FTP adgang med VB6 - Hvordan?
Fra : Michael K. Therkilds~

Dato : 08-01-03 10:24

Er der nogen som ved eller har lidt ode til hvordan man bygger et lille FTP
program i VB6... Det jeg skal bruge det til er automatisk backup af data via
en FTP server, programmet skal således kunne få adgang til en FTP server med
brugernavn og password samt kopiere en fil til serveren...

Selve kopieringen er ingen problem....

Håber der er nogen som kan hjælpe!

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 08-01-03 10:51

"Michael K. Therkildsen" <Michael@K-Therkildsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> brugernavn og password samt kopiere en fil til serveren...

Den indbyggede Inet-kontrol kan udmærket bruges til FTP. Der er ikke så
mange faciliteter, men hvis det er noget, der skal ske i beggrunden, og du
f.eks. ikke behøver at kunne meddele byte-for-byte, hvor meget der er
overført, er løsningen OK.

Fra VB6 Hjælp, eksempel:

Inet1.Execute txtURL.Text, "GET GetThis.txt C:\MyDocuments\GotThis.txt"

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp