/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Lavere ADSL priser hos WOL...
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 08-03-01 17:10



Hej...

World Online sænker nu priserne på ADSL:


KLAR MED LANDETS BILLIGSTE ADSL
- http://www.ing.dk/noter/3449.html

Kilde: Ingeniøren Net

--
M.v.h. Ole®

 
 
U. Pedersen (08-03-2001)
Kommentar
Fra : U. Pedersen


Dato : 08-03-01 17:52

On Thu, 08 Mar 2001 17:10:13 +0100, Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org>
wrote:

>
>
>Hej...
>
>World Online sænker nu priserne på ADSL:
>
Ja tak skal du ha, men har du nærlæst deres tilbud ?
fx 512/128 via usb og ikke en router
--
   m.v.h.
   U.P.

Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af igen.

Bjarne Duelund (08-03-2001)
Kommentar
Fra : Bjarne Duelund


Dato : 08-03-01 18:17

Hej U.

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse news:m3efatk8q829uc93ie2v31cbqbjcocdcp0@4ax.com...
> >
> >World Online sænker nu priserne på ADSL:
> >
> Ja tak skal du ha, men har du nærlæst deres tilbud ?
> fx 512/128 via usb og ikke en router

Jeg synes at 256/128 til 295,- er et meget godt 'begynder' tilbud til
dem der kun har en PC og ikke stiller de store krav.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/
!-! Remove _X_ from Email address



Jesper Nielsen (09-03-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 09-03-01 02:32

> Ja tak skal du ha, men har du nærlæst deres tilbud ?
> fx 512/128 via usb og ikke en router

Hvilket nok også er den bedste løsning for den uerfarne bruger.

/jesper/



Christian Jørgensen (08-03-2001)
Kommentar
Fra : Christian Jørgensen


Dato : 08-03-01 21:30

Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org> wrote:

>KLAR MED LANDETS BILLIGSTE ADSL
>- http://www.ing.dk/noter/3449.html

se evt:

<http://presse.worldonline.dk/mid_pressemeddel.php?id=36>

--
Christian Jørgensen
http://razor.dk

U. Pedersen (08-03-2001)
Kommentar
Fra : U. Pedersen


Dato : 08-03-01 23:15

On Thu, 08 Mar 2001 20:29:42 GMT, mail@phpguru.dk (Christian
Jørgensen) wrote:

>Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org> wrote:
>
>>KLAR MED LANDETS BILLIGSTE ADSL
>>- http://www.ing.dk/noter/3449.html
>
>se evt:
>
><http://presse.worldonline.dk/mid_pressemeddel.php?id=36>

nå men så se her hvad du reelt får for pengene
http://adsl.worldonline.dk/cons1/?stagepage=forside&toppage=top_01&bannerID=no_id

her er lidt af hvad der står på siden, og det er da så absolut ikke at
råbe hurra over.
/klip/
Med en ADSL løsning med et USB modem:

Er installation nem og hurtig - plug & play løsning
Har du ikke brug for netkort
Må du ikke tilslutte flere end en computer til opkoblingen
Kan du ikke opsætte beskyttende filtre til at lukke portene i TCP/IP
protocolen og man er derfor særlig udsat for hackere. Dog er det
muligt at installere en software firewall
Skal din computer have et USB stik
Skal du have Windows 98, Windows Millenium Edition (ME) eller Windows
2000 installeret på din computer som operativ system
/klip/

så hvis du vil ha besøg i din pc, så kan jeg da kun anbefale denne
løsning
--
   m.v.h.
   U.P.

Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af igen.

Mark Beaumont (08-03-2001)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 08-03-01 23:40


"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev
> Må du ikke tilslutte flere end en computer til opkoblingen

Ja, det får de jo nemt ved at kontrollere

> så hvis du vil ha besøg i din pc, så kan jeg da kun anbefale
> denne løsning

Det er vel ikke værre end den løsning som Mobilix tilbyder,
eller dem som stadig sider med en Nortel 1-meg løsning
fra CC.

