Hvilken harddisk? Anbefalinger ønskes
Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 08-01-03 22:39

Jeg er ved at være træt af mine to Maxtor IDE-harddiske, som sidder i
G4'en. De skiftes til at have svært ved at spinne op efter sleep - bare
for at det skal være rigtigt skægt er der naturligvis ikke et mønster.
Og de har fået lov til at skife master/slave rolle flere gange

Nu hvor man jo nærmest kan få smidt en stor disk i nakken, så vil jeg
høre om nogle af jer har nogle gode anbefalinger.

Størrelsen skal svare til mine nuværende 30+60 GB.

Da jeg med stor fornøjelse indkøber Seagate Barracuda diske til
maskinerne på arbejdet, så har jeg et godt øje til en Barracuda V 120GB
7200rpm. Er der noget at udsætte på den?

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-01-03 00:36

Hej Thomas

Jeg vil netop foreslå Barracuda som værende det bedste, du i øjeblikket
kan få. Jeg har selv 2x 40gb Barracuda IV 7200rpm/4mb cache i min gamle
333AV, og de kører enorm meget. Der har ikke i det år, jeg nu har kørt med
dem været bare et eneste lille bitte 'fingeraftryk' at sætte nogen
steder!. - Og så er de på det nærmeste så lydløse, at man ikke kan høre
dem overhovedet.

Det eneste, jeg dog vil anbefale, er, at du har 2 seperate diske i for
alle tilfældes skyld. Skulle den ene få fejl på MDB filen, så vil du altid
kunne starte op på den anden og reparere fra den. Men det behøver jo ikke
være en særlig stor disk, - fx den mindste Barracuda, du kan få - den er
vist nok på ca. 13gb. Sæt den store på 'Master' og den lille på 'Slave' og
partitioner den store i 3-4 partitioner, så får du nogle mere håndterlige
størrelser at arbejde med.

Thomas Tvegaard wrote:

> Da jeg med stor fornøjelse indkøber Seagate Barracuda diske til
> maskinerne på arbejdet, så har jeg et godt øje til en Barracuda V 120GB
> 7200rpm. Er der noget at udsætte på den?

mvh. Erik Richard

Fra : Cronos

Dato : 09-01-03 00:45

"Thomas Tvegaard" <ttvegaard@yahoo.dk> wrote in message

> Nu hvor man jo nærmest kan få smidt en stor disk i nakken, så vil jeg
> høre om nogle af jer har nogle gode anbefalinger.

Western Digital Caviar WD800JB er den hurtigste IDE disk der findes. Med 8
Mb cashe og 7200 rpm er den krass. Den larmer ikke nævneværdigt og bliver
ikke særlig varm. Jeg har en og elsker den.

Review af 80gb

Artikel start
http://www.storagereview.com/welcome.pl/http://www.storagereview.com/article
s/200205/20020529WD800JB_1.html

Konklusion:
http://www.storagereview.com/welcome.pl/http://www.storagereview.com/article
s/200205/20020529WD800JB_7.html

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 09-01-03 20:43

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> Jeg er ved at være træt af mine to Maxtor IDE-harddiske...

Tak for svarene - jeg kan se at prisen på Barracuda'en ligger lidt over
1400 kr. - det er altså langt ude - det gav jeg for den lille 30 GB disk
for et par år siden... Så Barracuda, here we come...

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-03 21:04

> [...]

> 1400 kr. - det er altså langt ude - det gav jeg for den lille 30 GB disk
> for et par år siden... Så Barracuda, here we come...

Jeg har netop købt en i dag, men jeg har endnu ikke sat den i. Lige
under 1400 kr. på Falconer Alle.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 10-01-03 18:00

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har netop købt en i dag, men jeg har endnu ikke sat den i. Lige
> under 1400 kr. på Falconer Alle.

Kunne man få en lille reklame? Hvor, hvor?

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-03 23:06

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> Kunne man få en lille reklame? Hvor, hvor?

Multimedia World.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 10-01-03 23:47

> Multimedia World.

Takker!

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Peter B P

Dato : 10-01-03 23:41

> [...]

> maskinerne på arbejdet, så har jeg et godt øje til en Barracuda V 120GB
> 7200rpm. Er der noget at udsætte på den?

Jeg har meget gode erfaringer med Seagate Barracuda 60 GB og Barracuda
iV 80 GB.

Maxtor virker, men støjer (gjorde det for mig, og min PC opførte sig
underligt.. men måske det bare var Windows, hvem ved).

--
regards, Peter - +45 5192 3981
http://haxor.dk/about.html

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 10-01-03 23:47

Peter B P <nospam@ftc.gov> wrote:

> Maxtor virker, men støjer (gjorde det for mig, og min PC opførte sig
> underligt.. men måske det bare var Windows, hvem ved).

Det kunne være relateret til denne feature på Macintouch:

<http://www.macintouch.com/maxtor.html>

Jeg faktisk haft "bip" symptomet nogle gange, men ikke periodisk og ikke
andet end at diskene nogle gange ikke vil spinne op.

Men det er absolut ikke behagelig læsning.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Peter B P

Dato : 10-01-03 23:56

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> Men det er absolut ikke behagelig læsning.

Så længe det ikke er DeathStar... jeg køber IKKE en Mac hvis der sidder
en IBM i den!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-01-03 03:53

Hej Peter

Peter B P wrote:

> Jeg har meget gode erfaringer med Seagate Barracuda 60 GB og Barracuda
> iV 80 GB.

Det samme her... Jeg har 2x 40gb Barracuda IV i min Beige 333AV, - og de
spiller som en drøm...

> Maxtor virker, men støjer (gjorde det for mig, og min PC opførte sig
> underligt.. men måske det bare var Windows, hvem ved).

Tja... Jeg har dog lige haft en stor maskine til systemrenovering, hvor der
sad 2x Maxtor i + 2x eksterne FW diske. De interne blev reddede og den ene
eksterne, men den anden var død... - eller retterre, - den døde pludselig
uden videre varsel, da jeg åbnede den for at tage en backup før en
omformattering... Og i flere Win-grupper er der uforholdsmæssig mange, der
har problemer med Mactor - også de nye fluid diske...

Så det er nok ikke bare din Wintel, der er noget galt med...

mvh. Erik Richard