Æblecider eddike evt. som pille og fiberpi~
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 08-01-03 10:13

Hej

Vil gerne høre om der er nogen herinde der har gode / dårlige erfaringer med
æblecider eddike , har hørt man kan tage det samtid med en kostomlægning, da
det ikke smager speciel godt *S* så har jeg set man nu kan få det i kapsler
også, men virker det ?

Tænkte på om jeg sammmen med min kostomlægning skulle prøve nogle fiber
piller, de skulle efter sigende tage noget af sulten, da jeg er vant til at
spise store potioner ?

Har også hørt at ved indtagelse af crom så skulle man miste noget af trangen
til søde sager, mvh

Gitte

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-03 17:08

"Gitte S. Eriksen" wrote:

> [...]
> det ikke smager speciel godt *S* så har jeg set man nu kan få det i kapsler

Hvor har du hørt det?

> Tænkte på om jeg sammmen med min kostomlægning skulle prøve nogle fiber
> piller, de skulle efter sigende tage noget af sulten, da jeg er vant til at
> spise store potioner ?

Så spis grønsager. Tilbered dem på en god måde fx kog dem så de er "med
bid" i. Udkogte/Slatne grønsager smager ikke særlig godt.

Ofte er fiberpiller ikke andet end dyre erstatninger for mere naturlige
ingredienser.

Fx kan du prøve at spise et Broccoli (med stok) til 8 kroner fra Netto.
Se om du har lyst til at spise mere.
Eller en hel pose Hericot Verts (koster vist kr. 7,50 i Netto)

Det plejer at sætte en prop i de fleste storspisere (har selv været
sådan engang).

> Har også hørt at ved indtagelse af crom så skulle man miste noget af trangen
> til søde sager, mvh

Igen: Hvor har du hørt at crom hjælper?
(Forresten: Er Crom ikke et tungmetal?)

Prøv hellere en fornuftig kostomlægning uden alle de der sjove
tilsætningsstoffer du nævner. Det er for det første billigere og for
det andet er det helt naturlig.

Det er sgu ikke for at demotivere dig, men de der sjove
kuponnyheders-slankeprodukter (jeg går ud fra at æblecidereddike-tingen
er en kuponnyheds-ting) er IMO kun penge ud af vinduet.

Trangen til det søde kan du klare ved ikke at indtage sukkerprodukter
overhovedet (der vil gå 4 dage fra du indtager det sidste sukker til
trangen er mindsket/væk. 4 days until the urge is gone. De fire dage er
ikke specielt sjove, snarere meget hårde, men kommer man igennem dem, så
er trangen også forsvundet eller bedre sagt: mindsket).
Og istedet holde dig til frugter i alle mulige afskygninger. Udover at
du dæmper den søde tand, så får du også vitaminer og noget
mæthedsfornemmelse.
Du bør så heller ikke overdrive frugtspisningen. For som vi alle vel kan
være enige om: Overdrivelse er aldrig godt.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Anita

Dato : 09-01-03 00:29

"Carsten Riis" skrev

> Så spis grønsager. Tilbered dem på en god måde fx kog dem så de er "med
> bid" i. Udkogte/Slatne grønsager smager ikke særlig godt.

Det gør grønsager "med bid i" heller ikke. I hvert fald ikke hvis man er
mig. Jeg hader grøntsager :-/

> [...]
> ikke specielt sjove, snarere meget hårde, men kommer man igennem dem, så
> er trangen også forsvundet eller bedre sagt: mindsket).

Hvor har du det fra med de 4 dage?
Jeg vil give dig ret i at trangen formindskes, når man dropper det helt. Det
er i hvert fald min erfaring. Men at det tager 4 dage?

> Du bør så heller ikke overdrive frugtspisningen. For som vi alle vel kan
> være enige om: Overdrivelse er aldrig godt.

Heller ikke med grøntsager? - som jo næsten er den hellige gral når man
læser herinde (og andre steder for den sags skyld). Der er jo næsten ingen
grænser for hvor usund og fejlernæret man må være, hvis man ikke spiser
grøntsager - men jeg har nu klaret det ok i 24 år

Venligst Anita

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 09-01-03 02:43

> [...]
da
>det ikke smager speciel godt *S* så har jeg set man nu kan få det i kapsler

Der var en større artikel i "I Form" om det, for et års tid siden. Der stod
at det var en skrøne, og at det ikke gav nogen virkning.
Men samtide fuldte der en lille folder med, der reklamerede får hvor gode
æble eddike piller er.

Så det er svært at se hvad man skal tro på, personligt tror jeg at der er
minimal virkning.

