit stylesheet, hvis det kan bruges.

Hilsner,

Tony

--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Hekto

Dato : 20-01-03 13:04

In article <b0fivc$18n1$1@news.cybercity.dk>,
tonylorentzenFJERNDETTE@hotmail.com says...
> Det burde være lige ud af landevejen - det er jo gråt i gråt

Nu mangler 'vi' bare at der på www.dkfritidmotorcykel.dk og de andre
sider, kommer link til siderne indbyrdes, så man kan komme videre til
dem, direkte.
Så var man herligt fri for at skulle huske hvad de hedder.
--

www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Peter Aagaard

Dato : 18-01-03 00:09

Claus Ruglund Jakobsen wrote:
> http://dfm.nathue.dk/yougotit/102-0224_IMG.JPG?width=640
>
> Det virker så bekendt...

Jamen, så smid da et par billeder af den......

> Derudover skal der lyde en stor tak til Hans for et godt initiativ!

Helt enig.

Mvh. Peter

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-01-03 15:09

"Tony Lorentzen" <tonylorentzenFJERNDETTE@hotmail.com> writes:

> Du er velkommen til at "nuppe" mit stylesheet, hvis det kan bruges.

Det tillod jeg mig også at gøre til
<http://news.dkfritidmotorcykel.dk/>, eller rettere - jeg linker blot
til det, så du kan få lov at vedligeholde det

--
Jacob - www.bunk.cc
It's hard to be humble when you're perfect.