Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Medion SX410 - godt køb?
Fra : Kennet Nielsen

Dato : 08-01-03 14:43

Hey nyhedsgruppe.

Jeg var inde på www.edbpriser.dk for at kigge på et digitalkamera, og så
faldt jeg over Medion SX410 med hele 4.1 MPX til kun 3000.- kr.
Men jeg har kigget på firmaet side, og der er hverken noget produktinfo,
eller noget som helst som bare minder om en respektiv
digitalkamera-producent, så jeg er meget betænksom med at købe dette - Det
kunne jo bedrage lidt med den ellers tiltalende produkt-specifikation.

Er der nogen der har erfaringer med dette kamera, eller som kan henvise mig
til en side, som beskriver produktet?

Fra : max

Dato : 08-01-03 14:50

> [...]
> kunne jo bedrage lidt med den ellers tiltalende produkt-specifikation.
>
> Er der nogen der har erfaringer med dette kamera, eller som kan henvise

Det er tit på tilbudtil 27-2800 kr.. Incl opladelige batterier og 64 eller
125mb
CF kort.... Kameraet er ellers ok til prisen.. Godt i solskin og med flash,
hvis du
stiller højere krav, må du punge ud.. Jeg har kameraet så det er mine
erfaringer,
andre hader det kamera... max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-01-03 16:28

Kennet Nielsen wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med dette kamera, eller som
> kan henvise mig til en side, som beskriver produktet?

Usenet-regel nr 1 siger - prøv at søge i gruppen,
hvis du vil vide noget.

Det har været drøftet her i gruppen rigtig mange gange
- søg efter Medion !

Det er også solgt med andre modelnumre end SX410 - men
de er vist alle meget ens ?

De har udover Aldi, der var den første også været solgt af
mange andre f,x, Fona, Fredgaard, Bilka, Telebutikkerne og
flere andre......

Meningerne er delte - men søg og du skal finde - så kan du
læse mange forskellige meninger om det !

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Leif Elsborg

Dato : 08-01-03 17:53

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Kennet

Jeg kender ikke kameraet, men der er en til salg i markedsgruppen for foto

--
Leif Elsborg
www.elsborg1.dk

Fra : Kennet Nielsen

Dato : 08-01-03 20:18

Hej igen.

Jeg kunne ikke finde nogen omtale her på gruppen, så jeg søgte i lang tid på
nettet, og fandt endelig noget som dog var på tysk.
Her er kameraet da rost i høj grad, så hvis andre finder interesse i
kameraet, kan de læse om det her:
http://www.ciao.com/produkte/977513.html

- Dog er der en enkelt som kun giver 1 stjerne, men det er da jo altid i
sådanne anmeldelser.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-01-03 20:31

Kennet Nielsen wrote:
> Hej igen.
> Jeg kunne ikke finde nogen omtale her på gruppen

Lyder mystisk - jeg finder mange indlæg, når jeg søger på Medion

Hvis din udbyder ikke har dem, så prøv på

http://groups.google.com

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-01-03 23:08

Hej Kennet
Hvis ikke det er gået op for dig, så kan lige det kamera få os i gang med at
rive hovedet af hinanden, idet man enten er meget for eller imod.
Jeg har det selv og er tilfreds, men vil ikke uddybe det nærmere, da jeg
ved, hvad det indebærer
Men lav en søgning i google, hvor du på forsiden vælger fanen Grupper. Så
kan du søge tidligere indlæg frem om kameraet, bl.a. her i gruppen.
Det er kendt under mange navne, så du kan passende søge på
Medion
Medion 9725
Medion 9700
+ et par numre mere.
Det hedder også Samsung sx410z.
Jenoptik og Rollei har det også på programmet.
Aldi
er også et godt søgeord, da der typisk har været forespurgt på kameraer fra
Aldi.
Hvis du efter at have læst alle disse indlæg skulle beslutte dig for at du
måske vil købe det, så vil jeg anbefale dig at prøve at have is i maven,
hvis ikke det haster.
Flere store kæder har det jævnligt på tilbud, Fredgaard, Fona, Føtex og ikke
mindst Aldi.
Når det er på tilbud i Aldi plejer deres tilbud at være bedre end de øvrige.
Sidst det var på tilbud (et beløb under 3000 kr) fulgte der 128 mb kort med.
Batterioplader og 4 genopladelige batterier.
Det er ikke normal standard hos de andre med så stort et kort og
batterioplader og genopladelige batterier. Alene oplader og batterier (som
er uundværlige til et digitalkamera) løber hurtigt op i 3-4oo kr.
God fornøjelse.

Kurt

Fra : Kennet Nielsen

Dato : 09-01-03 12:00

> [...]
at
> rive hovedet af hinanden, idet man enten er meget for eller imod.

