Fjernelse af personfradrag
Fra : Bjarne Dunbak

Dato : 08-01-03 08:45

Hej Gruppe

Er der nogen her der ved om det er lovligt at Kommunens
incasso afdeling fjerner personfradraget på ens skattekort
hvis man skylder i skat.
Dette er jo en "skjult" løn tilbageholdelse

mvh
Bjarne

Fra : Bo

Dato : 08-01-03 18:05

"Bjarne Dunbak" <pcsmeden@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> incasso afdeling fjerner personfradraget på ens skattekort
> hvis man skylder i skat.
> Dette er jo en "skjult" løn tilbageholdelse

JA de må tilbageholde 15% af det du skulle have udbetalt efter skat og hvordan dette sker
ved jeg ikke, da jeg aldrig har skyldt i skat

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-01-03 18:23

In article <3e1bd6ed$0$165$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Bjarne Dunbak wrote:
> [...]
> incasso afdeling fjerner personfradraget på ens skattekort
> hvis man skylder i skat.
> Dette er jo en "skjult" løn tilbageholdelse

De må tilbageholde 15% efter skat.

Skattekortet skal være retvisende. Gammel restskat kan dog
overføres til eksempelvis i år, og resultere i at dit fradrag
nedsættes til 0, såfremt din forventede indkomst er lille.
Dette er IKKE det samme som inkassokontorets krav.

Hvis du ændrer din forskudsopgørelse således at du tjener
100.000 kr/md, så vil der ikke skæres ret meget i dit fradrag,
da din gamle restskat så hurtigt betales gennem din marginale
træækprocent.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-01-03 18:54

Bjarne Dunbak wrote:

> Er der nogen her der ved om det er lovligt at Kommunens
> incasso afdeling fjerner personfradraget på ens skattekort
> hvis man skylder i skat.
> Dette er jo en "skjult" løn tilbageholdelse

Efter hukommelsen (tjekkede det for ca 8 år siden), er der en
ansvarlig for forskudsregistrering i din kommune.
Vedkommende's afgørelser kan ikke påklages eller ankes.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Andrew

Dato : 08-01-03 21:19

> [...]
> incasso afdeling fjerner personfradraget på ens skattekort
> hvis man skylder i skat.
> Dette er jo en "skjult" løn tilbageholdelse

Jeg skylder ca. 7000 i skat og jeg har forstået det sådan at de 7000 kroner
bliver trukket fra i 2004 sådan at mit fradrag bliver mindre (ca. 15000
mindre fradrag, da jeg mangler at betale skat af 15000 kroner = ca. 7000
kroner)

er det ikke rigtigt?

Mvh Anders

Fra : Bo

Dato : 08-01-03 21:53

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:avi13b$7t$1@sunsite.dk...

> [...]
> bliver trukket fra i 2004 sådan at mit fradrag bliver mindre (ca. 15000
> mindre fradrag, da jeg mangler at betale skat af 15000 kroner = ca. 7000

Du kan lege lidt med tallene ved at gå på din kommunes hjemmeside eller Told & Skat, her
link fra en tilfældig kommune:

http://www.ltk.dk/composite(1343).htm

Fra : Poul Christensen

Dato : 08-01-03 23:01

> [...]
>
> Er der nogen her der ved om det er lovligt at Kommunens
> incasso afdeling fjerner personfradraget på ens skattekort

Bestemmelserne om indregning af skatterestancer vedr. tidligere
år findes i§ 12 A i Skatteministeriets bekendtgørelse 980 af
16/11-2001, jf
www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B2001/0098005.htm

PoulC
poulc@ofir.dk