Brug af celleindhold i en makro
Fra : Peter Grandjean

Dato : 08-01-03 19:36

Hej,

Jeg har en række knapper der kan bruges til at åbne excelfiler. For at
makroerne skal virke skal de indledes med

ChDir "sti".

Da der er flere bruger, der kan have filerne liggende forskellige
steder, skal stinavnet anføres i en celle, f.x. d4. [ex.C:\KJT
2003\budget]

Hvordan får jeg indholdet af celle d4 til at stå i makroen så der
kommer til at stå ChDir "C:\KJT 2003\budget" ?

Hvem kan hjælpe ?

P.s. Jeg vil gerne bruge samme idé til at indsætte tekst i sidefoden
på udskriften. Nogen forslag ?

Mvh

Peter

Fra : Peter Grandjean

Dato : 09-01-03 21:55

pgrandjean@jubiimail.dk (Peter Grandjean) wrote in message news:<9a5c2be3.0301081035.27888211@posting.google.com>...
> [...]
>
> Hvem kan hjælpe ?
>
> P.s. Jeg vil gerne bruge samme idé til at indsætte tekst i sidefoden

JEG fandt selv på svaret (Eller på en mulighed).

Der skal oprettes flere navngivne celler, en for stien og en for hver
fil der skal åbnes. Herefter vil følgende skifte bibliotek og skifte
bibliotek samt åbne en fil.

Sub Skift_Bibliotek()
Dim Path As String
Path = Range("Sti")