Mvh. Glenn

(PS. Jeg opsage mit abb. på stedet, for der røg hele deres troværdighed)

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-03 09:13

Anita wrote:

> "Carsten Riis" skrev

> Det gør grønsager "med bid i" heller ikke. I hvert fald ikke hvis man er
> mig. Jeg hader grøntsager :-/

Skal vi så ikke lige lægge ud med, at være enige om, at det er en
smagssag. Og smag og behag er sgu individuelle.

Har du forsøgt med at "skjule" grønsagerne i fx farsbrød, chiliconcarne,
gryderetter mv.

Så er de ikke så slemme, hvis jeg må sige det.

> Hvor har du det fra med de 4 dage?
> Jeg vil give dig ret i at trangen formindskes, når man dropper det helt. Det
> er i hvert fald min erfaring. Men at det tager 4 dage?

Jeg har svaret på det i et andet indlæg:

Som skrevet i indlægget, så er de 4 dage noget jeg er blevet opmærksom
på via DDV.
Og jeg kan kun sige, at jeg har afprøvet den flere gange om den holder
stik.
Min konklusion: Om det er noget jeg bare gider at lægge mærke til i fire
dage og
derefter bare ignorerer det eller om det er noget fysisk/psykologisk.
Det skal jeg ikke kunne sige. De fire dage er dog sikker hver gang.

Det er naturligvis ikke særlig videnskabelig med sig selv som
testperson, men testpersoner kan vel også kun fortælle om deres
oplevelser, så er vi jo lige langt.

> [...]
> grænser for hvor usund og fejlernæret man må være, hvis man ikke spiser
> grøntsager - men jeg har nu klaret det ok i 24 år

Må man spørge hvad du spiser i stedet for, samt hvor fysisk aktiv du er
i din hverdag?

Fra : Anita

Dato : 09-01-03 11:03

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev

> Skal vi så ikke lige lægge ud med, at være enige om, at det er en
> smagssag. Og smag og behag er sgu individuelle.

Det er vi da helt enige om. Men når men læser her (og andre steder) er der
jo nærmest ingen grænser for hvor skønne grøntsager er. Det er bare ikke
alle der synes det...

> Har du forsøgt med at "skjule" grønsagerne i fx farsbrød, chiliconcarne,
> gryderetter mv.
>
> Så er de ikke så slemme, hvis jeg må sige det.

Tja... det kommer jo lidt an på om det er smagen eller konsistensen man ikke
kan lide. I nogle tilfælde er det smagen, og så hjælper det ikke ret meget
at kamouflere "synet".

[Klip]
> Det er naturligvis ikke særlig videnskabelig med sig selv som
> testperson, men testpersoner kan vel også kun fortælle om deres
> oplevelser, så er vi jo lige langt.

Ok. Ville også bare vide om det var din egen personlige erfaring, eller
noget der var mere videnskabeligt end det.

> Må man spørge hvad du spiser i stedet for, samt hvor fysisk aktiv du er
> i din hverdag?

Det tror jeg ikke vi skal komme ind på, for jeg overholder mildest talt
ingen af jeres guddommelige principper.

Men du svarede ikke på om man kan "overdrive" det med grøntsager?

Venligst Anita

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-03 12:00

Anita wrote:

> [...]
> jo nærmest ingen grænser for hvor skønne grøntsager er. Det er bare ikke

Jeg vil da gerne høre om andre måder at spise noget ikke-fedende og
samtidig mættende

Jeg er nysgerrig.

> Tja... det kommer jo lidt an på om det er smagen eller konsistensen man ikke
> kan lide. I nogle tilfælde er det smagen, og så hjælper det ikke ret meget
> at kamouflere "synet".

Det sandelig ikke kun synet man kamuflere. Farsbrød, hvor grønsagerne
er finthakkede og man krydrer godt med alverdens krydderier (som vist
ikke er grønsager), så er både smagen og synet af grønsagerne minimeret.

Eller hvad med en gang kødsovs. Steg noget kød. Smid nogle finthakkede
løg og peberfrugt (ca. 100g i alt) ned i til kødet. Og nu en dåse flåede
tomater (der er ca. 240 gram tomat i pr. dåse). Voila: så har man 340
gram grønsager.

> [Klip]
>
> Ok. Ville også bare vide om det var din egen personlige erfaring, eller
> noget der var mere videnskabeligt end det.

Jeg har aldrig påstået, at det er noget videnskab over det jeg skriver.
Det er kun personlige erfaringer plus, hvor jeg har dem fra.
Så må folk ligesom selv bedømme om det er noget de kan bruge til noget i
deres slankeprojekt (eller hvad de nu går og tumler med).

