/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ATT.: off-rødderne! XT 250
Fra : Søren Dahl


Dato : 08-01-03 19:32

HEJ NG - og ikke mindst off-rødderne!

Jeg har en Yamaha XT 250 84' på hånden, til 7500,- - men inden jeg
investere i den, vil jeg lige høre om der er nogen som har erfaringer
med denne type cykler. Jeg vil primært bruge den til vinterkørsel, da
jeg er den glade ejer af en Bandit y2k 600, men da jeg samtidig også
stadig er MEGET interesseret i off-road, vil jeg måske også bruge
XT'eren til det. Cyklen har kørt 45K, og er ellers i ret god stand,
kender dog ikke noget til motoren tilstand. Den er synet for 2 mrd.
siden.

Er det noget??

MVH Søren D
- Bandit 600

 
 
Søren Lindholt (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 08-01-03 20:38

Søren Dahl wrote:
> Jeg har en Yamaha XT 250 84' på hånden, til 7500,- - men inden jeg
> investere i den, vil jeg lige høre om der er nogen som har erfaringer
> med denne type cykler. Jeg vil primært bruge den til vinterkørsel, da
> jeg er den glade ejer af en Bandit y2k 600, men da jeg samtidig også
> stadig er MEGET interesseret i off-road, vil jeg måske også bruge
> XT'eren til det. Cyklen har kørt 45K, og er ellers i ret god stand,
> kender dog ikke noget til motoren tilstand. Den er synet for 2 mrd.
> siden.

Det er nok ikke helt tosset. Det er en fin lille maskine så vidt jeg ved.
Motoren er nok ikke voldsomt dyr at reppe hvis det skulle gå galt.
Sikkert fin vintermaskine, men jo ikke fuldblods offroader, men f.eks.
XT500erne blev jo brugt til Paris Dakar for 25 år siden, så deeet...


--
Søren
motortosse.dk
Enigma i god stand købes. Fuld diskretion en selvfølgeet



wheeler (08-01-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 08-01-03 21:15


"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1c7dc8$0$75291$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Søren Dahl wrote:
> > Jeg har en Yamaha XT 250 84' på hånden, til 7500,- - men inden jeg
> > investere i den, vil jeg lige høre om der er nogen som har erfaringer
> > med denne type cykler. Jeg vil primært bruge den til vinterkørsel, da
> > jeg er den glade ejer af en Bandit y2k 600, men da jeg samtidig også
> > stadig er MEGET interesseret i off-road, vil jeg måske også bruge
> > XT'eren til det. Cyklen har kørt 45K, og er ellers i ret god stand,
> > kender dog ikke noget til motoren tilstand. Den er synet for 2 mrd.
> > siden.
>
> Det er nok ikke helt tosset. Det er en fin lille maskine så vidt jeg ved.
> Motoren er nok ikke voldsomt dyr at reppe hvis det skulle gå galt.
> Sikkert fin vintermaskine, men jo ikke fuldblods offroader, men f.eks.
> XT500erne blev jo brugt til Paris Dakar for 25 år siden, så deeet...
>

Tilslutter mig Lindholt...og dog....for 4 K yderligere har du en TDR/DT'er,
10 år yngre med de fordele det giver i både køreegenskaber - hvordan er
affjedringen på en XT'er mon fra midt 80'erne ? - og kraftoverskud...

Det, der taler for XT'eren, udover prisen, er vel ene og alene betragtningen
om, at en mindre pumpet motor har en længere levettid. På den anden side er
en 1 cyl. 2T'er med eller uden Ypvs nu ret let at gå til .
Men en XT'er fra 84 burde vel heller ikke volde de store problemer.

Nå, ja så lige en yderligere fordel ved at holde sig under 175CCM - ansvar
hos GF (650 kr/12 mdr.


Wheeler

RD 350 Ypvs
TDR 125R Ypvs
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



Morten Juel (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 08-01-03 21:12

man kan få DR500 fra 91 i DBA til kun 22K, den er da langt federe )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



wheeler (08-01-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 08-01-03 21:22


"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:avi0ij$our$1@sunsite.dk...
> man kan få DR500 fra 91 i DBA til kun 22K, den er da langt federe )

Korrekt!
For 22K kan man få meget, der er "federe" end en vintercykel til 7½ K...men
så er vi også 3 gange over det beløb Dahl har i tankerne ;-(


Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



Morten Juel (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 08-01-03 21:38

> For 22K kan man få meget, der er "federe" end en vintercykel til 7½
K...men
> så er vi også 3 gange over det beløb Dahl har i tankerne ;-(
ja true ;o( blev bare overrasket over den lave vinterpris ))

--
Mvh
Morten
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



allan (08-01-2003)
Kommentar
Fra : allan


Dato : 08-01-03 22:34


"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:avi24f$a3l$1@sunsite.dk...
> > For 22K kan man få meget, der er "federe" end en vintercykel til 7½
> K...men
> > så er vi også 3 gange over det beløb Dahl har i tankerne ;-(
> ja true ;o( blev bare overrasket over den lave vinterpris ))
>
> --
> Mvh
> Morten
> Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://golf2.dk
> DR350SET - http://StarChild.dk
> -= girls and sex can't beat binary and hex =-
>
> dr 500 så vidt jeg husker har den ca samme vægt som en pmv, og
vinterkørsel?
allan



Morten Juel (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 08-01-03 22:26

> > dr 500 så vidt jeg husker har den ca samme vægt som en pmv, og
> vinterkørsel?
> allan

Øhh en PMV vejer da ikke kun 135Kg !?!? ) ikke da jeg var i milli
ihvertfald

--
Mvh
Morten
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Claus Rittig (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-01-03 23:50

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:avi4tt$7bv$1@sunsite.dk...
> > > dr 500 så vidt jeg husker har den ca samme vægt som en pmv, og
> > vinterkørsel?

