Brandvarme radiatorer er kolde i bunden?
Fra : jensen

Dato : 07-01-03 22:12

Hvad er årsagen til, at mine radiatorer - selv om de er skruet op på
3-4 stykker på ny Danfoss termostat - ikke bliver varme over det hele.
Mine radiatorer er småkolde i bunden, selv om der er så varmt i
toppen, at jeg ikke kan holde hænderne på dem i længere tid.
Udluftning hjælper ikke, og der skulle ifølge varmemesteren være
rigeligt med vand på anlægget (gas)

Radiatorerne er helt nye 60x120 cm (HxB), dobbeltpladede af mærket
RIO, befinder sig på øverste etage i en fem-etagers udlejningsejendom,
der netop har fået sit første centralvarmeanlæg (tidligere kun el)

Lars

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-01-03 10:29

> Hvad er årsagen til, at mine radiatorer - selv om de er skruet op på
> 3-4 stykker på ny Danfoss termostat - ikke bliver varme over det hele.

At du har en effektiv radiator der kan komme af med varmen til stuen

Men hvad er temperaturen i stiuen ?
En 3-4 stykker på radiatoren svarer vel til en 20-22 grader.

Hvis du skruer termostaten helt op på bliver radiatoren så varmere ?

Hvis ikke så er der ikke tryk nok på installationen til at give dig mere
varme.

/A

Fra : Allan Møller Nielsen

Dato : 22-01-03 05:47

Skru op for cirkulations pumpen, den køre for langsom, eller er for lille

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 22-01-03 11:58

Hej
Du får absolut den bedste varmeøkonomi når vandet bliver ordentlig afkølet,
så jeg vil kalde det et sundhedstegn nå de er kolde i bunden, men alt med
måde. Hvis der afregnes efter KB forbrug gælder det om at få det godt
afkølet, og det har du.
Gunnar

Fra : Calle.

Dato : 22-01-03 16:57

Allan Møller Nielsen wrote:
> Skru op for cirkulations pumpen, den køre for langsom, eller er for
> lille

Hvorfor, det er da kun bevis på, at har udnytter den varme der kommer til
radiatoren.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jens Petersen

Dato : 22-01-03 20:08

On Wed, 22 Jan 2003 16:57:10 +0100, "Calle." <Calle@jyde.dk> wrote:

>Hvorfor, det er da kun bevis på, at har udnytter den varme der kommer til
>radiatoren.

Ja hvis man skulle gøre noget var det da at sænke
fremløbstemperaturen.

--
Jens

Do not fear death so much but rather the inadequate life.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 22-01-03 20:44

Fra : Jens Petersen

Dato : 22-01-03 20:57

On Wed, 22 Jan 2003 20:44:13 +0100, "Gunnar Grooss"
<a-g.g.grooss@oncable.dk> wrote:

> [...]
>så jeg vil kalde det et sundhedstegn nå de er kolde i bunden, men alt med
>måde. Hvis der afregnes efter KB forbrug gælder det om at få det godt

Ja, men hvis fremløbstemperaturen er meget for høj så bliver
radiatoren måske kun varm i de øverste 10 cm.

Det giver en bedre komfort hvis temperaturen sænkes så meget at
radiatoren akkurat når at blive kold i bunden, da varmen så afgives
fra en større overflade med lavere temperatur.

--
Jens

Apathy Error: Don't bother striking any key.