Vh Mark




John Hinge (09-03-2001)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 09-03-01 13:09

Mark Beaumont wrote:
>
> Det er vel ikke værre end den løsning som Mobilix tilbyder,
> eller dem som stadig sider med en Nortel 1-meg løsning
> fra CC.
>

Øhm.. jeg sidder selv med en Nortel kasse (1Meg modem) og bortset fra
at dens upstream er 'stærkt begrænset' er jeg da ganske glad for den.
Firewall stads er noed jeg selv kører, og dermed har styr på. Og
downstream er i CC's implementation ikke hæmmet af det berømte ATM
overhead, så mine 384kbit rækker faktisk ret langt. (47.5K/sek)

Selvfølgelig er den kasse ikke meget bevendt hvis jeg vil ha mere
end 120kbit i upstream, men når nu 90% af min trafik er downstream
så har jeg ikke her de helt store ting at pive over.


--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs
http://www.shayera.org - http://www.spoon-demogroup.net

Mark Beaumont (10-03-2001)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 10-03-01 01:20


"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev
> Øhm.. jeg sidder selv med en Nortel kasse (1Meg modem)
> og bortset fra at dens upstream er 'stærkt begrænset' er jeg
> da ganske glad for den.

Her i huset bruger vi også 1-meg modem, og er også
udemærket tilfreds.
Det eneste jeg mente med mit indlæg var, at det næppe
var mere usikkert at bruge det nye USB-modem fra WOL,
end så mange andre løsninger.

Vh Mark





Simon Skals (09-03-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 09-03-01 14:31

It seems Mark Beaumont wrote:
>Det er vel ikke værre end den løsning som Mobilix tilbyder,
>eller dem som stadig sider med en Nortel 1-meg løsning
>fra CC.

Bortset fra at 1Meg-modemet har Ethernet som snitflade mod brugeren,
hvilket er noget mere O/S-venligt end USB.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Peder Fugl (09-03-2001)
Kommentar
Fra : Peder Fugl


Dato : 09-03-01 16:08

Hi,


Simon Skals wrote:

> Bortset fra at 1Meg-modemet har Ethernet som snitflade mod brugeren,
> hvilket er noget mere O/S-venligt end USB.

Til seriøs (privat) brug kan en generel OS-uafhænig snitflade godt vise
sig at være en konkurrenceparameter (af en eller anden størrelsesorden).

Men hvorvidt markedtingsfolk generelt skeler til tekniske betragtninger
er vel til tider et åbent spørgsmål :-/


--
Med venlig hilsen / Best regards
Peder

Peter Brodersen (09-03-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 09-03-01 03:18

On Thu, 08 Mar 2001 23:14:47 +0100, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>
wrote:

>så hvis du vil ha besøg i din pc, så kan jeg da kun anbefale denne
>løsning

Situationen er præcis den samme, som når man kobler op med alm- modem
eller ISDN-modem, bortset fra at man er længere på.


--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Michael Ravn (09-03-2001)
Kommentar
Fra : Michael Ravn


Dato : 09-03-01 18:24

On Thu, 08 Mar 2001 23:14:47 +0100, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>
wrote:

>On Thu, 08 Mar 2001 20:29:42 GMT, mail@phpguru.dk (Christian
>Jørgensen) wrote:
>
>>Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org> wrote:
>>
>>>KLAR MED LANDETS BILLIGSTE ADSL
>>>- http://www.ing.dk/noter/3449.html
>>
>>se evt:
>>
>><http://presse.worldonline.dk/mid_pressemeddel.php?id=36>
>
>nå men så se her hvad du reelt får for pengene
>http://adsl.worldonline.dk/cons1/?stagepage=forside&toppage=top_01&bannerID=no_id
>
>her er lidt af hvad der står på siden, og det er da så absolut ikke at
>råbe hurra over.
>/klip/
>Med en ADSL løsning med et USB modem:
>
>Er installation nem og hurtig - plug & play løsning
>Har du ikke brug for netkort
>Må du ikke tilslutte flere end en computer til opkoblingen
>Kan du ikke opsætte beskyttende filtre til at lukke portene i TCP/IP
>protocolen og man er derfor særlig udsat for hackere. Dog er det
>muligt at installere en software firewall
>Skal din computer have et USB stik
>Skal du have Windows 98, Windows Millenium Edition (ME) eller Windows
>2000 installeret på din computer som operativ system
>/klip/
>
>så hvis du vil ha besøg i din pc, så kan jeg da kun anbefale denne
>løsning
>--
Jeg aner ikke hvordan et USB ADSL modem virker; men kan man ikke logge
af, når man ikke ønsker at være på nettet? Eller hvis man ikke kan
det; så kan man vel bare hive stikket ud af USB-porten. Correct if I'm
wrong.
Zone ALarm virker vel også godt som firewall? Der er en knap, som
hedder Locked; hvis man aktiverer denne er al internet-aktivitet så
umulig? Eller er det nemt for hackere at bryde låsen?
--
Med venlig hilsen
Michael Ravn

