Charlotte Bircow (Total fedtforbrænding!)
Fra : Helle

Dato : 08-01-03 22:22

Hejsa.

Jeg har netop lige bestilt ovennævnte dvd inkl. to bolde (vægte). Er der
nogen som har erfaring med videoen? virker det? er det hårdt? hvor lang tid
skal man træne hver dag? og er det ikke enormt pinligt at stå der og tosse
rundt foran fjernsynet? *gg*

Mvh Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-01-03 22:32

Helle wrote:

> ... og er det ikke enormt pinligt at stå der og tosse
> rundt foran fjernsynet? *gg*

Hvis du ikke sagde det til nogen, hvorfor skulle det så være pinlig.

Når du har lært øvelserne, så kan du vel lade være med at tænde for
tv'et.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Anita

Dato : 09-01-03 00:37

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg har netop lige bestilt ovennævnte dvd inkl. to bolde (vægte).

Jeg købte dem for et godt stykke tid siden...

> Er der
> nogen som har erfaring med videoen? virker det? er det hårdt?

Ja det ved jeg så faktisk ikke, for jeg tror kun jeg har brugt dem én eneste
gang.

> hvor lang tid skal man træne hver dag?

Det bestemmer du selv. Men sørg for ikke at træne samme muskelgruppe to dage
i træk. Musklerne skal helst have en dag til at genopbygge i. Men så vidt
jeg husker anbefaler Bircow selv ca. ½ time dagligt. Men det kommer jo
naturligvis helt an på hvem man er og hvad man går efter.

> og er det ikke enormt pinligt at stå der og tosse
> rundt foran fjernsynet? *gg*

Tjo... det er det vel. Men det er jeg nu ligeglad med. Jeg plejer at fyre
godt op for stereoanlægget (for man kan sgu ikke holde ud at høre på CB ret
længe ad gangen) og så ellers "tosse" løs *G*

God fornøjelse
Anita

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 09-01-03 00:53

On Thu, 9 Jan 2003 00:36:51 +0100, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

>Men sørg for ikke at træne samme muskelgruppe to dage
>i træk. Musklerne skal helst have en dag til at genopbygge i.

En ting jeg ikke lige kan finde ud af, jeg har fået anbefalet at lave
mave/armbøjninger dagligt, men det strider jo imod det princip der?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-03 09:02

Stefan Bruhn wrote:

> En ting jeg ikke lige kan finde ud af, jeg har fået anbefalet at lave
> mave/armbøjninger dagligt, men det strider jo imod det princip der?

Er det for at opbygge eller vedligeholde mave-/armmusklerne? Og hvad er
intensiteten af den mave-/armbøjningerne?

Når man er igang med at opbygge, så kan jeg kun forestille mig, at
musklerne skal have bare lidt pause. Pause er ikke det samme som total
inaktivitet, da ømheden i musklerne nemmest fjernes ved lige at aktivere
musklerne igen for en kort bemærkning (ta' cykelrytterne fra Tour de
France som eksempel: På deres hviledag tager de også en tur på cyklen)

Fra : Morten Boysen

Dato : 09-01-03 11:33

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> musklerne igen for en kort bemærkning (ta' cykelrytterne fra Tour de
> France som eksempel: På deres hviledag tager de også en tur på

Nu er der stor forskel på styrketræning og kondition, når det kommer
til restitution. Ved tung styrketræning, skal der helst gå i omegnen
af 48 timer imellem træningspas. Hvis man laver 50 mavebøjninger, som
ikke er styrketræning, så kan man godt gøre det hver dag.

--
Morten Boysen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 09-01-03 11:53

On Thu, 9 Jan 2003 11:32:49 +0100, "Morten Boysen"
<morten.boysen@aub.dk> wrote:

>Hvis man laver 50 mavebøjninger, som
>ikke er styrketræning, så kan man godt gøre det hver dag.

Ok, det var egenligt også det jeg selv havde tænkt (at det var tungere
ting, med vægte f.x. hvor der skulle gå tid) men min fader sagde at jeg
ikke burde lave mavebøjninger hver dag pga. restitution.

Fra : Morten Boysen

Dato : 09-01-03 12:35

"Stefan Bruhn" <spamfilter@bruhn.tk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ikke burde lave mavebøjninger hver dag pga. restitution.

Så længe du laver dem uden ekstra belastning, så burde du sagtens
kunne lave dem hver dag. Hvis du kun kan lave 10-15 stykker, så kan
det godt være, at der skal en dags pause til.

--
Morten Boysen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 09-01-03 11:52

On Thu, 09 Jan 2003 09:01:55 +0100, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>Er det for at opbygge eller vedligeholde mave-/armmusklerne? Og hvad er
>intensiteten af den mave-/armbøjningerne?