Jeg undskylder mange gange, men jeg HAR ikke set den store debat om
kameraet, men det hjalp med at søge på http://groups.google.com - tak Jan,
og undskylder igen mange gange over min post nr. 1000 om dette emne. :)

Men jeg køber det ikke, jeg er meget skeptisk over for mit køb, da sådan et
digital kamera ikke er helt billigt, og jeg vil nødigt skulle ærgre mig
grusomt over at have købt et kamera som måske skaber stor irritation for mig
selv. Så derfor lytter jeg til skeptikerne og regner med at købe mig et
Canon A40 eller Canon IXUS 330 som kun koster 3100.- kr. i Tyskland. Jeg
skal bare lige have regnet på hvad det koster at få det sendt.
Men jeg har hørt at det er en dårlig ting at få sådan en lidt "skrøbelig"
ting sendt, hvad mener I?
BØR man gå ned til sin lokale forhandler, så man er sikker på at kunne
reklamere over sit køb?

Fra : Lars

Dato : 09-01-03 12:06

"Kennet Nielsen" <jkkk@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> ting sendt, hvad mener I?
> BØR man gå ned til sin lokale forhandler, så man er sikker på at kunne

Hej
Afhænig af hvor du bor kan set betale sig at hente det selv!

brug http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp
eller
http://geizhals.cc/

og find en forhandler i Flensburg, Kiel, eller Hamburg ( Berlin hvis
Sjælland)

Det kan betale sig at køre med bus retur prismæssigt

http://www.expresruten.dk/html/index1.html

Skriv hvis du vil have hjælp mht ..

Og kan man jo tage meget andet med hjem........*:)

Bl.a. CF-kort og Microdrives er 1/2-pris!

Mvh

Lars

Fra : J@N

Dato : 09-01-03 12:38

"Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse

> og find en forhandler i Flensburg, Kiel, eller Hamburg ( Berlin hvis
> Sjælland)

Hej Lars

Kender du en god (læs billig) butik i Berlin helst i nærheden af
Kurfürstendam?

Jan

Fra : Lars

Dato : 09-01-03 12:50

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:avjmpp$9dg$1@sunsite.dk...
> [...]
> >
> Hej Lars
>
> Kender du en god (læs billig) butik i Berlin helst i nærheden af

Hej J@n

Det afhænger lidt af hvad du vil købe!

http://www.fotoversand-brinker.de/ - godtnok i forstanden Potsdam - plejer
at være billige.....

ellers kik på

http://www.fotopuk.de/

http://www.wuestefeld.com/index.html

http://www.asa90.com/

eller generelt søg på http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp - Ku'dam er
turist-område - så det kan godt være dyrere! Husk at tage en lang tur med
bus nr. 100!

Mvh

Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-01-03 14:02

Kennet Nielsen wrote:
> Jeg undskylder mange gange, men jeg HAR ikke set den store
> debat om kameraet, men det hjalp med at søge på
> http://groups.google.com - tak Jan, og undskylder igen mange
> gange over min post nr. 1000 om dette emne. :)

Helt OK - det var ikke så slemt ment

Men når man ser den samme forespørgsel for
gang nr 37, så tænker man: Åh nej - nu igen......

Men jeg overvejede det faktisk selv, da
Aldi havde det på tilbud første gang - men jeg
endte med at købe et Canon A40, som jeg er
meget glad for, men det det havde jeg måske
også blevet for et Medion - hvem ved ?

Jeg fik mit A40 sendt med posten, og det
gav ingen problemer.

Held og lykke med købet !

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Lars

Dato : 08-01-03 20:44

> [...]
> kunne jo bedrage lidt med den ellers tiltalende produkt-specifikation.
>
> Er der nogen der har erfaringer med dette kamera, eller som kan henvise
Den sælges også under dette navn:
Maginon SX410 Z

4,1 Mio.Pixel, 3-fach opt. und 2-fach dig. Zoom, Lieferumfang:
Standardbatterien, 16 MB Compact Flash Karte, Videoanschlusskabel,
USB-Anschlusskabel, Kameratasche, Trageschlaufe, Bildbearbeitungssoftware,
Twain Treiber

for 389 Euro!!!

http://gt.preissuchmaschine.de/gt_frontend/main.asp?sucheall=SX410&min=&max=
&Submit=+Suche+

Lad være med at smide dine penge ud på sådan noget skrammel. Det er ikke
Mio. pixel du skal lade dig imponere af - men et kvalitets-objektiv!

For 400 Euro/ 3000 Dkr- kan du få et udemærket Canon digital-kamera

http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?suche=&kid=35&sub=0&HID=21&sort=preis

f. eks. et IXUS 330 eller en V2

Mvh

Lars