Kan ikke spille cd??
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 08-01-03 13:24

Hejsa..

Jeg har lige købt en helt ny CD men jeg kan ikke afspille den.. den vil
simpelthen ikke.. der er nogen som siger noget om at det har noget med noget
kopi beskyttelse at gøre.. er der nogen der ved hvad jeg skal gøre??.. eller
skal jeg bare gå ned i butikken og få pengene tilbage for CD'en?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 08-01-03 13:49

"Jonas Lüttichau" <j@jegvilikkespammesMagnetix.dk> wrote in message
> [...]
eller
> skal jeg bare gå ned i butikken og få pengene tilbage for CD'en?

Hvis der er kopibeskyttelse på, er det ingen cd - pr. definition. Hvis det
ikke har stået på den, at den er kopibeskyttet, bør du gå ned i butikken med
den med det samme. Det bør du sådan set uanset hvad. Hvis den er i stykker
bør du jo også kunne få pengene tilbage.

/Nikolaj

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 08-01-03 13:52

Nikolaj Borg wrote:
> [...]
> ned i butikken med den med det samme. Det bør du sådan set uanset
> hvad. Hvis den er i stykker bør du jo også kunne få pengene tilbage.

Mjah der står på forsiden at der er kopi beskyttelse på, og på bagsiden er
der et stereo anlæg afbilledet med en grøncirkel omkring og en computer med
en grøn cirkel omkring.. såh? Nå men jeg må vel bare have mine penge tilbage
og så bestille den fra USA uden beskyttelse mod at blive afspillet?!?!

Fra : Lars Skovlund

Dato : 09-01-03 01:10

In article <Z9VS9.31476$Hl6.3259313@news010.worldonline.dk>,
Jonas Lüttichau wrote:

> Nå men jeg må vel bare have mine penge tilbage
> og så bestille den fra USA uden beskyttelse mod at blive afspillet?!?!

Jeg vil meget stærkt råde dig til at kontrollere først, at den
amerikanske version ikke også er beskyttet. I USA har der nu i flere
år eksisteret en lov (DMCA), som gør det ulovligt at bryde en
kopibeskyttelse, og det benytter pladeselskaberne sig selvfølgelig
af. Tilsvarende lovgivning er netop blevet vedtaget i DK, og vi kan
derfor forvente at se flere af disse bastard-CD'er.

Spørg/send en e-mail til det firma du vil købe fra, eller undersøg listen
på adressen (den er dog langfra fuldstændig og ikke særligt opdateret):

http://www.fatchucks.com/z3.cd.html

Der står de med titel og land/region.

For flere oplysninger omkring lovgivningen kan du kigge på:

http://www.digitalforbruger.dk

Lars

Fra : Heinz

Dato : 08-01-03 14:20

"Jonas Lüttichau" <j@jegvilikkespammesMagnetix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> skal jeg bare gå ned i butikken og få pengene tilbage for CD'en?

Lad mig gætte: Du bruger din DVD afspiller til at høre den på ikke ?
Det stinker langt væk af den faens til kopibeskyttelse.
Det eneste du kan gøre for at høre musikken er at gå den ulovlige vej og
simpelhen knække pladen (afcrypte den).
Jeg vil også gerne give dig opskriften på det:
Programmet hedder Isobuster og er ganske gratis fra deres egen site:
www.smart-projects.net/isobuster/
Den viser dig al info der findes på pladen og så vælger du bare at duplikere
audio filerne til din harddisk og så smækker du filerne igennem dit
brænder program over på en CD-R, værsgo du kan nu høre musikken.
Det er faktisk det eneste man kan gøre med en CD plade der har
kopibeskyttelse på sig.

Heinz

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 08-01-03 14:39

Heinz wrote:
> [...]
> igennem dit brænder program over på en CD-R, værsgo du kan nu høre
> musikken. Det er faktisk det eneste man kan gøre med en CD plade der

ok tak for rådet.. så meget besvær gider jeg nu ikke igennem.. så jeg tror
bare jeg bestiller den fra udlandet uden beskyttelse..

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 08-01-03 16:19

> ok tak for rådet.. så meget besvær gider jeg nu ikke igennem.. så jeg
> tror bare jeg bestiller den fra udlandet uden beskyttelse..

Om ikke andet så ville jeg opfordre dig til at sende en skriftlig klage til
producenten... jo flere der gør det, desto hurtigere indser de "kære"
pladeselskaber, hvor dumt de bærer sig ad med den fandens Copy Control.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Søren Blom

Dato : 08-01-03 18:54

"Anders Thorsen Holm" <zoolook.removethis@daimi.au.dk> skrev

> Om ikke andet så ville jeg opfordre dig til at sende en skriftlig klage
til
> producenten... jo flere der gør det, desto hurtigere indser de "kære"
> pladeselskaber

Hvem er cden med?

--
Søren Blom