Ideen er at opbygge muskler. Jeg har ikke rigtigt lavet så armbøjninger
men tog dem bare med for at høre, men med mavebøjninger har jeg taget en
40-50 stykker (ikke *helt* på en gang :)

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-01-03 20:05

"Stefan Bruhn" <spamfilter@bruhn.tk> wrote in message

> Ideen er at opbygge muskler. Jeg har ikke rigtigt lavet så armbøjninger
> men tog dem bare med for at høre, men med mavebøjninger har jeg taget en
> 40-50 stykker (ikke *helt* på en gang :)

Ikke for at tage modet fra dig, men det er relativt begrænset, hvad du får
bygget op af muskler ved at tage så mange mavebøjninger. Som
tommelfingerregel ligger man i omegnen 8 - 15 repetitioner per sæt og flere
sæt for hver muskelgruppe, hvis man vil have større muskler. Så med tiden
bør du nok overveje nogle øvelser, hvor du også kommer noget belastning på.
Jeg kan anbefale motiononline.dk, der har et omfattende øvelsesbibliotek -
også med et stort antal maveøvelser

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 09-01-03 20:13

On Thu, 9 Jan 2003 20:05:29 +0100, "Mikkel Gybel Jensen"
<mgj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Jeg kan anbefale motiononline.dk, der har et omfattende øvelsesbibliotek -

Det er i det hele taget for at komme i bedre form, og for rent faktisk
at lave *noget* i stedet for intet :)

Jeg har planer om at anskaffe mig en træningsbænk og et 50kg vægtsæt
snarest.

Men jeg skal kigge på dit link under alle omstændigheder, så tak for
det!

Fra : Anita

Dato : 09-01-03 21:18

"Stefan Bruhn" skrev

> Det er i det hele taget for at komme i bedre form, og for rent faktisk
> at lave *noget* i stedet for intet :)

God ide

> Jeg har planer om at anskaffe mig en træningsbænk og et 50kg vægtsæt
> snarest.

Du kan nu sagtens gøre noget uden en masse smart udstyr. Smid en telefonbog
hen over brystet når du tager mavebøjningerne, så får du lige lidt ekstra
belastning. Altså i det hele taget bruge nogle af de ting vi omgiver os med,
som ekstra vægt. Men det er måske nok nemmere som pige, der i starten let
kan "nøjes" med 1-1½ kilo.

Venligst Anita

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-01-03 08:16

> En ting jeg ikke lige kan finde ud af, jeg har fået anbefalet at lave
> mave/armbøjninger dagligt, men det strider jo imod det princip der?

Mavebøjninger og armstrækkere er oftest relativ lav belastning i.e. man kan
oftest tage 10 - 15 af dem, tillige er det relativt begrænsede
muskelgrupper, der aktiveres. Derfor kan man sagtens lave arm- og
mavebøjninger hver dag.

-

Fra : Anita

Dato : 09-01-03 11:08

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oftest tage 10 - 15 af dem, tillige er det relativt begrænsede
> muskelgrupper, der aktiveres. Derfor kan man sagtens lave arm- og

Jeps, også min tanke.

Forskellen består vel også i at der er vægte på, når Helle (og andre) træner
med CB-balls.

Venligst Anita

Fra : sparre

Dato : 10-01-03 16:34

Jeg har også investeret i Charlotte Bircow's videoer og de er ret
effektive. Man får trænet hele kroppen på en god måde og jeg oplevede et
vægttab og en pænere krop. Desværre blev jeg hurtigt ret træt af at høre
på de samme lettere åndsvage kommentarer der følger med videoen. Jeg
vidste til sidst præcist hvornår og hvad der ville komme ud af munden på
deltagerne og dette var så irriterende at jeg holdt op med at bruge
videoen.
Jeg har dog senere fulgt Charlotte Bircows fitnesstimer "live" i
fitnesscentret på Østerbro i København der hedder fitness.dk. Det er
klart at anbefale. De har endog i dette center en slankeafdeling. Jeg
har mødt folk der har tabt 20-30 kilo ved hjælp af dette program.

God fornøjelse
Charlotte

http://www.kandu.dk/

Fra : Therese

Dato : 10-01-03 16:34

"sparre" <sparre.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vidste til sidst præcist hvornår og hvad der ville komme ud af munden på
> deltagerne og dette var så irriterende at jeg holdt op med at bruge

Hvorfor skruer du ikke bare ned for lyden og sætter noget musik på??

Mange hilsner
Therese
www.elverdalen.dk

Fra : Anita

Dato : 10-01-03 17:35

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skruer du ikke bare ned for lyden og sætter noget musik på??

Lige netop. Så kan man hoppe løs til sin yndlingsmusik

Venligst Anita

Fra : Girlie

Dato : 16-01-03 23:16

> [...]
tid
> skal man træne hver dag? og er det ikke enormt pinligt at stå der og tosse

Jeg har også købt det og har brugt det et par gange...det er benhårdt, men
det er godt..man kan virkeligt mærke det dagen efter...
Videoen er delt op i 4 programmer , hvoraf de 3 første er å¨ca. 30 minutter
inkl. strækøvelser og et sidste program på 50 min. Man tager 1 program om
dagen... altså 4 gange om ugen...

Om det er pinligt? For hvem? Fjernsynet er nok ligeglad..*g*

Fra : Rie Schneider

Dato : 04-02-03 18:39

Det ER hårdt, men det virker...problemet er ikke pinligheden, men
selvdiciplinen. Man skal virkelig tage sig selv i nakken, og sørge for at få
det gjort 3-4 gange om ugen. Men så vil man også både se og mærke
resultater!!
RS

Fra : Girlie

Dato : 06-02-03 12:03

"Rie Schneider" <vidal@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvdiciplinen. Man skal virkelig tage sig selv i nakken, og sørge for at

> det gjort 3-4 gange om ugen. Men så vil man også både se og mærke

Hvor lang tid tog det før du se resultater - og hvilke resultater?

Jeg skal nemlig igang..igen...kom ikke rigtigt igang i sidste måned...
men nu skal jeg gøre det for at forbrænde lidt ekstra pga af rygestop!!!!