Micro-film til 125 CCM
Fra : wheeler

Dato : 09-01-03 00:39

Hallo friends!

Er der virkelig ingen herinde der kan henvise/ligger inde med et
parts-katalog/microfilm til en TDR 125R fra 1994 - 96 (?) ;-(

Hvem kan af- eller bekræfte om et forrør til TDR (den med alustel)
umiddelbart matcher min lightburner fra 1994 med rørstel?

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Fer

Dato : 09-01-03 08:53

wheeler wrote:
> [...]
>
> Hvem kan af- eller bekræfte om et forrør til TDR (den med alustel)
> umiddelbart matcher min lightburner fra 1994 med rørstel?

Ville ikke satse... Den med alustel er IMHO kun lavet som en 12-15hk´s
udgave

mvh Tommy Fer
VFR400R

---

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 09-01-03 12:31

"Fer" <fer@cool.nospaminørrekær.dk> wrote in message

> Ville ikke satse... Den med alustel er IMHO kun lavet som en 12-15hk´s
> udgave
>
> mvh Tommy Fer
> VFR400R

nospaminørrekær.dk? *lol*

Fer har ret...

Den ER kun lavet i den der A'korts 15 hestes udgave, men på billeder, ser
det MEGET ud som om beslag bukninger osv sidder præcis de samme steder -
spørgsmålet er så om den er dimensioneret til det

Mikkel - det også MEGET gerne vil have svar på det :(

ps. wheeler - fik du den sidste mail fra mig om motor nr/model?

Fra : wheeler

Dato : 09-01-03 15:15

"Mikkel Knudsen" <morgenhaar@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Den ER kun lavet i den der A'korts 15 hestes udgave, men på billeder, ser
> det MEGET ud som om beslag bukninger osv sidder præcis de samme steder -
> spørgsmålet er så om den er dimensioneret til det

[KLIP]

Per v./ MC-hjørnet skyder på den passer, men JEG hænger på den, hvis den
ikke gør (ingen returret
Mht. ekspansionen (at den er std. monteret på en 15 hk-model), skulle ifølge
selvsamme Per ikke være forskellig, fra den italienske udgave TDR med 30 HK.
Han fablede noget om at den tyske TDR ikke er droslet i udstødningsanlægget
?????
(Men det er måske samme sang jeg fik, dengang det lykkedes ham at pådutte
mig færdigblandet kølervæske til 100 kr./literen, specielt udviklet til
alu-topstykker). Men hvis vi nu antager han har ret og forrøret bare passer
nogenlunde, er der jo blot tale om et par timer i hobbyrummet med lidt sjevs
og en gang sort pejsemaling

Hvis jeg køber, og alligevel ikke har returret køber jeg i DE og sparer de
penge der er at hente der.

Hvad er der i grunden lavet ved den tyske TDR for at få den ned på 15 HK?

"Mikkel Knudsen" <morgenhaar@yahoo.com> skrev i en meddelelse

ps. wheeler - fik du den sidste mail fra mig om motor nr/model?

[KLIP]

Nu var du selv 2 mdr. om at besvare min forrige mail ..men yes der ligger
et svar til dig i din mailbox

Fra : armand

Dato : 09-01-03 16:16

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en

> Hvad er der i grunden lavet ved den tyske TDR for at få den ned på 15 HK?

Ved ikke!
Forøvrigt er den tyske sikkert droslet til 27Hk eller 17Hk, jvf. de tyske
forsikringsklasser :-/

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-01-03 20:54

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er der i grunden lavet ved den tyske TDR for at få den ned på 15 HK?

Prøv at søge på tyske hjemmesider.
Jeg fandt engang en tysk site hvor en eller anden fanatiker havde beskrevet
hvordan de forskellige årgange af DT125R er droslet - og hvordan man fjerner
det. Jeg kan selvfølgelig ikke huske adressen. Så vidt jeg husker er eneste
drosling i udstødningen en skive med et mindre hul der er svejset i helt
oppe ved cylinderen, så den burde være let at fjerne. På de senere modeller
er droslingen primært i elektronikken. Men det er ikke noget jeg vil hænges
op på, det er kun fra hukommelsen.

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 11-01-03 18:13

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com>

[...]

Okay, noget tyder på at MC-hjørnet ikke er helt på afveje..

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Foobar

Dato : 09-01-03 15:05

> Er der virkelig ingen herinde der kan henvise/ligger inde med et
> parts-katalog/microfilm til en TDR 125R fra 1994 - 96 (?) ;-(

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke lige om din model er at finde dér - men du
kan da kigge efter på "PartsFish". Den 'bor' på http://www.partsfish.com og
kræver at du opretter en konto - men det er ganske gratis og medfører kun
omkring fire e-mails om året med tilbud fra PowerSportsPro (der ejer
PartsFish).

/Claus (vinterkold-CBR600F2-som-ér-i-PartsFish)

Fra : wheeler

Dato : 11-01-03 17:47

"Foobar" <intet@navn.com

> [...]
> PartsFish).
>
> /Claus (vinterkold-CBR600F2-som-ér-i-PartsFish)

Ikke lige den mest brugervenlige side...men tak for linket undersøger den
lidt grundigere ved lejlighed.