Anders Lund (09-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 09-03-01 21:32

I win 2000 kan du meget let deaktivere internet, eller andre
netværksforbindlser.

Mvh
Anders



"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:3aa9128c.3715271@sunsite.auc.dk...
> On Thu, 08 Mar 2001 23:14:47 +0100, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>
> wrote:
>
> >On Thu, 08 Mar 2001 20:29:42 GMT, mail@phpguru.dk (Christian
> >Jørgensen) wrote:
> >
> >>Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org> wrote:
> >>
> >>>KLAR MED LANDETS BILLIGSTE ADSL
> >>>- http://www.ing.dk/noter/3449.html
> >>
> >>se evt:
> >>
> >><http://presse.worldonline.dk/mid_pressemeddel.php?id=36>
> >
> >nå men så se her hvad du reelt får for pengene
>
>http://adsl.worldonline.dk/cons1/?stagepage=forside&toppage=top_01&bannerID
=no_id
> >
> >her er lidt af hvad der står på siden, og det er da så absolut ikke at
> >råbe hurra over.
> >/klip/
> >Med en ADSL løsning med et USB modem:
> >
> >Er installation nem og hurtig - plug & play løsning
> >Har du ikke brug for netkort
> >Må du ikke tilslutte flere end en computer til opkoblingen
> >Kan du ikke opsætte beskyttende filtre til at lukke portene i TCP/IP
> >protocolen og man er derfor særlig udsat for hackere. Dog er det
> >muligt at installere en software firewall
> >Skal din computer have et USB stik
> >Skal du have Windows 98, Windows Millenium Edition (ME) eller Windows
> >2000 installeret på din computer som operativ system
> >/klip/
> >
> >så hvis du vil ha besøg i din pc, så kan jeg da kun anbefale denne
> >løsning
> >--
> Jeg aner ikke hvordan et USB ADSL modem virker; men kan man ikke logge
> af, når man ikke ønsker at være på nettet? Eller hvis man ikke kan
> det; så kan man vel bare hive stikket ud af USB-porten. Correct if I'm
> wrong.
> Zone ALarm virker vel også godt som firewall? Der er en knap, som
> hedder Locked; hvis man aktiverer denne er al internet-aktivitet så
> umulig? Eller er det nemt for hackere at bryde låsen?
> --
> Med venlig hilsen
> Michael Ravn



Michael Ravn (10-03-2001)
Kommentar
Fra : Michael Ravn


Dato : 10-03-01 16:19

Jeg har Win 98, så er det ikke så let? Hvordan med Win ME?
Hvordan er det nu - Win 2000 er ikke så godt til gamle eller nye spil?


On Fri, 09 Mar 2001 20:31:53 GMT, "Anders Lund" <webmaster@123grin.dk>
wrote:

>I win 2000 kan du meget let deaktivere internet, eller andre
>netværksforbindlser.
>
>Mvh
>Anders
>
>
>
>"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse


>> Jeg aner ikke hvordan et USB ADSL modem virker; men kan man ikke logge
>> af, når man ikke ønsker at være på nettet? Eller hvis man ikke kan
>> det; så kan man vel bare hive stikket ud af USB-porten. Correct if I'm
>> wrong.
>> Zone ALarm virker vel også godt som firewall? Der er en knap, som
>> hedder Locked; hvis man aktiverer denne er al internet-aktivitet så
>> umulig? Eller er det nemt for hackere at bryde låsen?
>> --
>> Med venlig hilsen
>> Michael Ravn
>
>

--
Med venlig hilsen
Michael Ravn

Ivar Madsen (10-03-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 10-03-01 08:10

On Fri, 09 Mar 2001 17:23:39 GMT, mravn@imageREMOVE.dk (Michael Ravn)
wrote: in <3aa9128c.3715271@sunsite.auc.dk>

>Zone ALarm virker vel også godt som firewall?

