ang. RuntimeKlassen
Fra : tw

Dato : 08-01-03 19:17

hey hey
ang. Runtime
Er der nogle der ved hvordan man åbner en fil bestående af flere ord med
Runtime.
hvis man har en fil f.eks "adresser.txt" er det ingen problem at åbne den,
men hvis det f.eks er "adresse liste.txt" forsøger den på at åbne adresse og
liste hver for sig.

public class Runtime
{
public static void main(String[] args)
{
Runtime rt = Runtime.getRuntime();
try
{
rt.exec("C:\\Programmer\\Windows NT\\Tilbehør\\wordpad.exe" + " " +
"e:\\adresse.txt");
}
catch(Exception e)
{
System.out.println("Filen findes ikke");
}
}
}

Mvh
Torben W

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 08-01-03 20:56

On Wed, 8 Jan 2003 19:16:32 +0100, "tw" <tmw@get.dk> wrote:

> [...]
>men hvis det f.eks er "adresse liste.txt" forsøger den på at åbne adresse og

<snip>

Hej,

Så vidt vidt jeg lige kan se, er tricket at bruge " (husk at escape
med \, dvs. \" istedet for bare "). Jeg skulle mene at det skal være
omkring filnavnet (men måske er det omkring hele kommando strengen):

rt.exec("C:\\Programmer\\Windows NT\\Tilbehør\\wordpad.exe" + " " +
"\"e:\\filnavn med mellemrum.txt\"");

Hint: Istedet for at prøve sig frem ved at compile hele tiden, så åben
bare en dos box og se hvad der virker her - det samme burde virke med
exec.

mvh
Karl Peder