> Øhh en PMV vejer da ikke kun 135Kg !?!? ) ikke da jeg var i milli
> ihvertfald

Næh, men den FØLES som en pmv.
Jeg har aldrig kontrolvejet sådan en fætter, men jeg har prøvekørt både
DR500 og DR650 (og faktisk også DR650RS - kåbemodellen), og de føles som
langt mere end 135 kg. Det kan der selvfølgelig være andre forklaringer på
end lige underdrevne vægtopgivelser, men faktum er nu at en stor tung
4-takter ikke er nær så ideel en vintercykel som en lille let 4-takter.
DR500 har også væsentlig højere sædehøjde end XT250.

Rittig



allan (09-01-2003)
Kommentar
Fra : allan


Dato : 09-01-03 16:54


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3e1caa06$0$75296$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> news:avi4tt$7bv$1@sunsite.dk...
> > > > dr 500 så vidt jeg husker har den ca samme vægt som en pmv, og
> > > vinterkørsel?
>
> > Øhh en PMV vejer da ikke kun 135Kg !?!? ) ikke da jeg var i milli
> > ihvertfald
>
> Næh, men den FØLES som en pmv.
> Jeg har aldrig kontrolvejet sådan en fætter, men jeg har prøvekørt både
> DR500 og DR650 (og faktisk også DR650RS - kåbemodellen), og de føles som
> langt mere end 135 kg. Det kan der selvfølgelig være andre forklaringer på
> end lige underdrevne vægtopgivelser, men faktum er nu at en stor tung
> 4-takter ikke er nær så ideel en vintercykel som en lille let 4-takter.
> DR500 har også væsentlig højere sædehøjde end XT250.
>
> Rittig
>
> UNDSKYLD jeg glemte en smiley, men den kommer nu (klip) pmv (klip).
jeg kan kun beklage fejlen så endnu engang UNDSKYLD

allan
aomck




allan (09-01-2003)
Kommentar
Fra : allan


Dato : 09-01-03 16:55


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3e1caa06$0$75296$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> news:avi4tt$7bv$1@sunsite.dk...
> > > > dr 500 så vidt jeg husker har den ca samme vægt som en pmv, og
> > > vinterkørsel?
>
> > Øhh en PMV vejer da ikke kun 135Kg !?!? ) ikke da jeg var i milli
> > ihvertfald
>
> Næh, men den FØLES som en pmv.
> Jeg har aldrig kontrolvejet sådan en fætter, men jeg har prøvekørt både
> DR500 og DR650 (og faktisk også DR650RS - kåbemodellen), og de føles som
> langt mere end 135 kg. Det kan der selvfølgelig være andre forklaringer på
> end lige underdrevne vægtopgivelser, men faktum er nu at en stor tung
> 4-takter ikke er nær så ideel en vintercykel som en lille let 4-takter.
> DR500 har også væsentlig højere sædehøjde end XT250.
>
> Rittig
>
> UNDSKYLD jeg glemte en smiley, men den kommer nu (klip) pmv (klip).
jeg kan kun beklage fejlen så endnu engang UNDSKYLD

allan
aomck






Asger Steffensen (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 09-01-03 01:04


"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1c6d16.1705212@news.net4you.dk...
> HEJ NG - og ikke mindst off-rødderne!
>
> Jeg har en Yamaha XT 250 84' på hånden, til 7500,- - men inden jeg
> investere i den, vil jeg lige høre om der er nogen som har erfaringer
> med denne type cykler. Jeg vil primært bruge den til vinterkørsel, da
> jeg er den glade ejer af en Bandit y2k 600, men da jeg samtidig også
> stadig er MEGET interesseret i off-road, vil jeg måske også bruge
> XT'eren til det. Cyklen har kørt 45K, og er ellers i ret god stand,
> kender dog ikke noget til motoren tilstand. Den er synet for 2 mrd.
> siden.
>
> Er det noget??

Min første kværn! Selvfølgelig er det noget.!!

Seriøst: Den er bedst til sogne-/landeveje, bykørsel og en enkelt grusvej.
Det er ikke en rigtig god offroader. Da skal du vælge en XT350 (der også har
en noget nyere 4-ventil motor), eller måske en XT500/550, som vist er nævnt
andetsteds i tråden. Dog bliver er en 350'er nok svær at få til 7½ K, og en
550'er til den pris er nok noget forknoklet.

XT250 er (var i '92) billig at skrue i. Min fik en opboring, nyt stempel,
ringe, komplet pakningssæt og ny kædekit for ca. 2000,-.
Den havde kørt 26000 km, årsagen til stempeltrækket var at en tidligere ejer
på en eller ande måde havde fået stempel og cylinder revet godt og grundigt.
Efter det kørte jeg godt 10.000 km uden problemer inden jeg solgte den. Jeg
vil tro at en der er ordentligt holdt kan gå lige så langt som andre
"gammeldags" et-benede, med konventionelle cylinderforinger, etc.
Den har 21 hk, og en topfart på ca. 110 km/t. Og det er rigeligt, de to små
enkeltvirkende tromlebremser taget i betragtning!

Hvis du virkelig er MEGET offroad interesseret, bør du vælge en anden cykel.
Hvis du bare mangler en vintercykel, og skal kunne køre lidt på markerne
(eller ikke har flere penge at købe for) så kan den nok gå an.

Held med det.

Asger
ZX-10



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste