farseret lam?
Fra : Ole Hedegaard

Dato : 07-01-03 22:43

Hej gr
Jeg skal lave lam til 20 pers på fredag, og for at "strække" kødet lidt
overvejer jeg at farsere boven. Er der mon nogen af jer, der ligger inde med
en god opskrift???
VH Tina

Fra : kim rasmussen

Dato : 07-01-03 23:54

Hej Tina
her er mit bud på farseret lammebov:

Lav en Fars af kalve-svine eller lammekød eller bland lidt af hvert.
franskbrød ( udblødt i fløde eller bouilion)
1 grøn,rød og gul peber
3-4 fed hvidløg pr.kg kødfars
Fløde
Salt og peber
2æg

Udben Lammeboven.

Udblød afskorpet franskbrød i fløde og bland dette med farsen, hvidløg,
Finthakket grøn peber,rød peber og gul peber, æg, salt og peber.

Smør farsen ud over kødet, Snør boven sammen.
Læg boven i et velsmurt ovnfast fad på sammensyningen .
Sæt fadet på ovnristen midt i ovnen ved 225 grader i 15 min. (Husk at krydre
efter bruningen med salt og peber og evt merian ) Dæmp varmen til 160 grader
og steg boven i ca. 1 time. Hvis du bruger termometer skal temperaturen være
ca 70-75 grader. Tag kødet ud og lad det hvile tildækket ca 20 min.

Kan serveres med flødekartofler eller græske kartofler.
God fornøjelse og velbekommen
Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Snorkelsen

Dato : 08-01-03 12:14

"Ole Hedegaard" <hedegaard@christiansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal lave lam til 20 pers på fredag, og for at "strække" kødet lidt
> overvejer jeg at farsere boven. Er der mon nogen af jer, der ligger inde

Implanterede engang en del hakket grisse ipladret persille, citronskal og
hvidløg i et skælvende lammebryst. Savle.
--
vh ¸.·´¯)