Pause i java
Fra : Brian Knudsen

Dato : 08-01-03 21:02

Hej

Jeg er ved at lave et lille program hvor jeg skal vente 3 sek på en
ekstern enhed. Jeg har lavet denne 3 sek pause med Timer, hvilket
virker fint.
Problemet er nu hvordan jeg ved når tiden er er gået i hoved tråden. ?

Er der nogen der har en lille fiks løsning til hvordan man laver et
delay, og herefter fortsætter. Jeg har også prøvet med sleep, men så
stopper alt opdatering af skærmen i denne periode, hvilket jeg ikke
ønsker.

mvh

Brian

Fra : Lars Dam

Dato : 08-01-03 21:39

On 8 Jan 2003 12:01:46 -0800
bkjunkmail@oncable.dk (Brian Knudsen) wrote:

> [...]
> delay, og herefter fortsætter. Jeg har også prøvet med sleep, men så
> stopper alt opdatering af skærmen i denne periode, hvilket jeg ikke

Det lyder til at du har brug for java.util.Timer. Der bor også en timer i swing.

> mvh
>
> Brian

vh. ld

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 08-01-03 20:59

On Wed, 8 Jan 2003 21:39:01 +0100, Lars Dam
<larsdam___YeahNoUnderscores_____@______post2.tele.dk> wrote:

<snip>

<snip>

>Det lyder til at du har brug for java.util.Timer. Der bor også en timer i swing.

Så vidt jeg husker er swing timeren beskrevet i Java Tutorial'en på
sun's hjemmeside - sammen med så meget andet godt om multithreading.
Min web forbindelse er desværre helt vildt langsom pt., så jeg orker
ikke surfe ud efter et link (måske andre kan være behjælpelige?).

mvh
Karl Peder

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 08-01-03 22:46

"Karl Peder Olesen" <kpo@mail1dotstofanetdotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min web forbindelse er desværre helt vildt langsom pt., så jeg orker
> ikke surfe ud efter et link (måske andre kan være behjælpelige?).

Swing timers er omtalt her:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/misc/timer.html

Hvis det er noget der skal ske med faste intervaller, er det nok løsningen.
Hvis det derimod er noget der skal udføres en gang i mellem, fx. når en
bruger trykker på en knap, så var SwingWorker måske en mulighed. Den kan
findes her:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/misc/threads.html

/Anders