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Henning

Dato : 09-01-03 16:20

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:tC2T9.180$Sh4.7532@news.get2net.dk...

> Hallo friends!

Okay, jeg svarer alligevel.

> Er der virkelig ingen herinde der kan henvise/ligger inde med et parts-katalog/microfilm til en TDR 125R fra 1994 - 96 (?) ;-(

Jo, din aut Yamaha forhandler. Hvis han har en printer kan han også give dig en kopi.

> Hvem kan af- eller bekræfte om et forrør til TDR (den med alustel) umiddelbart matcher min lightburner fra 1994 med rørstel?

Det vil være svært at se på 'mikrofilmen' alligevel. Mit bud er at tage et målebånd med rundt til forhandlere med den ukendte model.

Mht om udstødningen er del af droslingen, kan han checke dansk/finsk/italiensk mod fex tysk/britisk reservedelsnummer fra samme årgang. Iøvrigt er svjv droslingen (i udstødningen) lavet ved en indsvejst indsnævring først i forrøret.

Hvad er egentlig problemet? Er udstødningen NLA? Hvis det er tilfældet, så prøv at bestille den i Tyskland til din danske model (deres computer har reservedelsnumrene for dk også). Det er sket mere end een gang, at yamaha.dk har haft rod i deres nummer-/pris-liste.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : wheeler

Dato : 11-01-03 18:02

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse

[...]

Urrgh.......nu bevæger vi os nok mere ud i teorien end i praksis...Jeg vil
godt sætte en kasse øl på højkant for den, der kan lokke en kopi ud af
Fisker MC.. i bedste fald kan jeg få to minutteres arrogance, hvis jeg
spørger ham ;-/

[...]

Problemet er, at forrøret ikke er en lagervare hos forhandlerne (MC-hjørnet
fortæller endda at det først skal bestilles hjem fra Italien).
Jeg hat på fornemmelsen, at der reelet ikke er solgt een eneste TDR (med
alustel) til det danske marked (?)

Jeg skal derfor som minimum en tur over Ørresund, hvis jeg skal benytte mig
af "målebåndsmetoden"

Mon der er nogen der tilfældigvis har set modellen i en forretning i
Malmø-området ??

> [...]
reservedelsnumrene for dk også). Det er sket mere end een gang, at yamaha.dk
har haft rod i deres nummer-/pris-liste.

"Problemet" er, at et org. forrør koster 1/3-del af cyklens værdi

Wheeler

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Henning

Dato : 12-01-03 16:33

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:O4YT9.399$O07.2420@news.get2net.dk...

> [...]
> godt sætte en kasse øl på højkant for den, der kan lokke en kopi ud af
> Fisker MC.. i bedste fald kan jeg få to minutteres arrogance, hvis jeg

Giv mig en halv kasse, og jeg skal få udskrifterne fra min pusher. :*)

> "Problemet" er, at et org. forrør koster 1/3-del af cyklens værdi

Javelja. Hvad er det for et fabrikat uorg du kigger på? Jeg kunne snart bruge en bagpotte.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : wheeler

Dato : 12-01-03 19:35

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse n

> Giv mig en halv kasse, og jeg skal få udskrifterne fra min pusher. :*)

Se mit tilbud nedenfor

> Javelja. Hvad er det for et fabrikat uorg du kigger på? Jeg kunne snart
bruge en bagpotte.

Gianelli ...Deres bagpotte passer (ligesom mærket Deep) ikke 100% på TDR'en
med rørstel (vores model). Men hvis sammenføjningsstyket er intakt (hvilket
det som regel er) er det ikke så besværligt at tilpasse mellemstykket.

Men hvis du vil ofre 500 kr. på en org. potte (og dermed spare en plov ift.
en uorg.), som ifølge forhandler skulle være i OK stand (har ikke selv set
den!). kan jeg formidle dig adressen (storkøbenhavn) i bytte for et udprint
af en komplet microfilm til TDR'en

Deal ?

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Henning

Dato : 12-01-03 20:36

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9GiU9.118$EB.4830@news.get2net.dk...

> Gianelli ...Deres bagpotte passer (ligesom mærket Deep) ikke 100% på TDR'en med rørstel (vores model).

Hov vent, min er en DT125R.

> [...]
> den!). kan jeg formidle dig adressen (storkøbenhavn) i bytte for et udprint

Det er iorden. Men jeg aner ikke om potten passer på min. Skal jeg lige undersøge. Uanset kommer jeg forbi min forhandler tirs/ons, så skal jeg bede om billederne.

Nu er jeg forvirret, hvad var det lige for nogle modeller/årgange? (Du gerne vil se tegninger til, og den brugte potte?). Yamaha kunne sgu også være lidt mere fantasifulde, end at bruge de samme tre bogstaver til 3? forskellige modeller.

Hej AM, han skrev København?

--
Who, what, where: http://move.to/henning