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad du definerer som
videnskabelig.

Videnskabelig er vel når man får lavet en proces (metodisk og praktisk)
som kan gentages af andre og man kommer frem til samme resultat. Hvad
processen går ud på er for så vidt underordnet.
Eksempel (som ikke har noget noget med slankeriet at gøre, men vi
allesammen alligevel kender):
Jeg har en hypotese om, at når jeg trykker på en lyskontakt* , så tænder
lyset og for at slukke igen, så skal jeg trykke igen. Min alternative
hypotese er så, at når jeg trykker på lyskontakten og lyset ikke tænder,
så virker lyskontakten ikke (lyskontakten er jo forbundet til strøm og
til en fungerende lampe m/ passende fungerende pære)
Den hypotese kan jeg teste ved at trykke på lyskontakten. Tænder lyset,
så har jeg ret. Gør jeg det nu tilstrækkelig mange gange, så har jeg
noget empiri, som jeg kan fremlægge.
Man kan så afprøve min hypotese ved selv at trykke på lyskontakter*.
Når tilstrækkelig mange mennesker har prøvet at trykke på deres
lyskontakter* og lyset tænder. Så kan man konkludere, at lyskontakter*
altså kan bruges til at tænde lys med

*: som er forbundet med strøm og til en fungerende lampe m/ passende
fungerende pære)

Nu er det så ikke særlig interessant at skrive om lyskontakters
funktionsmåde i Ingeniørernes fagtidskrifter eller hvad de nu læser i.
Men videnskabelig er det da eller hvad?

> Det tror jeg ikke vi skal komme ind på, for jeg overholder mildest talt
> ingen af jeres guddommelige principper.

Kan du holde vægten (eller endda slanke dig) ved at indtage andet en det
som følger "de guddommelige principper" (dine ord), så er jeg mere end
interesseret i at høre hvordan du gør.

> Men du svarede ikke på om man kan "overdrive" det med grøntsager?

Nu kommer det jo an på, hvad du kalder overdrive 2*300 gram er ikke
at overdrive, hvis jeg må sige det.

300 gram er ca. 1-2 bøftomater fra Netto eller ca. 3-4 middelstore
gulerødder.

Fra : Anita

Dato : 09-01-03 18:04

"Carsten Riis" skrev

> Jeg vil da gerne høre om andre måder at spise noget ikke-fedende og
> samtidig mættende
>
> Jeg er nysgerrig.

Tja, jeg har skam heller ikke den hellige gral...

> Det sandelig ikke kun synet man kamuflere. Farsbrød, hvor grønsagerne
> er finthakkede og man krydrer godt med alverdens krydderier (som vist
> ikke er grønsager), så er både smagen og synet af grønsagerne minimeret.

Tja, det lyder dog ikke som noget jeg har lyst til at spise. Men jeg er også
sær, det indrømmer jeg blankt. Løg skal rives og min peberfrugtsovs bliver
blendet osv.

> [...]
> løg og peberfrugt (ca. 100g i alt) ned i til kødet. Og nu en dåse flåede
> tomater (der er ca. 240 gram tomat i pr. dåse). Voila: så har man 340

Ellers tak. Finthakket duer ikke til mig. Dels tager det lang tid at
forberede og dels vil jeg stadig kværkes i løgstykkerne. Flåede tomater er
heller ikke lige sagen... måske til nød hvis de blendes og blandes godt op
med basilikum o.l.

> [...]
> Så må folk ligesom selv bedømme om det er noget de kan bruge til noget i
> deres slankeprojekt (eller hvad de nu går og tumler med).

Ja netop. Og for at kunne forholde sig til noget, er da rart at vide om det
er personens helt egen personlige erfaringer eller om der er større
videnskabelig belæg for noget. Det var blot det jeg ville vide. Det var ikke
en kritik, jeg blot vide hvad det er jeg forholder mig til.

> Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad du definerer som
> videnskabelig.
[KLIP]
> Men videnskabelig er det da eller hvad?

Tja det er det vel. For mig er videnskab noget som kan bevises, som har
taget højde for fejlkilder og som ikke er (alt for) ensidigt.

> Kan du holde vægten (eller endda slanke dig) ved at indtage andet en det
> som følger "de guddommelige principper" (dine ord), så er jeg mere end
> interesseret i at høre hvordan du gør.

Tja, som før beskrevet, lagde jeg i en tidligere slankeperiode den primære
vægt på kulhydrater, fedtfattigt kød, og i det hele taget fedt og
sukkerfattig kost. Det tabte jeg mig 15 kilo ved. (Og det var også målet).

Siden da har jeg så mere eller mindre spist normalt (altså uden at tage
særlige fedt/sukker-hensyn) og har efterhånden indhentet de 15 kilo igen,
desværre. (Men jeg har i det mindste nydt det imens

Og nu er det så at jeg egentlig satsede på at kunne gentage succesen fra
sidst. Og så bekymrer det mig da lidt, at høre andre sige, at det er heeelt
forkert. Jeg kan sagtens se problemerne i denne måde at gøre det på. Men jeg
ved bare at jeg aldrig kommer igang, hvis det skal være "på den sunde
måde" - altså med grøntsager og motion.

> Nu kommer det jo an på, hvad du kalder overdrive 2*300 gram er ikke
> at overdrive, hvis jeg må sige det.
> 300 gram er ca. 1-2 bøftomater fra Netto eller ca. 3-4 middelstore
> gulerødder.

Ej, det var også mere princippet. Men lad nu det ligge.

Du spurgte også til motion. Jeg dyrker ingen og tvivler på at jeg kommer til
det. Det vildeste kunne nok være lidt tid foran flimmeren til nogle
træningsvideoer. (og måske lidt havearbejde om sommeren). Jeg har en
stillesiddende hverdag, og ca. 500 meter til skole. Dog bor jeg på 3. sal
uden elevator, så der forbrænder jeg da et par kalorier *G* Men der er
generelt ikke så meget at komme efter. Så jeg ved udmærket godt, at det er
kalorieindtaget, der skal sænkes, hvis jeg skal gøre mig forhåbning om at
smide kilo igen.

Håber det forklarede lidt...?
Venligst Anita

Fra : Therese

Dato : 10-01-03 14:12

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> ved bare at jeg aldrig kommer igang, hvis det skal være "på den sunde

Jeg tror noget af det eneste, vi kan blive enige om herinde er, at der ikke
er én rigtig eller forkert metode at bruge, når man vil tabe sig. Det
vigtigste er, at man finder en metode, der virker for én selv. Herinde kan
man få en hel masse inspiration til at prøve forskellige metoder indtil man
finder én der virker.
Personligt har jeg prøvet "din" metode med fedtfattigt kød og en del
kulhydrater, og det virkede simpelthen bare ikke for mig. Derudover medførte
det, at jeg skulle sige nej til en hel masse lækkert uden at have noget at
erstatte det med, og jeg faldt meget tit i. Efter at have været herinde et
stykke tid, er jeg begyndt hos DDV, og jeg håber, det er noget, der virker
for mig.
Jeg håber rigtig meget, din metode kommer til at virke for dig denne gang
også, men du bør nok overveje noget kostomlægning bagefter, så du kan holde
vægten.

Held og lykke

Mange hilsner
Therese
www.elverdalen.dk

Fra : Anita

Dato : 10-01-03 14:48

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev

> [...]
> man få en hel masse inspiration til at prøve forskellige metoder indtil

Helt enig

> [...]
> det, at jeg skulle sige nej til en hel masse lækkert uden at have noget at
> erstatte det med, og jeg faldt meget tit i.

Det gjorde jeg ikke dengang... men jeg ved endnu ikke om jeg har samme
viljestyrke idag.

> Efter at have været herinde et
> stykke tid, er jeg begyndt hos DDV, og jeg håber, det er noget, der
virker
> for mig.

Det håber jeg også for dig Jeg ved bare på forhånd at det ikke er noget
for mig. Jeg duer ikke til at tælle og veje og holde regnskab. Det bliver
for omstændigt. For mig handler det mere om at få fokus væk fra mad-mad-mad
og hen på noget andet.

> Jeg håber rigtig meget, din metode kommer til at virke for dig denne gang
> også, men du bør nok overveje noget kostomlægning bagefter, så du kan
holde
> vægten.

Ja det er jo så næste skridt. Men min daglige kost herhjemme tror jeg
egentlig ikke er specielt usund. Der hvor det går galt er at jeg igennem en
lang periode har fået alt for meget slik og for meget fast food.

Men også held og lykke med dit projekt.
Venligst Anita

Fra : Therese

Dato : 10-01-03 15:35

> [...]
en
> lang periode har fået alt for meget slik og for meget fast food.

Det er jo tit mellemmåltiderne der er vores største problem. Vi spiser så
sundt til alle måltiderne, men imellem kommer man nemt lige til at tage et
eller andet.

Mange hilsner
Therese (Der, udfra påstande her i gruppen, glæder sig meget til at de fire
dage, hvor man har lyst til sukker, er gået)
www.elverdalen.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-01-03 15:45

Therese wrote:

> ....(Der, udfra påstande her i gruppen, glæder sig meget til at de fire
> dage, hvor man har lyst til sukker, er gået)

Husk dog lige, at de 4 dage starter forfra, når du falder i.

Fra : Therese

Dato : 10-01-03 15:55

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> Husk dog lige, at de 4 dage starter forfra, når du falder i.

Det er også derfor jeg kæmper. Det er 4. dagen i dag, og jeg kan jo
heldigvis lave nogle sunde desserter i weekenden, og så skulle trangen jo
gerne være ovre

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-01-03 16:14

Therese wrote:

> Det er også derfor jeg kæmper. Det er 4. dagen i dag, og jeg kan jo
> heldigvis lave nogle sunde desserter i weekenden, og så skulle trangen jo
> gerne være ovre

Har du æbler, kanel, minarine (fx lätta), SØD/st.dalfour Mirabelle
marmelade og græsk yoghurt?

Hvis ja:
Skær 1 eller 2 æbler (125-250 gram) i mundrette stykker (skræl og ta
kærnehuset af). Fordel SØD eller 15-30 gram St.Dalour Mirabellemarmelade
henover æblerne.
Bag det ved 200grader i 20 minutter.
Ta fedtrationen og rør det ned i æblerne. Put kanel ned i efter
smag&behag.
Og sidst men ikke mindst 125 gram græsk yoghurt ovenpå (bland det evt.
med vaniliekorn/-essens først).

Nyd det.

Forbrug: 1 fedtportion, ½ mælkeportion, 1-2 frugtportioner.

Har du brugt din fedtration på noget andet, så ta ca 30 gram af
yoghurten istedet. Men husk du må så kun putte 95 gram ovenpå til sidst.

Fra : Helle

Dato : 08-01-03 17:18

> [...]
da
> det ikke smager speciel godt *S* så har jeg set man nu kan få det i

Jeg har selv prøve disse kapsler men kan kun sige: de smager skrækkeligt,
virker ikke og er penge ud af vinduet så dem vil jeg bestemt ikke anbefale
dig!

> Tænkte på om jeg sammmen med min kostomlægning skulle prøve nogle fiber
> piller, de skulle efter sigende tage noget af sulten, da jeg er vant til
at
> spise store potioner ?

Fiberpiller, tjaa, men vil nu hellere anbefale dig at spise noget mere
naturligt så som groft brød og grønsager - det smager bedre og er sundere.
Når du indtager fiberpiller skal du drikke en masse vand til - efter min
mening, kan du i princippet ligeså godt bare drikke vandet, så vil du også
være mæt!

> Har også hørt at ved indtagelse af crom så skulle man miste noget af
trangen
> til søde sager,

Jeg har også selv prøvet disse crom tabletter af samme årsag men må indrømme
de heller ikke virker på mig, så det er også mange penge ud af vinduet.

Mvh Helle

Fra : hellehelle

Dato : 08-01-03 19:07

"Gitte S. Eriksen" skrev d. 08-01-03 10:13 dette indlæg :
> [...]
til at
> spise store potioner ?
>
> Har også hørt at ved indtagelse af crom så skulle man miste noget af

Mine erfaringer er også, at det er penge ud af lommen.
jeg tilslutter mig de andre råd der er kommet.......
Held og lykke....
Helle

http://www.kandu.dk/

Fra : Biddy og Claus

Dato : 14-01-03 23:20

Hej Gitte S. Eriksen

Her er en anden løsning, som er både lettere og sundere !
Jeg arbejder med et urtebaseret kosttilskud som hjælper med at sætte
forbrændingen helt i top. Klik ind på hjemmesiden: tab-dig.nu og læs mere.
Jeg er ikke selv tilkoblet den side i øjeblikket, men du kan kontakte mig på
tlf. 66 18 17 51 eller lifestylegroup@nal-net.dk

Venlig hilsen

Biddy Winther-Jacobsen

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 15-01-03 16:02

"Biddy og Claus" <winther-jacobsen@nal-net.dk> wrote in

> [...]
> forbrændingen helt i top. Klik ind på hjemmesiden: tab-dig.nu og læs
> mere. Jeg er ikke selv tilkoblet den side i øjeblikket, men du kan

Og hvor meget stiger kropstemperaturen så, når man spiser dit skrammel?
hva?

Forøget forbrænding uden anden årsag end et eller andet kosttilskud SKAL
naturnødvendigt medføre temperaturforøgelse. Mit gæt: Der sker ikke en
sk..!

Som Mikkel allerede har påpeget. Der må ikke annonceres i denne gruppe.

Ka do så rufle a mæ dæ!

Med reduceret agtelse

Lars