Andet multimedie
bentjuul 3670
Let at lave DVD film?
Fra : Niels Krogh Mortense~

Dato : 02-01-01 23:03

Vi er et par stykker her i firmaet, som kom til at tænke på om det mon
var muligt at konvertere/generere vores små film og animationer til DVD
format, så vi kan se dem på vores almindelige DVD afspiller? Er det
standard mpeg2 format? Ligger det som filer på DVD-skiven? Skal der
ligge andre filer end mpeg2-filen?

Vi bliver glade for et hvilket som helst lille lys der kan kastes over
dette! På forhånd tak!
--
Niels K M
_____________________________

Tel: (+45) 38 161 163
mailto:niels@km-animation.dk
http://www.km-animation.dk
http://www.computeranimation.dk/nkm

Fra : LaPPe

Dato : 02-01-01 23:38

Jeg ved ikke meget om det, men mener man skal have noget specielt DVD
authooring software.

Jeg ved, at Sonic DVDit er af denne kategori...

http://www.dvdit.com

Fra : Niels Krogh Mortense~

Dato : 03-01-01 15:59

LaPPe wrote:

> Jeg ved ikke meget om det, men mener man skal have noget specielt DVD
> authooring software.
>
> Jeg ved, at Sonic DVDit er af denne kategori...
>
> http://www.dvdit.com

Hej Lappe!

Tak for svaret... Men jeg tjekkede lige linket og så vidt jeg kan se på
deres FAQ kan man ikke bruge de cDVD'er (som de kalder dem) i en
almindelig DVD-afspiller.

Er der andre der ved noget om dette emne?
--
Niels K M
_____________________________

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 03-01-01 20:24

"Niels Krogh Mortensen" <niels@km-animation.dk> wrote in message

> [...]

> deres FAQ kan man ikke bruge de cDVD'er (som de kalder dem) i en
> almindelig DVD-afspiller.
>
> Er der andre der ved noget om dette emne?

Jeg kender ikke noget til cDVD, men med Spruce Authoring software kan
det lade sig gøre at lave alt hvad der har med DVD at gøre.

http://www.sprucetechnologies.com for mere info, eller kontakt
Video-Graphic (http://www.video-graphic.dk) i Silkeborg for at rekvirere
brochuremateriale. Priserne rangerer fra 14.800,- til 148.000,- svjh
afhængigt af hvilken pakke der vælges. Det lyder dyrt, men hvad jeg kan
se er det meget imponerende hvad der er muligt i selv den mindste pakke.

Jeg har bestilt den kommende Pioneer DVD-brænder, der koster 10.000,- og
vil have en demonstration af Spruce ved lejlighed.

Alle nævnte priser er plus moms.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 04-01-01 10:00

Niels Krogh Mortensen <niels@km-animation.dk> wrote:

> Er der andre der ved noget om dette emne?

Jeg synes at du skal prøve at kigge på ingeniørens hjemmeside jeg tror
det er www.ingenioren.dk der har ihvertfald været noget om emnet for
ikke så længe siden.

MVH

Jakob Højer Kristensen
--
The Lord in His wisdom made the fly
And then forgot to tell us why.

OGDEN NASH

Fra : Morten@Klostergaard.~

Dato : 03-01-01 20:50

"Niels Krogh Mortensen" <niels@km-animation.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligge andre filer end mpeg2-filen?
>
> Vi bliver glade for et hvilket som helst lille lys der kan kastes over

Brug VCD formatet, det kan de DVD læse.

Nogle kan også læse SVCD og XVCD men ikke alle.

\MK

Fra : PER BRUUS

Dato : 09-01-01 23:59

Tjek www.mediamac.dk
Mac har d.d. atter taget hele DVD branchen med
bukserne nede, for en brøkdel af tidligere investeringer
kan i producere alt det DVD i vil. nemt, billigt og i
broadcast kvalitet, god fornøjelse.

Per Bruus
Danlux@get2net.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-01 11:08

"PER BRUUS" <danlux@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bukserne nede, for en brøkdel af tidligere investeringer
> kan i producere alt det DVD i vil. nemt, billigt og i

Wooohoooo - har du nogen ide om hvad sådan en fætter
kommer til at koste i DK ?

Så på Mac's online store at den store model stod til $3.500.

--
Peter J

Fra : PER BRUUS

Dato : 10-01-01 23:02

Priserne er i DK.

Monstermaskinen
PM G4/733 256/60/SuperDrive/nVidia/56k/gig E 30.990,-

DVD Studio Pro 7.832,-

Vejl priser excl.moms 25%

Per Bruus
Danlux@get2net.dk