J2EE: Bruger håndtering og personalisering~
Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 07-01-03 22:48

Jeg er igang med at lave et lille testsite, med noget (for mig) simpel
funktionalitet. Problemet for mig er at designe det på en J2EE måde med
EJB'er.

Det jeg vil lave er et lille website hvor holk kan registrere sig
derefter logge ind i deres "område". Derinde kan de så rette visse
personlige oplysninger samt vedligeholde en opgaveliste/bookmark liste.

dvs. kravene er:
- Brugere skal kunne oprette og slette sig selv
- Registrerede brugere skal kunne logge ind/ud af et sikret og
personaliseret område
- I det personlige område skal man kunne redigere sin profil og
vedligeholde deres personlige opgaveliste.
- Jeg ønsker at bruge declerativ sikkerhed og gemme brugerne i en database
- Jeg ønsker opgavelisten skal være en entity ejb med en bean per opgave
- En sessionBean skal kunne hente listen med opgaver frem for en bruger
samt hente de personlige oplysninger

De problemer jeg har:
- Hvorledes kobler jeg entity EBJ'en sammen med den Principal jeg får
fra selvletContexts
- Hvordan gør jeg så brugere kan registrere sig selv.

Jeg regner med at det bliver deployet på en Redhat 8 + MySql +JBoss

Jeg har før lavet noget manuelt med Servlets, alm. javabean og database
opslag, men Jeg vil godt lære og benytte J2EE lidt mere/bedre

Er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg laver det bedst,og så
det er mest mulig portabel til en anden app server. Hvis jeg har tænkt i
de helt forkerte baner, så giv mig lige et kraftigt skub i den rigtige
retning.

mvh
henrik