Ja, den kan godt komme op med en del fejlagtige varsler, men sidste
version er ikke så slem som tiderliger. Og man kan jo bare slå det
fra

>Der er en knap, som
>hedder Locked; hvis man aktiverer denne er al internet-aktivitet så
>umulig?

Nej man kan tillade visse programmer at slippe uden om låsen.

>Eller er det nemt for hackere at bryde låsen?

Nej de har ikke mulighed for det. Men de har adgang til de programmer
som du har sat op som server, og som du har sat op til at pasere forbi
låsen. Alså som DU har fortalt ZoneAlarm at den skal virke.

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen
News-24-02-01@nemo.dyndns.dk

U. Pedersen (10-03-2001)
Kommentar
Fra : U. Pedersen


Dato : 10-03-01 13:49

On Thu, 08 Mar 2001 17:10:13 +0100, Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org>
wrote:

>
>
>Hej...
>
>World Online sænker nu priserne på ADSL:
>
>
>KLAR MED LANDETS BILLIGSTE ADSL
>- http://www.ing.dk/noter/3449.html
>
>Kilde: Ingeniøren Net

Ja med eu-tilskud, så kan alle jo sænke deres priser
http://www.nordjyske.dk/erhverv/artikel:aid=18082
--
   m.v.h.
   U.P.

Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af igen.

Morten Kjaer Nielsen (10-03-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 10-03-01 14:47

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> wrote Sat, 10 Mar 2001 13:49:25
+0100 :

>>KLAR MED LANDETS BILLIGSTE ADSL
>>- http://www.ing.dk/noter/3449.html
>>
>>Kilde: Ingeniøren Net
>
>Ja med eu-tilskud, så kan alle jo sænke deres priser
>http://www.nordjyske.dk/erhverv/artikel:aid=18082


De to ting hænger jo ikke sammen, og man kan kun komme ind på det
link hvis man har abb. på Stiften.


Det første er et godt tilbud til danskerne med gode bilige ADSL
forbindelser[1], det næste er DK og EUs forsøg på at hjælpe
Nordjyderne til at opnå et bedre samfund.[1]
Se http://presse.worldonline.dk/mid_pressemeddel.php?id=37


De fleste amter og kommuner kan med fordel henvende sig til World
Online og se om ikke en sådanne aftale kan komme i stand, så mangler
du noget i dit lokal område, så tal med din erhverschef i kommunen.




[1] A tøs no norjylaj hår det hielt sjow nog.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://gummiand.dk/disclaimer/

U. Pedersen (10-03-2001)
Kommentar
Fra : U. Pedersen


Dato : 10-03-01 15:28

On Sat, 10 Mar 2001 14:46:51 +0100, Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.20012001@gummiand.dk> wrote:

>U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> wrote Sat, 10 Mar 2001 13:49:25
>+0100 :
>
>>>KLAR MED LANDETS BILLIGSTE ADSL
>>>- http://www.ing.dk/noter/3449.html
>>>
>>>Kilde: Ingeniøren Net
>>
>>Ja med eu-tilskud, så kan alle jo sænke deres priser
>>http://www.nordjyske.dk/erhverv/artikel:aid=18082
>
>
>De to ting hænger jo ikke sammen, og man kan kun komme ind på det
>link hvis man har abb. på Stiften.
>
ok, men her er så lidt om hvad der står i "stiften"

/klippet direkte fra avisen/
World Online rykker frem med EU-støtte

NORDJYLLAND: Med start i Løgstør venter World Online i løbet
af et godt et års tid at have givet alle nordjyske husstande adgang
til superhurtige internet-forbindelser via Tele Danmarks
kobberledninger.
I går fik selskabet, som fra nytår overtog Internord i Sindal,
grønt lys for EU- og statsstøtte på 4,6 millioner kroner.
/klip/
--
   m.v.h.
   U.P.

Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af igen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste